świece żarowe - analiza pomiarów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
świece żarowe - analiza pomiarów
Witam, mój TDI średnio pali i kopci jak zimny, więc poszedłem sprawdzić świece zarowe bez wykręcania, wpadłem na pomysł że zrobie to miernikiem. Więc + miernika do aku + a minus miernika(czarny kabel) do łebka świecy pomiar w [V] i wyszło mi patrząc od lewej strony zaczynając:
0,36V
5,40V
0,01V
3,19V
Teraz pytanie, co to oznacza?? Któraś z tych świec jest dobra? W ogóle ten sposób sprawdzenia jest dobry żeby stwierdzić która jest do bani?
Wymieniać chce wszystkie ale pierw chce wiedzieć które sa do bani. jak minus dawałem do gwintu świecy to na wszystkich 4 było 12V.
Proszę o odpowiedź, wiem ze było setki razy ale nie znalazłem zeby ktoś tak sprawdzał, czytałem tylko o żaróweczce, ale nie miałem pod ręką
Listwe sprawdzałem i podaje prąd 12,2 przy przekręceniu i 14V przy odpalonym, autko zimne mi odpaliło teraz przy odłączonej listwie tak samo jak jest podłączona a na dworze +4.
0,36V
5,40V
0,01V
3,19V
Teraz pytanie, co to oznacza?? Któraś z tych świec jest dobra? W ogóle ten sposób sprawdzenia jest dobry żeby stwierdzić która jest do bani?
Wymieniać chce wszystkie ale pierw chce wiedzieć które sa do bani. jak minus dawałem do gwintu świecy to na wszystkich 4 było 12V.
Proszę o odpowiedź, wiem ze było setki razy ale nie znalazłem zeby ktoś tak sprawdzał, czytałem tylko o żaróweczce, ale nie miałem pod ręką
Listwe sprawdzałem i podaje prąd 12,2 przy przekręceniu i 14V przy odpalonym, autko zimne mi odpaliło teraz przy odłączonej listwie tak samo jak jest podłączona a na dworze +4.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 11, 2010 18:23 przez ewaldino, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój AFN-
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069
Jakis nielogiczny pomiar robiles. Ustaw na amperomierz miernik nastenie sciagnij fajki czy tez szyne ze swieczek( tak zeby byly odpiete od zasialnia). Amperomierz musi miec zakres okolo 20 amper i mocne kable. Jeden koniec do plusa aku a drugim koncem na koncówke swiecy zarowej. Jak amperomierz pokaze kilkanasie amper( przewaznie okolo 15-17 amper) to jest okej swieczka. Nastepnie badasz pozostale swieczki. Jak a ktores nic nie pokaze to znaczy ze jest przepalona. Cos podobnego zrobisz tez zamiast miernika to na kabelku wepniesz zarowke powiedzmy taka halogenowa od mijania czy drogowych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Myslałem ze zamiast żaróweczki jak użyje Voltomierza to też bedzie okey no okey to ide jeszcze raz ściagne faje i zobacze Amperki
[ Dodano: 11 Kwi 2010 19:03 ]
Miernik mam 10A ale byłem sprawdziłem i na każdej pokazał mi 0,00 czyli nie drgnął nawet przez przypadek dotknałem widełek mocujących wtrysk to aż zaiskrzyło i jakieś liczby wyskoczyły na mierniku więc chyba trybi Nie jestem najlepszy z elektroniki :green_fuck: Czyli wszystkie powiedziały Pa pa ??
[ Dodano: 11 Kwi 2010 19:03 ]
Miernik mam 10A ale byłem sprawdziłem i na każdej pokazał mi 0,00 czyli nie drgnął nawet przez przypadek dotknałem widełek mocujących wtrysk to aż zaiskrzyło i jakieś liczby wyskoczyły na mierniku więc chyba trybi Nie jestem najlepszy z elektroniki :green_fuck: Czyli wszystkie powiedziały Pa pa ??
Mój AFN-
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=307069
Skoro masz amperomierz do 10A to pewnie dysponujesz bardzo prostym i popularnym multimetrem (sam takowy posiadam)-większość z nich ma funkcję "badania przejścia" oznaczoną symbolem głośniczka- piszczy jeżeli przechodzi prąd. Jeden przewód z multimetru do masy, drugi do końcówki świecy i masz jak na widelcu albo piszczy tzn, że działa, albo jest cisza znaczy, że trzeba wymienić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości