Olej FAQ-Czyli wszystko o OLEJACH do samochodów osobowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Luki1502
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 07, 2010 23:11
Lokalizacja: Nowy Targ

VW BORA 1.4 jaki olej

Post autor: Luki1502 » śr mar 17, 2010 15:15

Witam posiadam vw bora 1.4. Mam zamiar wymienic olej na castrol gtx 10 w 40 A3/B3 .Chcialbym wiedziec czy to dobry wybor.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 17, 2010 15:48

Luki1502, ja na Twoim miejscu najpierw sprawdziłbym co zaleca producent. A zaleca pewnie syntetyk 5W30 lub 40. I taki bym zalał. Ja przeszedłem z minerała na półsyntetyk ale następna wymiana pójdzie już syntetyk.



davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

Post autor: davidov26 » pn mar 22, 2010 17:59

Witam a ja mam leonka 110 ps asv 2004 r i auto nie bierze oleju wogole .Wczesniej zakupilem olej quantum to jakis angielski albo nie wiem ale kupilem go w anglii w aso seata no i niedawno zdecydowalem ,ze kazdy nastepny to bedzie tylko MOTUL ale nie wiem do konca ktory wiem ,ze musi spelniac normy 505.01 i ,ze ma byc 5w40 syntetyk . Mam dylemat pomiedzy dwoma MOTUL SPECIFIC a motul 8100 x-clean, ktory niby tez spelna normy 505.01 od niedawna ale jest przeznaczony dla aut z norma emisji spalin euro 4 a z tego co sie orientuje to euro 4 weszlo w 2005 r czy rok pozniej po wyprodukowaniu mojego auta .Bede wdzieczny jesli ktos cos mi doradzi bo nie wiem czy ten 8100 x-clean moze byc bo sklaniam sie do niego i nie wiem czuy szkod mi nie narobi.Czytalem tez gdzies ,ze ten technosyntese to jest niby pol syntetyk a pisza ,ze to pelny syntetyk .KOMU WIERZYC I CO WYBRAC .No chyba ,ze jakis inny motul :bigok:
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 18:04 przez davidov26, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
river86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 16, 2010 05:44
Lokalizacja: DPL
Kontakt:

Post autor: river86 » wt mar 23, 2010 07:40

Chciałbym zwrócić uwagę, że nie wszystkie oleje syntetyczne są olejami syntetycznymi. Jeżeli olejem bazowy jest olej mineralny (a tak jest najczęściej), taki olej nie będzie już pełnosyntetycznym olejem. Tak samo jak nie każdy Mobil jest Mobilem 1. Pełnosyntetyczne oleje produkują tylko: LiquiMoly, Mobil 1, Valvoline i Motul. Podobna historia jest z olejami półsyntetycznymi, które są albo olejami mineralnymi z dodatkiem (zazwyczaj niewielkim) oleju syntetycznego albo hydrokrakowane. Nazwy "półsyntetyk" "syntetyk" nie są nazwami zastrzeżonymi więc produkcenci mogą umieszczać na opakowaniach jaką chcą nazwę.


Doświadczenie to jest to, co zdobywasz tuż po chwili, w której naprawde go potrzebowałeś

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt mar 23, 2010 08:50

river86 pisze:Chciałbym zwrócić uwagę, że nie wszystkie oleje syntetyczne są olejami syntetycznymi. Pełnosyntetyczne oleje produkują tylko: LiquiMoly, Mobil 1, Valvoline i Motul.
Nic bardziej błędnego - producentów olejów pełno syntetycznych jest wielu. Mam na uwadze oleje bazowe PAO - pełny syntetyk a także wyprodukowane według technologii"mid SAPS". Mam w swojej ofercie oleje XADO - pełny syntetyk.
:pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
szadrak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 25, 2010 23:28
Lokalizacja: PO
Auto: Seat Leon ST

Post autor: szadrak » ndz kwie 04, 2010 23:52

A jaki olej byście rekomendowali do diesla na pompowtryskiwaczach? Wiem tylko że ma spełniać normę 505 01 ale nie wiem jakiej firmy oprócz castrola



Awatar użytkownika
Michal_c
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:39
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michal_c » pn kwie 05, 2010 00:54

http://allegro.pl/item982185687_castrol ... erlin.html
Czy warto taki olej kupić i zalać, czy lepiej zapłacić więcej za mniej ale w sklepie normalnie?
Mam zalanego minerała 15w40 i słyszałem od taty, oraz znajomych że castrol jest bardzo dobrym olejem, chciałbym się z filtrem oleju wyrobić do 100zł :bigok:


Obrazek
Golfy tak nie potrafią :)
Był Vw Golf II 90' 1.3NZ igła...

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr kwie 07, 2010 06:16

Czy dodatki czyszczące zawarte w olejach półsyntetycznych wyczyszczą silnik który pracował na oleju mineralnym bo trochę się tego tam nazbierało, uszczelki uszczelniacze itp wymienione czy może lać syntetyk


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » śr kwie 07, 2010 20:48

Męczy mnie i męczy sprawa tych olejów. Co post to inne opinie. Ja mam silnik ALH 197000nalatane i jeżdzę na Castrol EDGE long life 0w30. Oleju mi praktycznie nie bierze. Przy najbliższej wymianie chcę zrezygnować z oleju typu long life (negatywne opinie). Chcę wymienić na dobry olej, zastanawiam się nad:
Motul X-cess 8100 5w40 w grę wchodzi jeszcze ewentualnie jakiś castrol EDGE, LiquiMolly. Co waszym zdaniem jest najlepsze? Może w faqu ktoś fachowo pomoże :)


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
Michal_c
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:39
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michal_c » czw kwie 08, 2010 22:40

ziomek1988 pisze:Może w faqu ktoś fachowo pomoże :)
Nie licz na to, tutaj występuje tylko monolog.
Więcej informacji chyba już na forach o polskiej motoryzacji idzie uzyskać. :helm:


Obrazek
Golfy tak nie potrafią :)
Był Vw Golf II 90' 1.3NZ igła...

czyki100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 30, 2008 09:49
Lokalizacja: Kielce

Post autor: czyki100 » śr kwie 14, 2010 14:50

Koledzy proszę o pomoc !! Mam golfa IV 1.6 2000r. Mam problem od dłuższego czasu pobiera mi bardzo dużo oleju . Jest to jakies 1litr na 500km. stosuje olej mineralny 15W-40 Lotos SJ. Zaznacze ze wszystkie filtry i uszczelniacze są wymienione i nic nie cieknie i nie wywala oleju. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Moze to byc zły olej? (zaznaczam że od zakupu autka był lany olej mineralny ) Prosze o pomoc!!!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr kwie 14, 2010 15:08

czyki100, pierwsza sprawa, że w wysokiej jakości olej nie uderzyłeś. Ale nie powinn to być przyczyną (pierwotną być może) ale aktualnie musisz znaleźć powód ubytków. Podejrzewam turbinę. Rozumiem, że uszczelniacze zaworów są nowe?

Mierzyłeś kompresję? Dymek nie jest koloru niebieskiego?



czyki100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 30, 2008 09:49
Lokalizacja: Kielce

Post autor: czyki100 » śr kwie 14, 2010 15:22

jhosef tak uszczelniacze zaworów sa nowiutkie. słabo sie znam na samochodach ale w benzynie 1.6 to chyba nie ma turbiny? dobrze mówie? jaki olej byscie radzili?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr kwie 14, 2010 15:30

czyki100, a przepraszam, zapędziłem się, gdzieś zobaczyłem tdi jakos tak poszło.
Jeśli nie uszczelniacze to pierścienie. Jeśli byś gdzieś gubił to przy takich stratach można by za tobą trafić.

Co do doboru oleju to najpierw lokalizacja miejsca ubytków dopiero później dobry olej. Najlepiej syntetyk zgodny z normaliami dla silnika. Względnie półsyntetyk, zawsze lepsza i tańsza alternatywa - zwłaszcza jak tak wciąga. Ja jestem pozytywnie nastawiony po ostatniej zmianie do Castrol Magnatec 10w40. Ostatnio kumplowi zalałem to samo do Vectry B 99 2,0 16V, która nieźle bierze olej. Nieco kopcenie przystało i wg relacji kolegi silnik nabrał wigoru. Mówiłem mu ze połowa z jego 130 koni zdechła ale dopiero po zmianie zauważył.
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 15:37 przez jhosef, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości