natomiast przy kierownicy skręconej i jeden obrót w prawo wskazuje status kalibracji OK
identycznie jest w bloku pomiarowym 004, kiedy kierownica jest skręcona o 1 obrót w prawo wskazuje 0 stopni do 1,49 st. czyli w normie natomiast przy wyprostowanych kołach wskazuje podan 200 stopni (dokładnie nie pamiętam). Kalibrację przeprowadzałem tak jak w swoim Mk5 czyli:
"- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kierownicę 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM: "
Teraz pytanie, czy mechanik coś spiieprzył podczas montażu maglownicy, czy możliwe jest złe podłączenie czujnika? Podejrzewam też że kontrolka od ESP ma z tym związek bo oprócz tych błędów innych nie ma
Za pozytywane sugestie oczywiścieŚroda,14,Kwiecień,2010,12:24:40:42698
Wersja VCDS: AKP 908.1
Wersja danych: 20091119
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: AKP\1C0-907-37X-ESP-F.LBL
Oznaczenie elementu: 1C0 907 379
Komponent i/lub wersja: ESP 20 CAN V005
Kodowanie: 18945
Kod serwisu: WSC 00046
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
27-00 - Niezrozumiały sygnał
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
62-00 - Brak lub niepoprawne ustawienia