Ile wam pali diesel?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Messiash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 03, 2010 11:08
Lokalizacja: Łomża/Warszawa

Post autor: Messiash » pn kwie 12, 2010 16:23

a mi mój mk2 1.6D z 85 roku spala nieco ponad 4 (4-4.5)l przy jeździe 90-100


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/19314][img]http://www.motostat.pl/user_images/19314/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn kwie 12, 2010 17:49

damcio151 pisze: silnik jak silnik, mój jeżdżony prawie cały czas poniżej 2000 obr. , na liczniku za 6 tyś km, stuknie 300kkm , oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, jest bezawaryjny, jeszcze jakieś teorie ?


damcio151 No to pozdro 600 dla zatartej turbiny twej! chyba ze nie masz turbiny w aucie jeśli nie masz to po co zabierasz głos??



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn kwie 12, 2010 17:58

Zawsze się znajdzie taki majster jak Kris3314... jakbyś umiał czytać, to przeczytałbyś że damcio151 ma silnik 1z, który - chcąc nie chcąc - raczej turbine ma. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich trasach, to ciężko mu dobrze rozgrzać silnik, więc lepiej jak nie przekracza 2k obrotów, a jeżeli nie masz turbiny z vnt (a 1z nie ma), to właściwie nic jej nie będzie (ot czasem trzeba tylko dmuchnąć z niej syf).

Wytłumacz mi drogi kolego - jak turbina może się zatrzeć przez taką jazde? czyli powinno być uruchomienie po nocy, gaz, gaz, gaz, 120 na liczniku, i powyżej 2k obrotów, bo inaczej zatre silnik? to ja lepiej ide pogazować na postoju, bo mój powinien być już martwy...



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » pn kwie 12, 2010 18:01

a mi sie wydaje ze koledze bongo chodziło o srednią predkość zreszta tak jak napisał
a miec srednią predkość 50km/h na mfa to wcale sie tak nie zamula. trzeba sie dosc starac zeby w cyklu miejskim miec srednia predkosc 50km/h
chyba ze sie myle co do rozmyslań bonga i chodziło mu o co innego bo na taka srednia predkosc to srednie spalanie troche wg mnie niskie...
pozdrawiam


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » pn kwie 12, 2010 18:40

Kris3314 pisze:wronek1 wiadomo ze nie do końca zaciera tylko chodzi o to że 50km/h to nie powinno się tak jeździć ?? mam rację?
no kolego Kris3314 nie masz racji. Predkosc jazdy nie ma wpływu na stan jednostki TDi. Jesli sie nie pałuje na zimno i od czasu do czasu przegania na ciepło to nic się jej nie stanie, nawet jak dam Auto Babci i bedzie tydzien 40km/h jeździła. :okej:
proponuje posiedziec troszke na forum , poczytac a pozniej probowac skladac jakies wypowiedzi które bedą miały sens ,tudzież zawierac bedą jakies wartosci dydaktyczne.
pozdrawiam.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn kwie 12, 2010 18:58

Kris3314 pisze:bongo - 50km/h tym autem się nie jeździ, kup se benzynę do tego !!! diesel musi czuć ze jedzie!! taką prędkością zacierasz i zamulasz silnik - daj mu troche z życia
Ty mnie nie musisz uczyć jak się dieslem jezdzi :bajer:
Kris3314 pisze:oczywiście silnik 130 KM skrzynia 6! dajesz gaz i auto idzie !!! zostawiasz za sobą każdą benzynę
Te słowa dużo wyjaśniają :bajer:
Dansli pisze:a mi sie wydaje ze koledze bongo chodziło o srednią predkość zreszta tak jak napisał
a miec srednią predkość 50km/h na mfa to wcale sie tak nie zamula. trzeba sie dosc starac zeby w cyklu miejskim miec srednia predkosc 50km/h
Dokładnie.Średnia 50km/h na odcinku 30km,bo tyle jadę do pracy w jedną stronę,wymaga miejscami zapinanie ponad setkę,oczywiście w miejscach gdzie można.
Co do spalania,takie mi wyszło po kilkukrotnym tankowaniu,więc chyba nie jest złe :bigok:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 12, 2010 19:00

Kris3314 pisze:damcio151 No to pozdro 600 dla zatartej turbiny twej! chyba ze nie masz turbiny w aucie jeśli nie masz to po co zabierasz głos??
jeśli nie masz pojęcia co piszesz to lepiej nie pisz :bigok:
i nie powielaj wypowiedzi z tygodników , czy miesięczników motoryzacyjnych, albo z pierwszej lepszej znalezionej wypowiedzi na forum :bajer:
ma turbina jak to napisałeś ma się bardzo dobrze, i w jednym i w drugim aucie ...
swoją drogą znam 3 osoby, które już 1-2 razy wymieniały turbo w swoich TDI , no cóż - tak ładnie piłowały silnik na wysokich obrotach jak to polecasz ...



Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn kwie 12, 2010 20:03

ale ludzie bez przesady co wyscie sie tak uczepili tego ciepłego silnika ?? podajecie fakty które sa oczywiste a może użytkownik bongo nie wie jak działa turbina i nie wie ze czasem musi byc uruchomiona. Gadacie jak jakieś baby z podwórka, chcesz se jeździć po mieście kup se benzynke, jeździsz po trasach wybierz diesla! Juz teraz właśnie widze kto musi poczytać forum !!! Trohe lektur i podręczników juz na ten temat przeczytałem i wiem ze zamulanie diesla i turbiny nie wpływa korzystnie na niego. oczywiście zaraz znajdzie sie użytkownik który powie "to co nie wolno jeździć 50km dieslem ??" to teraz dla takich kolesi jak on - wolno ale czasem trzeba ja przepompować trochę!!

[ Dodano: 12 Kwi 2010 20:05 ]
damcio151 pisze: swoją drogą znam 3 osoby, które już 1-2 razy wymieniały turbo w swoich TDI , no cóż - tak ładnie piłowały silnik na wysokich obrotach jak to polecasz ...
nie mowie ze trzeba pilowac! gdzie tak napisalem ?? zacytuj?? zakrres diesla jest od 2tys do 4,5 okolo i w tych obrotach działa turbina! działa i ma działać !
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 20:06 przez Kris3314, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 12, 2010 20:13

dla uzupełnienia Twej tak dużej wiedzy na temat tych silników powiem Ci, ze turbina działa od momentu włączenia silnika, nie od 2000obr
Kris3314 pisze:nie mowie ze trzeba pilowac! gdzie tak napisalem ?? zacytuj??
piłowanie dla mnie oznacza jazdę ciągle na wysokich obrotach



Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn kwie 12, 2010 20:19

[quote="damcio151"]dla uzupełnienia Twej tak dużej wiedzy na temat tych silników powiem Ci, ze turbina działa od momentu włączenia silnika, nie od 2000obr
[quote]

to dlaczego jak ma ok 2000tys to dostaje silnik kopa przy przyspieszaniu??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 12, 2010 20:23

po pierwsze jeśli ASZ zaczyna jechać dopiero od 2000obr to masz coś z silnikiem ... po drugie poczytaj trochę, bo nie chce mi się o tym pisać ... co Ty myślisz, że turbina elektryczna jest ? włacz, wyłącz ? nie temat na takiego pogaduszki, robimy wielkie OT



Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn kwie 12, 2010 20:26

damcio151 pisze:po pierwsze jeśli ASZ zaczyna jechać dopiero od 2000obr to masz coś z silnikiem ... po drugie poczytaj trochę, bo nie chce mi się o tym pisać ... co Ty myślisz, że turbina elektryczna jest ? włacz, wyłącz ? nie temat na takiego pogaduszki, robimy wielkie OT
zaczyna wtedy wyraznie przyspieszac, a co miales na mysli piszac masz coś silnikiem ?? tydzien temu w vw byl na generalnym przegladzie i wszystko ma 100% sprawne wiec??



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pn kwie 12, 2010 20:30

Kris3314 pisze:zaczyna wtedy wyraznie przyspieszac, a co miales na mysli piszac masz coś silnikiem ?? tydzien temu w vw byl na generalnym przegladzie i wszystko ma 100% sprawne wiec??
Koledze chodzi o to ze turbo Ci ciut przy pozno wstaje (chyba ze masz nie seryjna turbine) . Poczytaj o zasadach działania turbiny :bajer: . Jesli wedlug Cibie po przegladzie jest ok to OK ;) to jest najwazniejsze.
pozdro
PS: 6-8 l zależy jak mu się chce ;)
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 20:33 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn kwie 12, 2010 20:31

to dlaczego jak ma ok 2000tys to dostaje silnik kopa przy przyspieszaniu??
Kolego OT robisz w temacie :chytry:
Po drugie nie rozumiesz pojęcie - średnia 50km/h
Po trzecie jak ci się AZS budzi przy 2000 dopiero to mi przykro :chytry:
damcio151 pisze:turbina działa od momentu włączenia silnika
A to kiedy zaczyna pompować zadane ciśnienie przez ECU to już inna historia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości