SMAROWANIE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

SMAROWANIE

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 00:55

Witam. Ostatnio w swoim golfie zamontowałem licznik z obrotomierzem (białe tła) z wersji gti i zaraz po tym jak go odpaliłem zaczęła mi pikać czerwona lampka od smarowania co zaczęło mnie baaardzo niepokoić gdyż na tamtym liczniku nic mi nie pikało.
Mam w vw silnik 1.8 od audi 80 b3 ale dzisiaj zmieniłem smok(na krótszy) wraz z tym plastikiem na smok pompy oleju co się go nakłada..no i wymieniłem też miskę olejową z silnika golfa no i wymieniłem olej na półsyntetyk carlube wraz z filtrem oleju(silnik w tamtej audi miał przejechane 154000km i jeżdżone było na półsyntetyku, więc takiego użyłem).
Niestety kontrolka smarowania pika. Kolega mi doradził, że możliwe, że to wina tego innego licznika i kazał mi wymienić czujnik(ten przy filtrze) na szary. tak też zrobiłem. Niestety mimo wymiany kontrolka pika ale już z nieco mniejszą częstotliwością. Zwłaszcza podczas redukcji, lub pracy na wolnych obrotach. Teraz jestem ciekaw czego to wina...?? Pompy oleju?? Nie ukrywam, że w okolicy pompy(przysłuchiwałem się)słychać takie jakby 'cykanie' - czy tak powinno być..?? Raz go niechcący przegrzałem ale nie wydaje mi się, że panewka się obróciła, bo chodził a takto by nawalał tłok o głowice i by klekotał.. ehh...
Dodam jeszcze, że jak jest zimny to gaśnie kontrolka po zapaleniu..dopiero czasami pika gdy już się przejedzie z 10km..jak się już rozgrzeje.

Czego to może być wina..??? :otepienie: Pomóżcie

Pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 00:59 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw kwie 15, 2010 06:45

Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju bo inaczej to se można pogadać tylko


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 15, 2010 09:24

PIerwsza sprawa - pomiar ciśnienia.

Druga to w liczniku jest układ dynamicznego pomiaru ciśnienia - czy jakoś tak się to ładnie nazywa - i on też może świrować.

Lampka zaczęła migać zaraz po zmianie licznika czy po całych zabiegach?



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 09:46

Po zmianie licznika. A gdzie mógłbym dokonać tego pomiaru ciśnienia..?? Jakie powinno być optymalne ciśnienie?? Spróbuję przełożyć na moment teraz spowrotem na tamten licznik z zegarkiem i zobaczę czy na nim pika kontrolka czy nie..

W ogóle to zauważyłem, że w tym liczniku od gti jest wpust na jakiś wężyk podciśnieniowy jakby..no i ja nie wiedziałem gdzie to podłączyć no i zostawiłem bez podłączenia.. Od czego to jest???
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 09:51 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw kwie 15, 2010 10:09

to jest wężyk podciśnieniowy od mfa
u mnie przy silniku 1,6 PN tez migała diodka
wyszło ze folia była padnięta
sprawdź jeszcze na tamtych zegarach i jak koledzy radzą ciśnienie oleju
każdy mechanik to powinien spokojnie zmierzyć


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw kwie 15, 2010 11:11

odłącz czujniki ciśnienia oleju i zewrzyj przewody do masy jak dalej będzie brzęczeć to uszkodzony licznik a jak nie to albo czujniki albo naprawdę słabe ciśnienie oleju ja i tak dla własnego spokoju bym zmierzył to ciśnienie oleju


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 15:39

Właśnie przed chwilą podłączyłem wcześniejszy licznik z zegarkiem no i ta środkowa kontrolka nie pikała(ta obok po prawo od ładowania)podczas jazdy i było ok. Następnie przy rozbebeszonej desce rozdzielczej zmieniłem na ten inny - od gti no i ta kontrolka pikała. Nic nie brzęczy na obu licznikach(czyli ciśnienie ok). Na postoju jeszcze sprawdzałem w momencie gdy kontrolka pikała na liczniku od gti to przy uruchomionym silniku podłączyłem od razu ten wcześniejszy z zegarkiem to kontrolka tylko 3razy piknęła po podłączeniu i przestała a gdy znowu zaraz podłączyłem od gti to pikała non stop. Zrobię jeszcze tj. doradził kolega RasPL. Wydaje mi się jednak, że smarowanie ok a to że pika to wina tego licznika od gti.. Co o tym myślicie sądząc po tych objawach o których napisałem powyżej...?? Czy założyć ten licznik od gti i mimo wkur...go pikania bez obaw jeździć...? Co może być sypnięte w tym liczniku jeśli załóżmy, że to jego wina...??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 15, 2010 15:45

Bez pomiaru ciśnienia nikt Ci nie poleci jazdy. To bardzo istotne aby upewnić się, że silnik ma odpowiednie smarowanie. Nie interesowałem się zbytnio tematem padnietych liczników ale zdaje się że przyczyną problemów może być stabilizator napięcia na 10 V widoczny z tyłu licznika z metalowym radiatorem. Poszukaj na forum o tym.



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 16:10

To musi być wina tego licznika, bo zrobiłem tj. kolega RasPL polecił i kontrolka pikała. Poza tym kontrolka pikała podczas gdy odłączyłem oba czujniki, także... A wątpię w to, że silnik ma lichce smarowanie czy ciśnienie z przebiegiem ok 160tys.km... no ale sprawdze jeszcze ciśnienie chociaż wątpię w to że jest słabe
jhosef pisze:ale zdaje się że przyczyną problemów może być stabilizator napięcia na 10 V widoczny z tyłu licznika z metalowym radiatorem.
no właśnie przy orginalnym liczniku jest taki metal i do niego przykręcony ten radiator a przy tym od gti nie było nic przykręcone lecz tylko taka tasiemka jakby przyklejona aby ten radiator nie latał.. ;P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 16:12 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 15, 2010 16:11

Tomaso007, a masz fote tego z GTI?



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 16:13

ano proszę bardzo... co o tym sądzicie??? Co robić??? :crazy:
Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 16:14 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 15, 2010 16:19

Stabilizator niby jest ale nie ma radiatora, te ustrojstwa z natury się grzeją i potrzebują odprowadzenia ciepła. Nie powiem Ci czy tak było oryginalnie. Może się przegrzewa i zaczynają świrować. Taki momysł - może nie najmądrzejszy - dorób płytkę chłodzącą i przykręć. Wtedy sprawdź. Możesz wymianić go. Poczytaj najpierw o tym stabilizatorze.



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » czw kwie 15, 2010 17:03

przykręciłem jakoś tą płytkę chłodzącą z tamtego licznika do tego z gti i nic się nie poprawiło:/



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw kwie 15, 2010 19:50

stabilizator chyba nie jest lutowany a wsadzany spróbuj ze swojego starego licznika wsadzić do tego gti bo może bez chłodzenia coś mu się stało


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości