Problem z ABS Teves MKII w Passat B3.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ABS Teves MKII w Passat B3.
Ostatnimi czasy często zaświecała się kontrolka od ABS w czasie jazdy czasem przy ruszaniu czasem gasła itp. Nie przejmując się tym i sądząc że to czujnik w którymś kole śmigałem aż do tej pory. Hamulce działały, hamuje sprawnie, jak kontrolka ABSu się nie świeciła to ABS normalnie działał. Jednak ostatnio na postoju zauważyłem jak kontrolka ABSu pulsuje w dosyć specyficzny sposób.
A mianowicie: po przekręceniu kluczyka i włączenia zapłonu zapala się i po chili gaśnie (co jest raczej normalnym objawem) a potem zaczyna pulsować w cyklu 4 razy przerwa, 4 razy przerwa, 4 przerwa i tak non stop. Po zapaleniu auta kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. W czym problem?
Filmik jak to się zachowuje: http://www.fotosik.pl/video/3545bc57290923b8.html
A mianowicie: po przekręceniu kluczyka i włączenia zapłonu zapala się i po chili gaśnie (co jest raczej normalnym objawem) a potem zaczyna pulsować w cyklu 4 razy przerwa, 4 razy przerwa, 4 przerwa i tak non stop. Po zapaleniu auta kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. W czym problem?
Filmik jak to się zachowuje: http://www.fotosik.pl/video/3545bc57290923b8.html
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
z forum Passata odsyłają tu: http://www.corrado.com.pl/elektryka/kody4.htm
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, tylko ja myślałem że to trzeba wywołać taką diagnozę, a nie przypuszczałem że to samo mi będzie "mrugać". Zaraz doczytam jak te kody zinterpretować.
jeśli moja dzisiaj zmęczona głowa dobrze myśli to jest 1111 czyli złe zasilanie jednostki/zła masa tak?
jeśli moja dzisiaj zmęczona głowa dobrze myśli to jest 1111 czyli złe zasilanie jednostki/zła masa tak?
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 22:52 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czy to na bank 1111? Z tego filmiku to nie wynika jednoznacznie. Kod 1111 to z tego co u mnie stoi w ToleranceData - napięcie zbyt wysokie/niskie, połączenie niesprawne, połączenie masowe, uszkodzenie ECU (sterownika) wg mojej znajomości angielskiego.
Jak dla mnie w pierwszej części filmu był jeden błysk dłuższy oznacza 0 potem cztery krótkie, czyli 4, cztery krótkie, czyli 4, cztery krótkie, czyli 4, a potem jeden dłuższy. A to wygląda jak 0 4 4 4 0, a takiego kodu z pięcioma cyframi nie ma tak samo jak kodu z jednym zerem na początku lub na końcu. Z drugiej strony 4444 oznacza brak błędów. I jeszcze pytanie dla czego to draństwo samo wywala błędy? Może byś tak spróbował wywołać błędy zgodnie z procedurą.
Jak dla mnie w pierwszej części filmu był jeden błysk dłuższy oznacza 0 potem cztery krótkie, czyli 4, cztery krótkie, czyli 4, cztery krótkie, czyli 4, a potem jeden dłuższy. A to wygląda jak 0 4 4 4 0, a takiego kodu z pięcioma cyframi nie ma tak samo jak kodu z jednym zerem na początku lub na końcu. Z drugiej strony 4444 oznacza brak błędów. I jeszcze pytanie dla czego to draństwo samo wywala błędy? Może byś tak spróbował wywołać błędy zgodnie z procedurą.
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 23:33 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
to jest normalny sygnał, tzn "mrugnięcie kontrolki przy przekręceniu zapłonu. Tzn zawsze ona się zaświeca, pompuje ciśnienie sprawdza czy wszystko jest ok i gaśnie...Jarowo pisze:Jak dla mnie w pierwszej części filmu był jeden błysk dłuższy oznacza 0
A potem non stop wali 4 razy przerwa, 4 razy przerwa i tak dalej, bez różnicy jak długo trzymasz...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To jest kod 4444 i oznacza on brak błędów. Tylko nie mam pojęcia dlaczego sam sterownik przestawia się na kody błyskowe - bo tą procedurę trzeba wywołać. Jak chcesz, to podaj e-mail, to podeślę schematy do tego - z tym, ze z golfa, ale to jest to samo - z tym, że po angielsku. Podejrzewam, że masz jakieś zwarcie na przewodach diagnostycznych - bo te kody błyskowe wywołuje się zwierając przewód diagnostyczny do masy - ewentualnie gdzieś masz słabą masę i po prostu obwód zamyka się przez sterownik ABS - jednocześnie wywołując kody.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 13:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
no muszę to obejrzeć ale dopiero po weekendzie bo uczelnia mnie wzywa. A masa do sterownika jeśli dobrze kojarzę to jest blisko samego sterownika, pod siedzeniami. podeślij jak możesz te schematy na el_reniferro@o2.plLipek81 pisze:ewentualnie gdzieś masz słabą masę i po prostu obwód zamyka się przez sterownik ABS - jednocześnie wywołując kody.
[ Dodano: 09-04-10, 14:15 ]
aha i teraz jeszcze jedna kwestia... wszysycy niby pisali że VAGiem nie można zczytywać z silnika RP... tzn takie posty znalazłem. A u mnie daje się czytać błedy z silnika VAGiem, ale nie mogę dopukać się wagiem do absu, więc w takim razie sterownik od absu ma tylko błyski tak??
Myślę, że to może być np. kwestia rocznika a co za tym idzie zastosowanego typy sterownika. Jak tak sobie zerkam w dane to Paski B3 z silnikiem RP są cztery. Roczniki 88-90 są z katem i bez, czyli 2 wersje. Roczniki 90-91 także z katem i bez, czyli kolejne dwie. Do tego są systemy z kontrolką MIL i bez. Twój układ ABS z tego co widzę jest robiony w wersjach do 94 i od 94 do końca produkcji, ale 94 to już w zasadzie B4. Sposoby komunikacji są także różne. Starsze to coś jak OBD i zwieranie odpowiednich styków a nowsze komunikują się przez OBD II i Vag. Na koniec w danych jest uwagą, że: Early models may not be equipped ... , znaczy że wcześniejsze modele mogą nie być wyposażane w funkcję samo diagnostyki.-=ren=- pisze:aha i teraz jeszcze jedna kwestia... wszysycy niby pisali że VAGiem nie można zczytywać z silnika RP... tzn takie posty znalazłem. A u mnie daje się czytać błedy z silnika VAGiem, ale nie mogę dopukać się wagiem do absu, więc w takim razie sterownik od absu ma tylko błyski tak??
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości