AGZ - znika :-) olej i płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pufa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 21, 2008 22:51
Lokalizacja: Bielsko - Biała

AGZ - znika :-) olej i płyn chłodniczy

Post autor: pufa » pt mar 13, 2009 23:54

Witam, oto mój pierwszy post.
Od 4 lat jestem posiadaczem Bory 98 silnik AGZ (2,3 150KM)
Właściwie od początku cały czas mu coś ubywało, ale teraz zaczyna mnie to drażnić. Dolewka oleju to 1L/2000km
Znika też ciecz chłodząca. Więcej w zimę niż w lato.
Zaraz zakrzykniecie, uszczelka pod głowicą (głowicami), ale mam wątpliwości, bo z uszczelką byłoby, że albo olej do cieczy, albo ciecz do oleju. A tu, w oleju nie ma emulsji, a i ciecz chłodząca czysta, z resztą obu czynników ubywa.
Samochód stoi w garażu, podłoga czysta, ze spalinami wylatuje jedynie woda (rzecz normalna w układzie wydechowym - chyba).
Cały czas jeżdżę na benzynie - gazu nie montowałem. Olej 5W40. Przebieg 190tkm, czociaż gbyby było 290 to bym się nie zdziwił. Ale i taki przebieg nie powinien być straszny dla tego silnika.
Pomóżcie proszę jeśli umiecie.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob mar 14, 2009 00:00

niekoniecznie uszczelka pod głowicą, tylko np. sama głowica pęknięta ;)

[ Dodano: 13 Mar 2009 23:02 ]
a sprawdzałeś cały silnik szukając wycieków itp. ?? Dymka jakiegoś puszcza?? jeśli tak to cały czas, czy tylko rano albo przy niższych temp??



pufa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 21, 2008 22:51
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: pufa » sob mar 14, 2009 01:30

No niestety nie da się za wiele zrobić. napakowane w komorze silnika jest niemiłosiernie. Nie mam kanału, jak się cieplej zrobi spróbuję się wczołgać, ale niski jest.
Kolejna rzecz, to cięzko aby z 1L nic nie skapnęło na podłogę.
Głowica mówisz - tego nie brałem pod uwagę. Przyjrzę się dokładniej, ale zimno ostatnio tak, że mi się nie chce nawet do grarażu iść. Ale mus to mus. Jutro to zrobię.Trzeba się zabrać za niego - mam straszny sentyment do tego samochodu.



Awatar użytkownika
zbyszekm80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lip 29, 2008 22:11
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: zbyszekm80 » wt kwie 06, 2010 23:04

a ile oleju wchodzi ci do silnika??
a co do ubytkow plynu chlodniczego - u mnie powodem byly nieszczelne zlaczki na podszybiu i tam mialem wyciek, pomogla wymiana o-ringow . przewod zasilajacy i powrotony mial wycieki- teraz wszysko jest ok- ubytkow chlodziwa nie mam.

ale zeby to zdiagnozowac - oczywiscie wizyta na kanale i macanie ręką :)


VW Bora V5 Rules :)

Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: damianp » śr kwie 07, 2010 10:51

Kolego, ostatnio przechodziłem podobny problem z ubytkiem płynu chłodniczego, w moim przypadku było kilka przyczyn.
1. Spaliła się dodatkowa pompka wody ta przy cewce
2. Uszkodzona była obudowa termostatu( co ciekawe miałem w rekach juz druga taka sama i jak się okazało równiez taka popękana, możliwe ze to jest ich jakas wada, płyn cieknie lekko po bloku i odrazu paruje)
3. Nie wiem jak precyzyjnie sie nazywa ten przewód ale znajduje sie przy przepsutnicy od strony głowicy silnika, zapinany jest na jakąs szybko złączke i ma "oring" mi on własnie padł.

Po wymianie tych pierdołów wszytsko jest oki


Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości