nierówna siła hamowania tylnych hamulców

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

nierówna siła hamowania tylnych hamulców

Post autor: motowalus » sob kwie 10, 2010 17:53

posiadam audi 80 1.6TD 1988r. jako ze samochod wywodzi sie z koncernu VAG postanowilem zalozyc tu temat bo sam juz nie mam pomyslow. a wiec do sedna. na przegladzie wyszlo ze lewe tylne kolo tylne hamuje slabiej niz prawe. hamulec reczny bdb rowno hamuje oba kola. a wiec problem lezy w hudraulice ukladu hamulcowego. jako ze kola maja obwody polaczone po przekatnej usterke pompy hamulcowej wykluczylem bo wtedy przednie prawe rowniez hamowaloby slabiej. w tej sytuacji myslalem ze bedzie to zatarcie/zapowietrzenie cylinderka hamulcowego w tylnym lewym kole. wymienilem cylinderek na nowke, odpowietrzylem jak trzeba, wszystko git. bylem pewien ze to bedzie powod tego stanu rzeczy. jednak gdy pojechalem na diagnostyke ponownie pokazalo odrobine slabszy tylny lewy hamulec. jak myslicie gdzie moze lezec problem? mysle teraz nad korektorem sily hamowania tym przy belce tylnej. tylko czy jest mozliwe ze puszczalby wieksze cisnienie na prawe kolo niz lewe? dodam ze nie ubywa ani kropelki plynu hamulcowego. mozliwe ze ten korektor daje wieksze cisnienie na prawe kolo? nie mam wiecej pomyslow co to moze byc tym bardziej ze nigdy nie slyszalem o takiej usterce korektora sily hamowania ze puszcza wieksze cisnienie na prawe kolo niz lewe - slyszalem ze korektory lubia ciec ale nigdy ze nierowno reguluja cisnieni. pozmozcie bo juz nie wiem co robic



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz kwie 11, 2010 20:50

Jest taka mozliwosc może sie zatarł tłoczek w srodku korektora.Ewentualnie zaśniedział.
Jaka miałes różnicę w sile hamowania? Może nie warto sobie tym głowy zawracać.
Hamulce bebnowe maja to do siebie że czasem troszkę różnią się siły.
Trzeba było rozebrać obie strony wyczyścić samoregulatory, sprawdzić czy cylinderki po obu stronach maja takie same średnice. :grin:



Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz kwie 11, 2010 22:01

No włąsnie mam podobnie w golfie niby na tyle jedno koło pokazuje 1000 a na drugim 300 u mnie golfik hamuje dosc przyzwoicie mimo ze mam zuzyte klocki z przodu z tyłu mam nowe szczeki i tez nie wiem co jest mimo ze po obu stronach mam nowe cyliderki a korektor nie cieknie


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz kwie 11, 2010 22:06

jbs-78, a czy w tym regulatorze jakby oba tloczki od prawego kola i lewego kola nie sa na jednym trzpieniu? tzn pracuja rownoczesnie i o takie samo wychylenie? moze ma ktos jakis przekroj takiego regulatora wtedy wszystko byloby jasne


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » ndz kwie 11, 2010 22:09

ja nie rozbierałem jeszcze tego regulatora .... i tez jestem ciekawy jak to znimjest


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz kwie 11, 2010 22:12

a chce rozwiazec ten problem bo czepiaja sie na przegladzie. lubie miec wszystko jak trzeba


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz kwie 11, 2010 23:37

Oba tłoczki działaja na jednym trzpieniu ale moga sie poruszać niezależnie wiec jak jeden zatarł w bliżej nie określonym położeniu to jedno koło ma prawo słabiej hamować.
Poza tym jak pisałem już szczeki i mechanizmy samoregulacji musza byc oczyszczone z rdzy i nasmarowane w odpowiednich miejscach aby to poprawnie działało.Że o nie zużytych bębnach nie wspomnę.W niektórych przypadkach nie da sie juz uratowac samoregulacji i wtedy polecam wymianę całego zestawu szczeki spręzynki cylinderki bębny.Bardzo fajne zestawy sa teraz dostępne.

Obrazek

Do tego kupujemy bebny i mamy wszystko jak nowe. :grin:
Jak znajdę jakiś stary korektor to wstawię jutro fotki wieczorem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 395 gości