Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: damianp » wt mar 23, 2010 12:23

Koledzy w jaki sposob wykonuje sie adaptacje przepsutnicy programem vag 4.9 PL
czy macie moze jakąs instrukcje


Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » wt mar 23, 2010 23:41

damianp pisze:adaptacje przepsutnicy programem vag 4.9 PL
adaptacja przepustnicy polskim vagiem 4.9 :grin:



Awatar użytkownika
Kary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:13
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: Kary » śr mar 24, 2010 15:49

Właśnie wyczyściłem przepustnicę, (gdy nabierał 80 stopni obroty falowały, spadały czasami gasł) wszystko poszło sprawnie samo podejście od strony mechanicznej banalne, adaptacji nie robiłem bo mechanik mi nic o tym nie mówił...i... pierwsza próba nagrzania auta ok zero falowania, równe obroty, po przeczyszczeniu praktycznie te same co przed czyszczeniem (przed 750-800, po 900-1000)

druga próba niestety znów falowanie obrotów przygasanie auta, trzecia próba ok... teraz pytanie...czy jechać i zrobić u jakiegoś elektromłotka adaptację czy zaczekać z tydz zobaczyć czy bedzie lepiej czy może samo się zaadoptuje? Troche szkoda mi wydać 50 zł za samo podpięcie pod vaga... (1.6 aee podejrzewam że mam błąd poduszek powietrznych)

a dla innych mała pomoc gdyby ktoś miał jakieś obawy co do rozebrania tego wszystkiego

Obrazek
1 śrubki trzymające (klucz inbus 5)
2 elektronika na zatrzasku
3 linka (wystarczy otworzyć przepustnice i lekko się zdejmuje)
4 tu myć :)
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 16:00 przez Kary, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...

Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D

nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » wt mar 30, 2010 10:40

Witam,
wczoraj byłam u mechanika i powiedział mi, że starej lub już czyszczonej przepustnicy się nie adaptuje.
Czy to prawda?? Ja się nie znam zupełnie więc proszę o odpowiedź Chciałabym wiedzieć czy jest konieczność kupowania nowej. Po czym można stwierdzić, że obecna już się nie nadaje?? (dodam, że w aucie odczuwam drgania)



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » wt mar 30, 2010 16:29

nateczka pisze:(dodam, że w aucie odczuwam drgania)
Jak golf ma obroty dobre, a tylko drgania to na moje nie będzie to uszkodzona przepustnica. Przerabiam też ten temat.
Odpowiedzi na 100% co to powoduje - jak do tej pory - nie ma. Wymiana po kolei całego osprzętu silnika również nie przynosi efektów, więc może wina leży w środku silnika???

Po czyszczeniu adaptacje się robi.

Pozdrawiam koleżankę serdecznie :grin:
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 19:25 przez pasażer, łącznie zmieniany 1 raz.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » pt kwie 02, 2010 13:49

Witam ja mam ostatnio sporo problemów z przepustnicą pomogło wyczyszczenie ale nie na długo teraz zniknęło ssanie i przekręceniu zapłonu przepustnicy wo gule nie słychać nie ustawia się a nie chce wydać pieniędzy na darmo na nową więc postanowiłem wszystko dokładnie najpierw sprawdzić mam VAGA 4.9 PL wyświetla błąd nastawnik przepustnicy brak obwodu a morze mi ktoś powiedzieć jak te przepustnice rozebrać na części pierwsze
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Kary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:13
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: Kary » pt kwie 02, 2010 15:26

Z tego co wiem przepustnice powinno się czyścić co jakiś czas... i nie ma czegoś takiego że raz wyczyścisz i ona jest już do wyrzucenia.... nową kupuje się gdy stara zostanie uszkodzona lub działa niepoprawnie i jej resetowanie i adaptacja/kalibracja nic już nie pomaga...

Przepustnicy się nie rozbiera na części pierwze bo jest to nie potrzebne i niczemu nie służy... przepustnica to przepustnica i ma działac tak jak została stworzona amen
Błąd Nastawnika Przepustnicy - potrzebna adaptacja bo własnie wtedy wywala taki błąd chyba że jest uszkodzony czujnik bo to też niestety się zdarza ale raczej sporadycznie, sprawdź też te złącze może któryś z kabelków nie łączy i wymaga poprawienia, wtedy też wykrzaczy taki błąd bo nie ma połączenia z przepustnicą.

jak ją wymontować napisałem kilka postów wyżej jest też obrazek, zwykle przepustnicy szukamy w pobliżu filtra powietrza bo są to elementy współdziałające bezpośrednio :)

dodam, że u mnie bez adaptacji auto po czyszczeniu przepustnicy działa prawidłowo, problemy z przygasaniem i wariowaniem obrotów zniknęły, jazda stała się o wiele wygodniejsza i spokojniejsza, sam dźwięk nawet jakby bardziej równy i stonowany.

co do falujących wariujących obrotów to wina może leżeć w silniku krokowym, jedni mówią aby czyścić, jedni aby regenerować a inni aby wymienić ale w tej kwesti niech się wypowie ktoś kto już się tym zajmował bo nie chcę pisać rzeczy nie sprawdzonych przezemnie...

pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 15:59 przez Kary, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...

Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D

nateczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
Lokalizacja: katowice, sosnowiec
Kontakt:

Post autor: nateczka » czw kwie 08, 2010 21:23

yyyy....chyba w życiu się nie dowiem, co mojej perełce dolega....
po badaniu tym vagiem wyszło, że przepustnica do wymiany...

a może znajdzie się ktoś taki miły i powie czy lepiej oryginalną używkę kupić czy zamiennik nowy??
i gdzie się sprawdza te numery,zeby kupic dobrą
bo rocznik i model auta, silnik chyba nie wystarczy?? :D



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt kwie 09, 2010 08:01

nateczka pisze:powie czy lepiej oryginalną używkę kupić czy zamiennik nowy??
kupywałem VIKA zamiennik i była wadliwa, oddałem kupilem używkę i śmiga już około rok, zamiennik 400, używka 200, ori nówka 900PLNów
co do nr jest na tej plastikowej czarnej części przepustnicy 1J0..itd.. i ważne by on się zgadzał a nie kod silnika,model, u siebie mam z Audi A3
(dodam, że zamiennik niby nr ten sam a wejścia na węże poprowadzone były pod złymi kątami)


Obrazek

Awatar użytkownika
Kary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:13
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: Kary » sob kwie 10, 2010 15:31

Zdania są różne mi mechanik powiedział że jeśli zamiennik to on się tego nie podejmuje bo nie chce żebym za dwa miesiące znów przyjeżdżał... i ogólnie mówił że lepiej używkę no ale przykład kolegi wyżej udowadnia że nie koniecznie zamiennik musi być do kitu...

też zaryzykowałbym i kupiłbym zamiennik... :)


Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...

Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pn kwie 12, 2010 07:20

Kary pisze:no ale przykład kolegi wyżej udowadnia że nie koniecznie zamiennik musi być do kitu
oj właśnie napisałem, że zamiennik był do kitu i kupiłem używkę z Audi :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Benko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 09:04
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Benko » pt kwie 30, 2010 16:22

witam, mam taki sam problem jak wielu tutaj użytkowników tzn.falujące obroty.trzykrotnie miałem czyszczona przepustnice w warsztatach,i problem występuje dalej.mechanik powiedział ze jest uszkodzona przepustnica i w grę tylko wchodzą oryginalne,a te są w cenie okolo800 mam pytanie czy to prawda ze zamiennika nie da się adaptować?


[img]http://images41.fotosik.pl/83/ba9bf3e9f428f41d.jpg[/img]

szakunec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:51
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: szakunec » pt maja 07, 2010 13:28

Mam pytanie jak wyczyścić przepustnicę sterowaną całkowicie elektrycznie (nie ma linki do gazu). Przepustnica (czerwona strzałka) nie chce się otworzyć, a nie chce naciskać mocniej na nią, żeby czegoś nie popsuć. Jak jej nie przechyle to nie mam dojścia i nie wyczyszczę dokładnie ścianek.

Obrazek



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt maja 18, 2010 09:21

Trzeba użyć siły, nie ma wyjścia, sprężyna mocno trzyma. Albo odkręcić całą nie zapominając o wymianie uszczelki jak się tak boisz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości