Rosną obroty jak wcisnę hamulec

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Rosną obroty jak wcisnę hamulec

Post autor: hepos » czw kwie 08, 2010 20:59

Witam

Ostatnio zauważyłem, że jak mocniej wcisnę pedał hamulca to obroty idą do góry. Jest 900 rpm, wciskam hamulec i skacze do 1050, i spada. Nie dzieje się tak zawsze, ale często. Co może być przyczyną? Jakaś nieszczelność? Gdzie szukać przyczyny



gabtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr lut 07, 2007 13:48
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gabtom » czw kwie 08, 2010 21:33

Sprawdź serwo.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw kwie 08, 2010 21:36

A masz jakis problem z hamulcem ? Tzn.słabo hamuje robi sie twardy czy coś.
Jesli nie to raczej bym sie nie przejmował tylko wzmógł czujność i w razie problemów szukał dopiero nieszczelnosci



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw kwie 08, 2010 22:19

gabtom, ma rację sprawdź serwo.
hepos pisze:est 900 rpm, wciskam hamulec i skacze do 1050, i spada. Nie dzieje się tak zawsze, ale często.
Wygląda na typowy objaw przetartej membrany.
Odłącz wąż zasilający serwo, zaślep otwór, naciśnij na hamulec. Obroty nie powinny się zmieniać. Jeśli tak będzie szukaj serwa, lub jak się chcesz pobawić rozbierz serwo. Jak Cię to nie przekonuje przeszukaj forum za pomocą wyszukiwarki, lub poszukaj w necie jak działa serwo, a zrozumiesz dla czego ja i gabtom, uważamy, że twoje problemy powoduje właśnie serwo


JaroW

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » pt kwie 09, 2010 00:44

Dobrze wiedzieć, widze że to raczej nie jest kosztowna sprawa, a czy zmiana serwa to jakaś skomplikowana sprawa?

A jakie są objawy słabo już pracującej pompy hamulcowej ?
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 00:48 przez hepos, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt kwie 09, 2010 20:39

hepos pisze:a czy zmiana serwa to jakaś skomplikowana sprawa?
Raczej nie.
hepos pisze:A jakie są objawy słabo już pracującej pompy hamulcowej ?
Jest ich wiele, ale skupię się na najczęstszych
1. Przy delikatnym naciskaniu na pedał hamulca ten wjeżdża powoli do podłogi, a przy gwałtownym, mocnym naciśnięciu jest oki. Powód, zużyte gumowe tłoczki, lub gładź cylindra pompy.
2. Trudności w odpowietrzeniu po np. wymianie cylinderka, przewodu. Jednocześnie można zauważyć jak pompa zasysa płyn ze zbiorniczka, a później wtłacza go tam ponownie. Powód jak pkt 1.
3. Słabe ciśnienie na jednej z sekcji. Powód jak pkt 1.
4. Ubytek płynu - zaciski, cylinderki, przewody oki. Jednocześnie płyn ham. w serwie. Powód, uszkodzone tylne uszczelnienie.
5. Ciągłe zapowietrzanie się układu ham. Jeden z powodów to uszkodzenie elementów gumowych wewnątrz pompy.
Itd.
A tak przy okazji. Doszukałeś się jak działa serwo, i dla czego mogą Ci przez nie rosnąć obroty?


JaroW

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » śr kwie 14, 2010 08:36

nie znalazłem, ale faktycznie po wymianie serwa problem ustał :)
Dziekuje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 297 gości