bioester cena 3,03 zł/l na bliska 1,9tdi alh+program

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PoetaBlinkPromo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 12:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: PoetaBlinkPromo » czw kwie 08, 2010 01:13

munior, chodzi o temperatur spalania bioestra ale skoro tak mówisz to spoko ;) zamierzam kupić TDI i dlatego szukałem ludzi którzy już takie paliwo tankowali

mettenos, zanim zatankujesz biopaliwo zorientuj się jaki rodzaj biopaliwa chcesz zalać u mnie w okolicy są dostępne ze 3 rodzaje jak nie więcej i jak poczytałem więcej o tym to dowiedziałem się że nie każde się nadaje do osobówki :) jak nie wiesz nic o paliwie to zawsze możesz metoda prób i błędów pojedziesz albo tak jak pisze pelton1985, nie pojedziesz :D

pelton1985, ja mam różnice na litrze 79 gr więc na zbiorniku wychodzi 41.25 :) ale pod warunkiem że wiem co wleje i wtedy niema komplikacji

[ Dodano: 08 Kwi 2010 01:28 ]
a co do rodzajów to można lać do VW tylko bioester B100 a o oleju z biedronki lepiej zpaomnieć


holowanie,usługi transportowe na terenie bielska i okolic tanio,660397398
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10324][img]http://www.motostat.pl/user_images/10324/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
vr6syncro
PREZES 4x4
PREZES 4x4
Posty: 1249
Rejestracja: czw sty 01, 2009 23:30
Lokalizacja: ZachPom

Post autor: vr6syncro » czw kwie 08, 2010 20:38

troche mnie to dziwi że dłubie ktos swoje auto , inwestuje $$$ a potem zalewa go czymś co ma udawać ON , równie dobrze można założyć sobie Chińskie turbo bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać tylko kto raz kupi takie turbo to już więcej nie popełni tego błędu i z BIO jest podobnie , a co do oszczędności rzędu 40zł na zbiorniku to wolę czasem odpuścić gazu niż mam wlać w zbiornik coś takiego ,
w dodatku nazywacie się miłośnikami vw a szukacie sposobu jak go zajechać dla paru pln'ów , zastanówcie się czasem czy warto lub następnym razem kupcie sobie buty abidbas zamiast adidas to poczujecie różnice na własnej skórze


2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » czw kwie 08, 2010 21:48

nie latwiej isc do tirowcow popytac itp ? ropa ze stacji spusczona do beczki za 2,50 to wieksza oszczednosc i zdrowsza dla silnika ....



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw kwie 08, 2010 22:47

vr6syncro, a gaz to zlo :lol: :lol:

Przy stosowaniu BIO trzeba sie trzymac zasady, ze filtr paliwa wymienia sie czesciej. Jak sie go zaleje do sloika to czasem mozna trafic na pestki/luski rzepaka (sic!) ale jest to na tyle duza zarnistosc, ze filtr to zablokuje.
Przez wakacje lalem ale to sie zupelnie nie oplaca jak roznica pomiedzy ON a BIO jest <40gr. Wole juz zatankowac paliwo z Oszoloma ;)

A jak ludzie przerabiaja stare beczki na olej z frytek to tez nalezy go wysmiac bo oszczedza? ;) Ja pamietam jeszcze dobre 10-12 lat temu jak znajomy znajomego ojca przyjezdzal starym kiblem 1.6D w mk2 i mial przerobiona instalacje pod olej na frytki. Mowil, ze jedzie do macdonaldu i bierze olej po 30gr za litr. Wlewa i jedzie. W tamtych czaszach wszyscy robili takie oczy :shock: jak wlewal taki olej i samochod jechal.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw kwie 08, 2010 22:53

temat dotyczy w miarę nowego silnika na dodatek zmodzonego a nie 1,6 D więc nie ma co kombinować. nikt z nikogo się nie wyśmiewa bo chce oszczędzić tylko dosłownie i konkretnie radzi co lać aby w przyszłości nie doszło do sytuacji, że to co zaoszczędził musi wydać w naprawę x 2 abo nawet 2x wartości oszczędności :bigok:

autentycznie już lałbym gnojówkę na auchanie i zbierał paragony po tankowaniu niż ryzykował jakieś BIO pestki :helm:



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » czw kwie 08, 2010 23:18

kolego zamiast wódki zacznij pić denaturat, zobaczysz efekty tak samo jest z Twoim silnikiem!!


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » czw kwie 08, 2010 23:27

trochę mądrości na ten temat:

http://egie.pl/konwersatorium/agroenerg ... zy-nie-lac

powinieneś już znać odpowiedź i dalej nie błądzić :bajer:



Awatar użytkownika
PoetaBlinkPromo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 12:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: PoetaBlinkPromo » pt kwie 09, 2010 08:25

pelton1985 pisze:trochę mądrości na ten temat:

http://egie.pl/konwersatorium/agroenerg ... zy-nie-lac

powinieneś już znać odpowiedź i dalej nie błądzić :bajer:

I w końcu jakaś konkretna odpowiedź :) do tej pory były same przypuszczenia i plotki a ja jeździłem na tym ponad rok i bez żadnych problemów się obyło, aczkolwiek przeliczyłem wartości podane w artykule cytowanym przez pelton1985 i średnia różnica między ON a Bioestrem z bliskiej na każdych przejechanych stu kilometrach wynosi 2-3 zł co powoduje że stosowanie tego paliwa robi się nieopłacalne.

Co do jakiegokolwiek silnika z przeróbkami to wszelkie mody robi się w celu podniesienia mocy i stosowanie paliwa która zawsze ogranicza moc jest kiepskim rozwiązaniem, bo wracamy do punktu wyjścia.


holowanie,usługi transportowe na terenie bielska i okolic tanio,660397398
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10324][img]http://www.motostat.pl/user_images/10324/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » pt kwie 09, 2010 09:50

Niech każdy sobie przeczyta przed zastosowaniem i niech sobie zobaczy, czy warto :bajer:


LINK WRAZ Z NOWYM TEMATEM POWINIEN ZOSTAĆ GDZIEŚ PODKLEJONY I ZAMKNIĘTY.


Tak, żebyśmy mieli swoją instrukcję użytkowania biopaliw do diesla.
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 09:52 przez BartekGib, łącznie zmieniany 1 raz.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt kwie 09, 2010 10:41

Artykul nie wniosl nic nowego.
Nie mozna tego stosowac w CR oraz w pompowtryskach ktore spelniaja wyzsza norme niz Euro3
Paliwo posiada gorsza wartosc energetyczna - wiecej sie go spala. Toz to Nobel za odkrycie :)
Posiada wieksza lepkosc - to jest wada w zimie, ale tez zaleta bo jest lepsze smarowanie elementow pompy. Dlaczego olej opalowy jest gorszy? Bo jest "suchy" i go ludzie traktuja mixolem.
Co do kopcenia - niestety musze zdementowac te plotki. Po BIO samochod znaaacznie mniej kopcil. Osiagi pozostaly na tym samym poziomie. Nie odczulem spadku mocy a juz na pewno nie
PoetaBlinkPromo pisze:wracamy do punktu wyjścia.
;)

Nie ma informacji o tym, ze bio moze zawierac sladowe ilosci wody (ale czy zwykly ON czy PB go nie zawieraja w PL ? :D )
Nie ma informacji o tym, ze rozroznia sie biodiesla FAME oraz RME. RME to tylko takie, ktore sa wykonane z estrow metylowych kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego. FAME - wszystkie estry kwasow tluszczowych czy to roslinnych czy zwierzecych. BIO na bliskiej jest wg PN-EN 14214 a tam sa estry FAME. A wlasnie Skoda dopuszcza stosowanie biodiesla ale wg normy RME. (tutaj kolejny FAIL tym razem Pana ze Skoda Auto Poland)
Nie ma informacji o tym, ze starsze silniki lub te, ktore nie sa wyszczegolnione w liscie samochodow, ktore moga tankowac BIO, moga byc podatne (a raczej jego uszczelki) na rozpuszczenie badz uszkodzenie uszczelek.

Niestety ale cos czuje, ze Pan piszacy artykul nie odrobil pracy domowej i napisal cos zeby tylko napisac.


Sam nie wiem dostatecznie duzo o BIOpaliwach, a tych paliw jest znacznie wiecej i jest pelno norm wg, ktorych sa produkowane ale piszac artykul to moglby sie wypowiedziec ktos bardziej kompetentny :)
Zaciekawila mnie wypowiedz Pana Jacka Pochopień, Bosch
Aparatura wtryskowa Boscha do silników wysokoprężnych funkcjonuje poprawnie tylko na oleju napędowym zgodnym z normą EN590 (2000), gdzie dopuszczalna domieszka biokomponentów nie może przekraczać 5%.
A VW, ktory stosuje aparature wtryskowa Boscha w swoich pojazdach twierdzi, ze po 96r mozna tankowac BIO wg normy DIN 14214 ( RME)

Kazdy mowi swoje :green_fuck:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt kwie 09, 2010 11:53

Tak na prawdę nikt nie robił testów długodystansowych takiego paliwa żeby móc potwierdzić lub zaprzeczyć opinii jego "rzekomej" szkodliwości na aparaturę wtryskową silnika. Wolą po prostu "chuchać na zimne".
Osobiście uważam że dobre BIO jest o niebo lepsze niż opał (ze względu na zbawienne właściwości smarne których to opał nie posiada)
TDI na VP bardzo dobrze i bezawaryjnie pracują na BIO i gdybym miał tylko łatwy dostęp do takowego paliwa to jeździłbym na nim przez 3/4 roku.
I jak już pisałem (na pierwszej stronie tego wątku) zrobiłem na takim paliwie (Czystym BIO z tłoczni, nie tam jakimś klasycznym ON z dodatkiem kilku czy kilkunastu % Bio-estru) kilkadziesiąt tyś km i wszystko było OK.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
PoetaBlinkPromo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 12:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: PoetaBlinkPromo » pt kwie 09, 2010 17:56

ja też zrobiłem ładnych kilka tysięcy przez ponad rok na czystym bio z bliskiej i czytałem na wielu stronach że w autach z grupy VW można stosować bio pod warunkiem że jest pompa wtryskowa i złego słowa nie mogę powiedzieć o tym paliwie.
Co do opału to kiedyś na trasie sprawdzili mi paliwo i cieszyłem się że nie mam wlanego opału tylko bio. Zrobiło się gorąco trochę się strachu najadłem bo na początku nie wiedziałem o co kaman ale Pan mundurowy powiedział że paliwko jest ok i że szukał tylko opału :D:D

Jeszcze sie mi przypomniało że odkąd mam wlane bio to pompa wtryskowa przestała być wilgotna :) wiec jest plus.

A dlatego napisałem że wróciłem do punktu wyjścia, bo różnica 2 zł na 100 km to żadna różnica a jak wiemy głównie chodzi o pieniądze więc bez znaczenia co się wleje bo na to samo wyjdzie. dzis pierwszy raz odkąd temperatura jest na plusie zatankowałem ropę z BP i nie czuje różnicy a zalałem pusty zbiornik do pełna.


holowanie,usługi transportowe na terenie bielska i okolic tanio,660397398
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10324][img]http://www.motostat.pl/user_images/10324/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt kwie 09, 2010 20:43

PoetaBlinkPromo pisze:A dlatego napisałem że wróciłem do punktu wyjścia, bo różnica 2 zł na 100 km to żadna różnica a jak wiemy głównie chodzi o pieniądze więc bez znaczenia co się wleje bo na to samo wyjdzie.
Bo jak przeczytalem
PoetaBlinkPromo pisze:pelton1985, ja mam różnice na litrze 79 gr
To juz chcialem pytac gdzie masz taka cene to jade zalac pelny bak :)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 09, 2010 22:45

Do mkII s ilnikiem SB nie lałem bio,do mkIV tym bardziej :bigok:
I gdzieś mam oszczędności,auto ma dostać to co najlepsze.Howgh!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 147 gości