Pisk przy zimnym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pisk przy zimnym silniku
Tak jak w temacie: z rana gdy odpalam samochód przez kilka sekund coś piszczy pod maską. Myślałem, że to coś z paskiem lub napinaczem. Wymieniłem i napinacz i pasek od alternatora i wspomagania, ale problem nie ustał. Czy to może być coś z pompą wodną, która także napędzana jest za pomocą paska? Moje podejrzenie bierze się z faktu, iż powolutku ubywa mi płynu chłodzącego. Jeżeli nie pompa to co to może być?
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
sprawdz na ściągniętym pasku czy dalje piszczy i wyłącza nawiew kabiny, może wentylator nawiewu piszczy?Indiosa pisze:Jeżeli nie pompa to co to może być?
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 14:29 przez Przemo440, łącznie zmieniany 1 raz.
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
Też tak miałem. Kupiłem nowe paski, rolki i założyłem.Zaczęło piszczeć, więc bardziej napiąłem pasek po kilku dniach jazdy. Po tym zabiegu przestało piszczeć.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 16:54 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.
Paski na alternatorze i wspomaganiu kierownicy są nowe marki BOSCH.
[ Dodano: 10 Kwi 2010 08:43 ]
OK, sprawdziłem jak zachowuje się to wszystko przy zrzuconym pasku i jak można się było spodziewać była głucha cisza, nic nie piszczało. Po założeniu paska pisk powrócił, ale tylko na chwileczkę, bo jest coraz cieplej. Powracam więc do pytania, co może być tego przyczyną. Mam 4 kandydatów:
1. Wspomniana wcześniej pompa wody
2. Rolka od alternatora (tu przy okazji pytanie: czy powinna być zwykła czy ze sprzęgiełkiem? Nie mam klimy)
3. Koło pasowe wału korbowego
4. Chyba najmniej prawdopodobne, ale najtańsze wyjście: wyczyszczenie wszystkich kółek, na których ślizga się pasek
[ Dodano: 10 Kwi 2010 08:43 ]
OK, sprawdziłem jak zachowuje się to wszystko przy zrzuconym pasku i jak można się było spodziewać była głucha cisza, nic nie piszczało. Po założeniu paska pisk powrócił, ale tylko na chwileczkę, bo jest coraz cieplej. Powracam więc do pytania, co może być tego przyczyną. Mam 4 kandydatów:
1. Wspomniana wcześniej pompa wody
2. Rolka od alternatora (tu przy okazji pytanie: czy powinna być zwykła czy ze sprzęgiełkiem? Nie mam klimy)
3. Koło pasowe wału korbowego
4. Chyba najmniej prawdopodobne, ale najtańsze wyjście: wyczyszczenie wszystkich kółek, na których ślizga się pasek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości