hamulce glosne
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
hamulce glosne
witam. wymienialem plyn w hamulcach niedawno. od tego czasu jak naciskam pedal hamulca to slysze tarcie z przodu.
Klocki wygladaly dziwnie, mianowicie z lewej strony mial z 2 mm a z prawej z 5 mm. Dlaczego taka roznica?
Czy musze je wymienic?
Duzo to roboty?
Poradze sobie z lewarka sam?
Klocki wygladaly dziwnie, mianowicie z lewej strony mial z 2 mm a z prawej z 5 mm. Dlaczego taka roznica?
Czy musze je wymienic?
Duzo to roboty?
Poradze sobie z lewarka sam?
Lewarujesz jedna strone auta,sciagasz kolo,z tylu zacisku hamulcowego sa dwie sruby na imbus lub zwykly klucz,odkrecasz obie sruby(gorna i dolna)sciagasz zacisk i wyciagasz klocki.Sruby sa skontrowane nakretkami przy takiej gumowej uszczelce(harmonijka)i trzeba bedzie przytrzymac je kluczem 13 albo 15 plaskim.Nastepnie wciskasz tloczek tak aby nie wystawal poza zacisk i pakujesz nowe klocki.Zakladasz zacisk,skrecasz do kupy(komtrujac nakretke wyzej wspomniana)i zakladasz kolo.Druga strona tak samo.
Mógłbyś przetoczyć tarcze o ile ich grubość na to pozwala. Na tarczy powinieneś mieć wybitą grubość nominalną i minimalną. Przykładowo dla tarczy 10 mm min. to 8 mm. Tarcza 12 mm to minimum 10 mm. Mierzysz w na powierzchni trącej tarczy. Jesli jej grubość nie pozwala na przetoczenie to wymiana, z resztą ja zapłaciłem za toczenie bębnów 50% nowych więc moim zdaniem się nie opłaca. Zależy jaki masz dostęp.
mono_, przerabiałem ten temat niedawno...Klocki na przodzie zjechał do minimum i rowek na tarczy się zrobił, ale wymieniłem jedynie klocki (Tomex - ODRADZAM!!!). Teraz juz mam kupiony cały zestaw na przód i na tył, więc będzie dobrze. Klocki wymienisz sam, tak jak napisał michal27. Co do przetaczania tarcz, to faktycznie lepiej zainwestować i wymienić je na nowe, moim zdaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 353 gości