Trzeszczenie przy skręcaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Trzeszczenie przy skręcaniu

Post autor: lavix » śr kwie 07, 2010 14:42

Witam. Jeżeli temat był (nie znalazłem) to niech admin usunie i poda link jeżeli będzie tak uprzejmy. Pany i Panie co to jest. Zaczęło mi TRZESZCZEĆ (nie piszczeć, stukać, pukać itp) przy skręcaniu w prawo i lewo przy skrętach w miejscu i przy prędkościach 1-30km/h. Jak jadę szybciej to trzeszczenie ustaje. Nie trzeszczy także podczas jazdy w dni deszczowe (oby codziennie padało :cool: ) Nie znam się na samochodach dlatego z problemem zwracać się będę do obcykanych na tym forum. Może kto pomoże? Dla ułatwienia dodam jeszcze później filmik z tymi trzeszczeniami. Jakieś sugestie? Ew. jak samemu to wymienić/naprawić... Z góry dziękuję :kwiatek:

Mój bolid to Golf3 1992 55kW 1.8 benz.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 15:56 przez lavix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr kwie 07, 2010 15:00

przegub wahacza lub górne mocowanie amortyzatora


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » czw kwie 08, 2010 16:25

nagranie filmiku mija sie jednak z celem przy wlaczonym silniku. bylem dzis u mechanika i powiedzial ze to zadna z tych powyzszych usterek i daje glowe ze to lozyska w amorach. zeby te glowe mi dac to w tygodniu rozbierze i sie upewni. wycenia robocizne na 140zl (dwa amory) + cena lozyska. jezeli sie potwierdzi ta diagnoza dam znac, moze komus cos podpowie tez... Pozdro ALL :pub: chyba ze ktos ma jeszcze jakies sugestie...



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw kwie 08, 2010 20:10

lavix, a górne mocowanie amortyzatora nie posiada łożyska ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 08, 2010 20:37

mam to samiutko ostatnio , i wyczaiłem że sworzeń zwrotnicy jest zatarty i to on mi tak właśnie skrzypi przy skręcaniu kierownicą , zazwyczaj te elementy się wybijają i mają luż , u mnie niestety jest zatarty



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » czw kwie 08, 2010 20:44

na 99% lozysko w poduszce gornego mocowania amortyzatora...

kup nowe dobrej marki zeby nie padly za 10000km i jedz na wymiane... jesli w tych 140 zl masz jeszcze zbieznosc i geometrie to ok ale jesli nie masz to jedz do kogos kto wezmie polowe tej kwoty - praca do wykonania na 30-60min samemu... :)


Obrazek

lavix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 01:28
Lokalizacja: z mojego pokoju

Post autor: lavix » pt kwie 09, 2010 19:27

a jestes w stanie opisac czynnosci jakie musze wykonac zeby te lozysko wymienic samemu?
norek111 pisze:lavix, a górne mocowanie amortyzatora nie posiada łożyska ?
no fakt... jestem lamer samochodowy. masz plusika :bajer:
Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 19:29 przez lavix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » ndz kwie 11, 2010 11:39

zalezy jaki masz rocznik auta... poduszki i lozyska sa dwojakiego rodzaju... albo zintegrowane albo jako dwie niezalezne czesci... jesli auto jest nowsze to masz je osobno i lozysko da sie wymienic bez odkrecania amortyzatora od zwrotnicy... wystarczy odkrecic gorny talerzyk (widac go po podniesieniu maski) a nastepnie podniesc auto.... jesli masz zintegrowane to odkrecasz jeszcze kolumne od zwrotnicy i dopiero kiedy wyjmiesz ja cala to zabierasz sie za wymiane poduszki z lozyskiem...


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości