Problem w stacyjce
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- MarioVWGTI
- ------TDI-------
- Posty: 128
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
- Lokalizacja: Bielsko -Biała
- Auto: Golf Mk7 variant
- Kontakt:
Problem w stacyjce
Witam mam pytanie moze ktos wie lub moze ktos takie cos mial mianowice.....przy wlozeniu kluczyka do stacyjki pojawil sie bialy dym smierdzacy w okolicy stacyjki manetek kierunkowskazow ,dzis auto odpalilem ujechalem kilka metrow i to samo dym bialy i teraz sprawdzałem wszystkie wtyczki i kalbe sa OK nic nie popalone czy przytopine czy to bedzie wina tacyjki???? prosze o odpowiedz jak ktos wie .....dzieki
nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Stacyjka to tylko urządzenie mechaniczne; dopiero w kostce stacyjki płynie prąd.
Natomiast ustalić co było przyczyną pozwoli tak naprawdę rozbiórka osłony kolumny kierowniczej. Oprócz kostki stacyjki - po włączeniu zapłonu, w tych okolicach pojawia się prąd także w przełączniku wycieraczek, kierunkowskazów i reflektorów. Tak więc, choć najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest kostka, to jednak - nie na 100%!
Możliwe jest wypalanie się styków lub luźne wtyki w danym urządzeniu.
Mało tego: nawet awaria przy skrzynce bezpieczników da dymek w kierownicy!
Porozbierać osłonowe plastiki i obserwować.
Natomiast ustalić co było przyczyną pozwoli tak naprawdę rozbiórka osłony kolumny kierowniczej. Oprócz kostki stacyjki - po włączeniu zapłonu, w tych okolicach pojawia się prąd także w przełączniku wycieraczek, kierunkowskazów i reflektorów. Tak więc, choć najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest kostka, to jednak - nie na 100%!
Możliwe jest wypalanie się styków lub luźne wtyki w danym urządzeniu.
Mało tego: nawet awaria przy skrzynce bezpieczników da dymek w kierownicy!
Porozbierać osłonowe plastiki i obserwować.
- MarioVWGTI
- ------TDI-------
- Posty: 128
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
- Lokalizacja: Bielsko -Biała
- Auto: Golf Mk7 variant
- Kontakt:
No dzieki..... na razie zobacze moze najpierw od tej kostki stacyjki po najprostszych rzeczy pozniej dalej bede diagnozowal
[ Dodano: 07 Kwi 2010 20:16 ]
Zico63b, no zobaczymy kurcze lipa na maxa na noc odlaczylem akumulator zebym spal spokojnie jutro bede grzebał krok po kroku
[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:41 ]
stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy i jest dokrecona taka sruba i ja mam poluzowana to chyba nie ma nic wspolnego ?? a ja dokrece i tak ja tylko kombinerkami bo na nie ma fabrycznie mozliwosci srubokretem zadnym nie ma wejscia na nic
[ Dodano: 07 Kwi 2010 20:16 ]
Zico63b, no zobaczymy kurcze lipa na maxa na noc odlaczylem akumulator zebym spal spokojnie jutro bede grzebał krok po kroku
[ Dodano: 07 Kwi 2010 21:41 ]
stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy i jest dokrecona taka sruba i ja mam poluzowana to chyba nie ma nic wspolnego ?? a ja dokrece i tak ja tylko kombinerkami bo na nie ma fabrycznie mozliwosci srubokretem zadnym nie ma wejscia na nic
nick z forum MarioGTI---www.vagrox.beljos.pl
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie, stacyjki metalowej się nie rusza. Najwyżej na początek zdejmuje się wtyk kostki. Samą kostkę, gdy zajdzie potrzeba, zdejmuje się najlepiej po całkowitym wyjęciu z pojazdu całej kolumny kierowniczej. Brzmi to strasznie ale robota jest łatwiejsza niż ściąganie stacyjki z kolumny; zwykle nie ma pod ręką specjalistycznego ściągacza a bez takowego - ani rusz!
- MarioVWGTI
- ------TDI-------
- Posty: 128
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:45
- Lokalizacja: Bielsko -Biała
- Auto: Golf Mk7 variant
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości