Swap 1.9 TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TDIoman » wt kwie 13, 2010 14:31

aha czyli tutaj nie będę musiał ciąć karoserii ale będzie trochę kłopotów z mocowaniem tak ?

Na poprzedniej stronie pisałeś że można zaadoptować mocowania silnika z passata b3 itp w tym wypadku (mk1) to się nie sprawdzi ?

Skąd ja wezmę taką łapę na wzór ? jak się do tego zabrać ?


MK2 TDI

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 14:35

TDIoman pisze:Na poprzedniej stronie pisałeś że można zaadoptować mocowania silnika z passata b3 itp
tak ale pisałem to pod kątem skrzynki 02A ( 5gang) w MK2.
w MK1 raczej z MK4 będzie łatwiej pchać podzespoły.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt kwie 13, 2010 14:50

arwam pisze:
TDIoman pisze:a jak z mocowaniami silnika i skrzyni ? będzie łatwiej niż w mk2 tak ? da się zaadoptować coś seryjnego ?
nie zaadoptujesz nic seryjnego ale będzie i tak łatwiej niż w MK2 bo przynajmniej nie musisz rzeźbić w karoserii.
e no nie przesadzaj. u mnie silnik wisi w seryjnych miejscach. tylko kwestia pospawania łapy przedniej i tej przy skrzyni. z tyłu ori łapa z dwójki, z tym że turbo musi być z dzielonym kolektorem.a rzeźba w karoserii ograniczyło się do uderzenia ze 2 razy młotkiem, żeby koło pasowe nie stukało na maxymalnych przeciążeniach w prawą podłużnice


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 19:49

Cinek pisze:e no nie przesadzaj. u mnie silnik wisi w seryjnych miejscach
Cinek, a jaką masz skrzynkę biegów.
i jak rozwiązałeś sprawę półosi.
w 02M flansze są znacznie szerzej rozstawione co spowoduje że ori półosie są za długie i masz flansze na 108mm a nie na 100mm



TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TDIoman » wt kwie 13, 2010 21:20

następne pytanie...co łatwiej wrzucić do mk1 coś z PD czy może VP np afn czy to już jedna chwała ?


MK2 TDI

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt kwie 13, 2010 22:06

arwam pisze:
Cinek pisze:e no nie przesadzaj. u mnie silnik wisi w seryjnych miejscach
Cinek, a jaką masz skrzynkę biegów.
i jak rozwiązałeś sprawę półosi.
w 02M flansze są znacznie szerzej rozstawione co spowoduje że ori półosie są za długie i masz flansze na 108mm a nie na 100mm
EGS, półosie ori z dwójki GTI, flansze zmienione na takie żeby pasowały do przegubów.
co do wrzucenia - jeden pieron czy VP czy PD, tyle że warto sie zdecydować na samym początku, bo potem elektryke trza zmieniać bo jest inna


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 22:14

Cinek, więc masz skrzynię 02A i nie trzeba nawet łap rzeźbić bo pod nią pasują ori łapy od passata B3 i przeguby również.
taka rzeźba to nie rzeźba.
spróbuj zamontować do MK2 DRW albo podobną skrzynkę to wtedy będziesz wiedział o czym mówię.
TDIoman,

jeśli nie trzymają Cię pieniądze to wkładaj PD a jeśli zależy Ci na tym żeby zrobić to w miarę małym kosztem bierz VP bo możesz je uruchomić i jeździc do czasu zdobycia wszystkich potrzebnych elementów na mechanicznej pompie.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt kwie 13, 2010 23:16

arwam pisze:Cinek, więc masz skrzynię 02A i nie trzeba nawet łap rzeźbić bo pod nią pasują ori łapy od passata B3 i przeguby również.
taka rzeźba to nie rzeźba.
spróbuj zamontować do MK2 DRW albo podobną skrzynkę to wtedy będziesz wiedział o czym mówię.
TDIoman,

jeśli nie trzymają Cię pieniądze to wkładaj PD a jeśli zależy Ci na tym żeby zrobić to w miarę małym kosztem bierz VP bo możesz je uruchomić i jeździc do czasu zdobycia wszystkich potrzebnych elementów na mechanicznej pompie.
ja rozumiem, że wybrnąłeś z sytuacji bo o wkładaniu 6tki nie było wczesniej mowy a przy fajnych skrzyniach typu stara ASD czy nowsza GGU albo podobna taka DRW to może być troche przerost formy nad treścią wg mnie. i zapewniam cie że wiem co znaczy rzeźbienie w samochodach.
poza tym troche nudny sie robisz z tym mtdi. kolega mówi że kupi całego angola na przekładke z ty zaś polecasz uruchomienie na zwykłej pompie. po co - sie pytam ?

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 11:17 pm ]
a w ogóle to podtrzymuje, że to taka akademicka dyskusja, z której nic nie wyniknie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 23:36

Cinek, ASD GGU czy EGS to skrzynki 02A 5-cio biegowe. DRW to sześcio biegowe wielkie i ciężkie bydle
także gabaryty jej są duże ale ma duży plus że jest krótka
jakbyś widział tuż obok siebie skrzynkę 02A i 02M to wiedziałbyś o czym mówie. a ja wiem o czym mówie bo w moim golfie siedzi 02A a będę zakładał 02M właśnie DRW
Cinek pisze:i zapewniam cie że wiem co znaczy rzeźbienie w samochodach.
przecież ja nigdzie nie powiedziałem że nie wiesz co to znaczy. :bigok:
Cinek pisze:poza tym troche nudny sie robisz z tym mtdi.
a kto mówi że ja całe życie będę jeździł M-TDI skoro ono mi zbytniej radości z jazdy nie zapewnia.
nie to co byłe TD :helm:
na samą myśl jak tamtem silnik jeździł człowiek dostaje małpiego rozumu.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 23:38 ]
Cinek pisze:kolega mówi że kupi całego angola na przekładke z ty zaś polecasz uruchomienie na zwykłej pompie. po co - sie pytam ?
nie polecam tylko mówię że jeśli by pieniążki stanowiły przeszkodę to jest to dobry początek. a nie napisałem tego odnośnie kolegi a tylko dla innych na przyszłość

[ Dodano: 13 Kwi 2010 23:42 ]
a tak wogóle to planuję powrót do TD ale tym razem już z osprzętem silnia który pozwoli na uzyskanie przynajmniej 200KM
charakterystyka takiego silnika który w obrotach do 2500-3000rpm jeźdiz jak wolnossący a powyżej zamienia sięw rakietę mi odpowiada.
na codzień robię dłuższe trasy i coś takiego mi odpowiada bo jak mam ochotę naprawdę szybko się poruszać to dbam żeby obroty były w granicach 3000-5000rpm lub nawet nieco więcej.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt kwie 13, 2010 23:45

arwam pisze:Cinek, ASD GGU czy EGS to skrzynki 02A 5-cio biegowe. DRW to sześcio biegowe wielkie i ciężkie bydle
także gabaryty jej są duże ale ma duży plus że jest krótka
jakbyś widział tuż obok siebie skrzynkę 02A i 02M to wiedziałbyś o czym mówie. a ja wiem o czym mówie bo w moim golfie siedzi 02A a będę zakładał 02M właśnie DRW
nie znam oznaczeń wszystkich skrzyń na pamięć, ale po to jest dieselschrauber żeby se posprawdzać co trzeba. a po co zmieniać 5tke na krótką szóstke to nie wiem. dla samej zabawy chyba. chyba że masz taką 5 krótką jak egs czy ebf, to ewentualnie możnaby sie pobawić. inaczej nie widze sensu. latanie golfem 2 czy 1 w trasie z prędkościami rzędu 220 to troche męczące jest. chyba że auto jest zrobione idealnie. ale na to trzeba mieć tyle kasy że nie podejrzewam kogoś, kto sie zastanawia nad VP czy PD o to. w trasy benzyna albo w ramach wolnych środków nawet (T)FSI byłby zdecydowanie lepszy. albo jakaś eR-ka


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 14, 2010 08:47

Cinek pisze:a po co zmieniać 5tke na krótką szóstke to nie wiem. dla samej zabawy chyba. chyba że masz taką 5 krótką jak egs czy ebf, to ewentualnie możnaby sie pobawić. inaczej nie widze sensu.
mam ASD czyli najdłuższą jaka była montowana w MK3.
a jeśli DRW to krótka skrzynia ( to jak ASD z dodatkowymi nadbiegiem) to pokaż mi dłuższą.
w DRW przy 3000rpm na szóstym biegu masz 180km/h.
a na codzień jak jeżdżę to mniej więcej z prędkościami 120-150km/h jeśli są warunki i na ASD trochę jest to męczące bo jednak silnk trochę za bardzo słychać i przydałoby się zmniejszyć obroty do jakichś 2200 przy 120km/h i 250rpm przy 150km/h dodatkowym bonusem będzie niższe zużycie paliwa.
a na benzynę się nie przesiądę bo jestem do niej dziwnie uprzedzony tym bardziej że ekonomię użytkowania ciężko pogodzić z dużą mocą.
moimi typami aut benzynowych w którch nie patrzyłbym na zużycie paliwa to Lotus Omega, Corvette Z06, Schelby Cobra, Dogde Charger, i wrescie to co najbardziej tygryski lubię taki sobie szary Der Renner 3 :helm:

na inną benzynę się nie przesiądę



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości