Po podniesieniu koła do góry i kręceniu nim trą klocki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
Po podniesieniu koła do góry i kręceniu nim trą klocki
Uporałem się z wymianą klocków hamulcowych oraz tarcz. Niestety jest problem. Chodzi o to że po złożeniu wszystkiego tarcz nagrzewa się cały czas nawet jeśli nie korzystam z hamulca. Chyba nie odbija tłoczek. Co zrobić? Co kupić (poprosiłbym o link) I może jakąś foto poradę?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
Właściwie to nigdzie nie smarowałem (prowadnice były dość ładnie posmarowane). Blaszki oczyściłem ale nie wymieniłem. Miejsca pod blaszkami też wyczyściłem. Przed wymianą też się tak działo cały klocek wewnętrzny w tylnym prawym kole był starty do zera kiedy pozostałe trzy nadawały się jeszcze do jazdy. Przed wymianą też się grzała tarcz bez hamowania.
Jakie są oznaki zużycia tłoczka hamulcowego? Możliwie jest żeby nie odbijał po puszczeniu pedału hamulca i stąd ten cyrk ?
Jakie są oznaki zużycia tłoczka hamulcowego? Możliwie jest żeby nie odbijał po puszczeniu pedału hamulca i stąd ten cyrk ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 19:54 przez damian6234, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
- Progresywny
- Lubie to!
- Posty: 832
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
- Lokalizacja: Stargard
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
A może być zapowietrzony układ przyczyną?
Raczej nie .. bo objawy by były inne....
Pomoże ktoś?
Raczej nie .. bo objawy by były inne....
Pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 00:06 przez damian6234, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
z reguły niepotrzeba, nalezy go wyjsc oczyścić i dać mu nowa uszczelkę (zestawy naprawczre w każdym sklepie). Ponadto sprawdź czy nie wciskałeś klocków na siłę, czasem są lekko nadwymiarowe na długość i trzeba podpiłować. Ostatnia i najrzadsza przyczyna to uszkodzone - niedrożne przewody hamulcowe. Nie cofa się płyn w nich i tloczek nie odbija.damian6234 pisze:Jak wymienić ten tłoczek?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.
Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?
w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/
Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?
w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/
U mnie tez tak było lewy przód i prawy tył lekko obcierał a inne nie. Wymieniełm zaciski i nic nie dało. Pompa hamulcowa jest dwuobwodowa- po skosi idzie płyn dla bezpieczenstwa gdy nawali jeden z układów. Po wymianie pompy objaw minął.damian6234 pisze:Ręczny można wykluczyć. Odczepiłem ręczny przejechałem się kawałek (10km) i prawy tył gorący (nie hamowałem zbyt mocno. I gorący też był lewy przód . Prawy przód zimny i lewy tył też zimny.
Po oczyszczeniu i wymianie oringów powinno być dobrze?
w ogóle czy możecie mi powiedzieć czy gdy podniosę samochód na lewarku (który jest w kole zapasowym) i będę kręcił kołem to czy powinno być jakieś tarcie czy koło powinno obracać się bez żadnego szumu ? (szumu kory jest gdy klocek trze o tarczę ;/
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 17:29
- Lokalizacja: Poznań
1. Ale koła hamowały normalnie? Tylko tyle że tak trze? To są objawy zużycia pompy hamulcowej?
ogólnie wszystkie koła po podniesienia tak troche trą ... z tym że po jeździe gorące są tylko tarcze tył prawy i przód lewy.
2 http://allegro.pl/listing/search.php?p= ... wa+golf+iv którą część dokłądnie wymieniłeś? bo za pompą jest chyba serwo?
3 I czy mógłbyś mi powiedzieć jak inaczej poznać, że pompa hamulcowa uległa zużyciu?
ogólnie wszystkie koła po podniesienia tak troche trą ... z tym że po jeździe gorące są tylko tarcze tył prawy i przód lewy.
2 http://allegro.pl/listing/search.php?p= ... wa+golf+iv którą część dokłądnie wymieniłeś? bo za pompą jest chyba serwo?
3 I czy mógłbyś mi powiedzieć jak inaczej poznać, że pompa hamulcowa uległa zużyciu?
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 21:42 przez damian6234, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości