Układ podciśnienia w silniku 1.4 16V Golf IV
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ podciśnienia w silniku 1.4 16V Golf IV
Witam forumowiczów
Moje pytanie dotyczy wężyka i zaworka jednokierunkowego (jaki fabrycznie na nim powinien być) z załączonej fotki silnika 1.4 benzyna 16V mojego pupilka Golfa IV - wężyk oznaczony żółtymi strzałkami.
Gdy kupiłem auto pojawily się objawy mocno falujących obrotów na biegu jałowym zwłaszcza na zimnym silniku. Tzn, silnik odpalał, wchodził powiedzmy na 1200 obr po czym przez 15-60 sekund obroty wyraźnie spadały i podnosiły się w granicach 600-1200 obrotów po czym z reguły normowały się - docelowo na 800 obrotach.
Zdarzało się to nie za każdym razem ale dość często. To był wrzesień, nie było zimno.
Mechanik nie doszedł do przyczyny tej przypadłości ale stwierdził, że gdy zdejmie się zawór jednokierunkowy z zaznaczonego wężyka to obroty zdecydowanie się stabilizują.
No i tak jeżdżę już pół roku bez tego zaworka i nie było problemów. Jedynie delikatne pomijalne wachnięcia obrotów na biegu jałowym. Aż niedawno po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów obroty spadły tak że silnik zgasł. Po odpaleniu obroty znowy bardzo mocno falowały, wydawało się że silnik zgaśnie, lub nawet zgasł gdy się nie dodało gazu ale po paru minutach problem zniknął. I jest znowu ok.
Dodam że gdy odepnie się ten wężyk od filtra powietrza to silnik zasysa powietrze w kierunku zaznaczonym strzałką (do silnika), i jak się palcem przytka wężyk, co fabrycznie robił zaworek to tak jakby się dusiło silnik i wtedy właśnie obroty falują.
Poza tym wszystko raczej chodzi ok. Silnik jeździ tylko na benzynie.
Pytanie brzmi do czego służy ten wężyk i zaworek który na nim powinien być?
Czy można tak sobie jeździć bez tego zaworka z silnikiem ssącym powietrze. W sensie czy to jest szkodliwe dla silnika?
No i pytanie najtrudniejsze, o czym opisane objawy mogą świadczyć i co można zrobić aby namierzyć pradziwe źródło falujących obrotów?
Będę wdzięczny za pomoc
Moje pytanie dotyczy wężyka i zaworka jednokierunkowego (jaki fabrycznie na nim powinien być) z załączonej fotki silnika 1.4 benzyna 16V mojego pupilka Golfa IV - wężyk oznaczony żółtymi strzałkami.
Gdy kupiłem auto pojawily się objawy mocno falujących obrotów na biegu jałowym zwłaszcza na zimnym silniku. Tzn, silnik odpalał, wchodził powiedzmy na 1200 obr po czym przez 15-60 sekund obroty wyraźnie spadały i podnosiły się w granicach 600-1200 obrotów po czym z reguły normowały się - docelowo na 800 obrotach.
Zdarzało się to nie za każdym razem ale dość często. To był wrzesień, nie było zimno.
Mechanik nie doszedł do przyczyny tej przypadłości ale stwierdził, że gdy zdejmie się zawór jednokierunkowy z zaznaczonego wężyka to obroty zdecydowanie się stabilizują.
No i tak jeżdżę już pół roku bez tego zaworka i nie było problemów. Jedynie delikatne pomijalne wachnięcia obrotów na biegu jałowym. Aż niedawno po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów obroty spadły tak że silnik zgasł. Po odpaleniu obroty znowy bardzo mocno falowały, wydawało się że silnik zgaśnie, lub nawet zgasł gdy się nie dodało gazu ale po paru minutach problem zniknął. I jest znowu ok.
Dodam że gdy odepnie się ten wężyk od filtra powietrza to silnik zasysa powietrze w kierunku zaznaczonym strzałką (do silnika), i jak się palcem przytka wężyk, co fabrycznie robił zaworek to tak jakby się dusiło silnik i wtedy właśnie obroty falują.
Poza tym wszystko raczej chodzi ok. Silnik jeździ tylko na benzynie.
Pytanie brzmi do czego służy ten wężyk i zaworek który na nim powinien być?
Czy można tak sobie jeździć bez tego zaworka z silnikiem ssącym powietrze. W sensie czy to jest szkodliwe dla silnika?
No i pytanie najtrudniejsze, o czym opisane objawy mogą świadczyć i co można zrobić aby namierzyć pradziwe źródło falujących obrotów?
Będę wdzięczny za pomoc
Call for Priest! Judas Priest!
Pierwsze na usta sie cisnie, czyszczenie przepustnicy co jakies ok 30K przebiegu, takie wlasnie kazdy z nas (1.4 16V) ma objawy jak juz czas na czyszczenie.Grdalus pisze:o i pytanie najtrudniejsze, o czym opisane objawy mogą świadczyć i co można zrobić aby namierzyć pradziwe źródło falujących obrotów?
+
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Zaworek moze byc przyczyną falowania. Na odpalonym silniku otwórz korek od wlewu oleju i zobacz co sie stanie? Przepustnica swoją drogą do czyszczenia, niezaszkodzi. Najczęściej falowanie spowodowane jest nieszczelnością układu podciśnienia. Szukaj nieszczelnego wężyka: EVAP, serwo, uszczelka pod przepustnicą, wspomniany wężyk, Generalnie wszytskie od kolektora ssącego.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Dzięki za podjęcie tematu. Zrobię czyszczenie przepustnicy.
Co do nieszczelności układu podciśnienia no to własnie jest rozszczelniony
Tzn. Zaworek który zdjąłem z zaznaczonego wężyka blokował przepływ powietrza w kierunku silnika a pozwalał na ewentualne cofnięcie do kolektora ssącego.
No a teraz jest bez zaworka i tym wężykiem silnik ssie pięknie powietrze.
Nawet gdy byłem z padniętą cewką w ASO w VW to powiedziałem że zaworek jest zdjęty to mi właśnie napisali "rozszczelniony układ podcisnienia"
Tylko że właśnie gdy jest rozszczelniony to jest lepiej (no poza tym jednym niedawnym przypadkiem). No a gdy się przytka palcem wężyk, albo inaczej mówiąc zatka palcem dziurkę w głowicy silnika blokując dopływ powietrza to właśnie się dusi i falowanie obrotów się nasila.
No ale dobra za co ten układ (rozszczelniony) jest odpowiedzialny i czy jest groźne jeżdżenie z roszczelnionym tym układem?
Jeżdżę już tak jakieś pół roku...
A tak przy okazji, Jacek skoro jesteś z Krakowa to może byś mi doradził gdzie można udać się z tymi usterkami? W części południowej Krakowa - Prokocim i okolice?
Jakieś sprawdzone miejsce ?
Co do nieszczelności układu podciśnienia no to własnie jest rozszczelniony
Tzn. Zaworek który zdjąłem z zaznaczonego wężyka blokował przepływ powietrza w kierunku silnika a pozwalał na ewentualne cofnięcie do kolektora ssącego.
No a teraz jest bez zaworka i tym wężykiem silnik ssie pięknie powietrze.
Nawet gdy byłem z padniętą cewką w ASO w VW to powiedziałem że zaworek jest zdjęty to mi właśnie napisali "rozszczelniony układ podcisnienia"
Tylko że właśnie gdy jest rozszczelniony to jest lepiej (no poza tym jednym niedawnym przypadkiem). No a gdy się przytka palcem wężyk, albo inaczej mówiąc zatka palcem dziurkę w głowicy silnika blokując dopływ powietrza to właśnie się dusi i falowanie obrotów się nasila.
No ale dobra za co ten układ (rozszczelniony) jest odpowiedzialny i czy jest groźne jeżdżenie z roszczelnionym tym układem?
Jeżdżę już tak jakieś pół roku...
A tak przy okazji, Jacek skoro jesteś z Krakowa to może byś mi doradził gdzie można udać się z tymi usterkami? W części południowej Krakowa - Prokocim i okolice?
Jakieś sprawdzone miejsce ?
Call for Priest! Judas Priest!
Witam !
co do falujących obrotów mam podobny problem, po rozgrzaniu silnika obroty spadają mi na 600x i co najdziwniejsze zaczynają mi falować prawie do zera jak kręcę kierownicą na biegu jałowym najgorsze jest to ze jak wykonam pełny skręt tzn ''dobije kierownica'' do końca wtedy golfik zdycha. Co nieco czytałem ale nie ma na to jednej odpowiedzi może silniczek krokowy, może cewka ? help !
co do falujących obrotów mam podobny problem, po rozgrzaniu silnika obroty spadają mi na 600x i co najdziwniejsze zaczynają mi falować prawie do zera jak kręcę kierownicą na biegu jałowym najgorsze jest to ze jak wykonam pełny skręt tzn ''dobije kierownica'' do końca wtedy golfik zdycha. Co nieco czytałem ale nie ma na to jednej odpowiedzi może silniczek krokowy, może cewka ? help !
Fajnie że na tym forum tak szybko znajdują się chętni aby podjąć temat
Co do silnika no to niestety odstawiłem samochód na parking na czas urlopu który właśnie zaczynam i nie mogę fizycznie iść go zobaczyć. Ale w instrukcji mam naklejkę z danymi auta i jak dobrze czytam to jest to motor : Eng Code BCA DUW GOLF 1.4 55KW 5-G z grudnia 2003 roku.
No i na fotce jest zdjęta plastikowa osłona z napisem VW.
Co do falujących obrotów to ze zdjętym zaworkiem w zasadzie przejechałem ok. 5 tys km i nie było problemów. Ale coś tam jednak siedzi, i odezwie się pewnie w najgorszym momencie.
Co do silnika no to niestety odstawiłem samochód na parking na czas urlopu który właśnie zaczynam i nie mogę fizycznie iść go zobaczyć. Ale w instrukcji mam naklejkę z danymi auta i jak dobrze czytam to jest to motor : Eng Code BCA DUW GOLF 1.4 55KW 5-G z grudnia 2003 roku.
No i na fotce jest zdjęta plastikowa osłona z napisem VW.
Co do falujących obrotów to ze zdjętym zaworkiem w zasadzie przejechałem ok. 5 tys km i nie było problemów. Ale coś tam jednak siedzi, i odezwie się pewnie w najgorszym momencie.
Call for Priest! Judas Priest!
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Zaworek powoduje że w przypadku nagromadzenia się dużej liczby oparów w głowicy, są one kierowane do filtra i ponownie do spalenia w silniku - ekologia to poprostu działa jak odma dla skrzyni.
Jaki to ma wpływ na silnik: jakiś na pewno ma i nie powino tak być. W uproszczeniu robi się poprostu przeciąg w miejscu gdzie olej wraca z głowicy do skrzyni korbowej.
Warsztaty polecane masz w grupie małopolskiej. Skoro po zatkaniu ci się dusi, zacznij jak pisałem od czyszczenia przepustnicy. VAGowałeś auto? Podjedź do mnie wieczorem. Kup po drodze autostart np. na stacji benzynowej.
Jaki to ma wpływ na silnik: jakiś na pewno ma i nie powino tak być. W uproszczeniu robi się poprostu przeciąg w miejscu gdzie olej wraca z głowicy do skrzyni korbowej.
Warsztaty polecane masz w grupie małopolskiej. Skoro po zatkaniu ci się dusi, zacznij jak pisałem od czyszczenia przepustnicy. VAGowałeś auto? Podjedź do mnie wieczorem. Kup po drodze autostart np. na stacji benzynowej.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości