Włącznik świateł Bora/Golf IV

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

regzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 14, 2006 18:43
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Włącznik świateł Bora/Golf IV

Post autor: regzio » wt lut 27, 2007 20:18

Witam!

Może mi ktoś podpowiedzieć jaki jest schemat podłączeń kostki do włącznika świateł w Gofie IV/Bora? Piszę golf lub bora bo zdaje się są one identyczne, dotyczy to pewnie i Pasata.
Potrzebuję wyprowadzić za przełącznikiem kabelek na dodatkowy przekaźnik do świateł dziennych. Chcę, żeby po przełączeniu pokrętła na drugą pozycję (włączenie świateł krótkich/długich) gasły światła dzienne. W tej chwili palą się cały czas (nie chce mi się znowu oddawać samochodu na warsztat tylko po to, żeby założyli mi przekaźnik i mam ambicję zrobić to sam).
Pomyślałem, że można by podpiąć się do wyjścia sygnału z przełącznika który aktywuje się po przełączeniu go w drugą pozycję. Przełącznik mam z opcją przeciwmgielną ale to chyba nie ma nic do rzeczy bo wcześniej miałem zwykły i kostka ta sama.

Więc w którą linię powinienem się wpiąć żeby zadziałało i nie spaliło mi elektryki :grin: ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lut 27, 2007 21:45

Rozumiem,że kombinujesz wziąć masę na przekaźnik z przewodu na światła mijania za wyłącznikiem? Czyli jak właczysz mijania, to pojawi sie + i przekaźnik puści?



regzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 14, 2006 18:43
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: regzio » wt lut 27, 2007 23:04

Dokładnie coś takiego kombinuję.
Po przełączeniu pokrętła w drugą pozycję na którejś linii powinien pojawić się sygnał (tylko nie mam pojęcia której - dzisiaj trochę kombinowałem z kostką i ze 2 razy mnie popieściło więc przed trzecim wolę spytać zanim coś spalę).
Chcę go rozdzielić i przepuścić przez przekaźnik, który przełączy napięcie z dziennych na ślepy konektor i po sprawie. Tyle w teorii. Nie wiem jak to wyjdzie w praktyce.
Mogę w zasadzie nie rozdzielać jej tylko szeregowo włączyć w przekaźnik ale zdaje się, ze reflektory fabrycznie są montowane bezpośrednio i puszczenie pełnego obciążenia H4 może mi przysmażyć diodę gaszącą w podstawce przekaźnika.

Znalazłem, też jakiś schemat w poradniku z WKŁ, ale coś mi się kolory kabelków nie zgadzają, mam tylko nadzieję, że poprawnie podali numery złączy, ale na wszelki wypadek pozostawiam otwartą prośbę o schemat pinów tej kostki.

[ Dodano: 28 Lut 2007 15:17 ]
No pogrzebałem miernikiem przy włącznikach (rezystancje) i znalazłem coś takiego:

Tak wygląda moja kostka od strony przełącznika (pewnie i tak zainteresowani to wiedzą więc to tak poglądowo :) )
|1| 2| 3| 4| | 5| 6| 7| 8|
---------------------------------
|9|10|11|12|13|14|15|16|17|

Tak wypełnione są piny
|x|x|x|x| |x| | |x|

|x|x| | | |x| |x|x|

i tak:

1. przy wyłączonym rezystancja jest pomiędzy pinami (3-6) i (12-15-17) kabelki są tylko przy 3 i 17 więc wnioskuję, że prąd w przełączniku nie płynie.

2. w 1 pozycji rezystancja (mniejsza niż nieskończoność) pojawia się na (2-3-4-5-6) i (13-17) więc przepływ pojawia się tylko na pinach 2-3-4-5 i myślę, że 1 pin to podświetlenia, 2 z nich to światła pozycyjne przednie i tylne i jeden (pewnie numer 3) sygnał zasilający.
Dodatkowo po włączeniu opcji halogenów 10-16 to przednie halogeny 9-16 tylne halogeny (16 to pewnie zasilanie, pozostałe sygnały wyjściowe). W przełączniku bez opcji brakuje zwarcia na 10 więc to jedyna różnica.

3. w 2 pozycji jest tak: (2-3-4-5-6-7) i (11-14-17) nr 7 jest nieaktywny, czyli jedyna zmiana to zwarcie pinów 17 i 14 (zakładam znowu, że 17 jest wejściowy) więc poszukiwany przeze mnie to zapewne numer 14.

Tylko niech mnie ktoś oświeci po jaką cholerę są numery 1 i 8? ani razu nie pokazało zwarcia z tymi liniami. Mogłem oczywiście coś sknocić. Chyba, że to ma połączenie z diodami wewnątrz przełącznika to by się zgadzało bo w takim przypadku wskaże nieskończoną rezystancję przewodu (sprawdziłem na małych ledach).

Więc wychodzi chyba, że to numer 14 jest tym poszukiwanym, co Wy na to? Nadaję się na detektywa? :D

[ Dodano: 01 Mar 2007 13:39 ]
No i chyba trafiłem z tym 14 pinem, ale rozładowałem sobie akumulator bo zbyt intensywnie przy tych kabelkach grzebałem :okej:
Teraz stoi sobie na prostowniczku i czekam, aż będę go mógł dalej męczyć :D

[ Dodano: 02 Mar 2007 17:13 ]
Temat można uznać za zamknięty. Popodpinałem i gra tak jak powinno. Trochę ciasno się pomiędzy przekaźnikami porobiło ale bezpiecznie :)



greg

Post autor: greg » ndz mar 11, 2007 16:51

Obrazek



regzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw gru 14, 2006 18:43
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: regzio » ndz mar 11, 2007 17:58

Dzięki, jak najbardziej się przyda.



hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » pn mar 12, 2007 00:34

Powinieneś podpiąć się pod pin o oznaczeniu 56. Jest to wyjście do przełącznika zmiany świateł mijania i drogowych



Mieczyslav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 18:44
Lokalizacja: Bałtów
Kontakt:

Post autor: Mieczyslav » wt wrz 15, 2009 18:41

A czy mógłby ktoś wstawic takie samo zdjęcie tylko z objaśnieniem tych dziurek w golfie 3 1,9td



Awatar użytkownika
suchy1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 21:23
Lokalizacja: Tychy/Lędziny
Kontakt:

Post autor: suchy1985 » pt lis 20, 2009 00:21

mi tez padły swiatła mijania i podejrzewam że jest to przelacznik tylko powiedzcie mi jak sprawdzić czy on jest dobry? posiadam golfa IV Tdi



Awatar użytkownika
bodzio92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 12:07
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: bodzio92 » pn kwie 12, 2010 19:04

Podłącze się pod temat.. jak wyjąć taki wyłącznik bez uszkodzeń i zbędnego rozkręcania... czytałem w książce naprawczej do golfa/bory że trzeba na położeniu zerowym wcisnąć i przekręcić w prawo i można wyjąć... ja tak robię ale jakoś opornie to wychodzi a nie chcę przesadzić bo szkoda mi włącznika :helm: poratuje ktoś?



Awatar użytkownika
suchy1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 21:23
Lokalizacja: Tychy/Lędziny
Kontakt:

Post autor: suchy1985 » pn kwie 12, 2010 20:30

przełącznik ustaw w pozycji zerowej wciśnij dosyć mocno ale delikatnie a następnie przekręc w prawo i pociagnij do siebie, dasz rade napewno


Nie ważne ile razy ktoś upada ale ważne ile razy się podnosi.....

PERSONA NON GRATA

Awatar użytkownika
bodzio92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 12:07
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: bodzio92 » pn kwie 12, 2010 20:52

to tak robie i jak przekręcam w prawo to mi to pokrętło wyskakuje/ przeskakuje jakby... albo za słabo wciskam to pokrętło...



Awatar użytkownika
suchy1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 21:23
Lokalizacja: Tychy/Lędziny
Kontakt:

Post autor: suchy1985 » śr kwie 14, 2010 15:30

kolego niema innej opcji może mocnij docisnij, wszystko musisz wykonywac dosyc energicznie ale nie na siłe...


Nie ważne ile razy ktoś upada ale ważne ile razy się podnosi.....

PERSONA NON GRATA

Awatar użytkownika
bodzio92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 12:07
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Post autor: bodzio92 » śr kwie 14, 2010 15:51

wielkie dzięki :crazy: jak pogoda będzie sprzyjać to spróbuje...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 294 gości