[MK3] Jak podnieść zawieszenie przód a'la country
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sie 16, 2009 10:26
- Lokalizacja: Świdnica
[MK3] Jak podnieść zawieszenie przód a'la country
Witam mam problem chce zrobić moją 3 na country ale mam problem z podniesieniem zawieszenia przełożyłem zawieszenie od Passata b3 kombi i tył poszedł pięknie do góry ale niestety przód pozostał bez zmian i teraz pytanie jak podnieść przód od czego dać sprężyny i od czego amortyzatory a możne da się dopasować całe Macphersony do piasty z golfa od innego auta?
Re: [MK3] Jak podnieść zawieszenie przód a'la country
SPOSÓB PRZEROBIENIA PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA
SPOSÓB PRZEROBIENIA PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA
Przed rozpoczęciem prac należy unieść samochód na podnośniku i sprawdzić ile miejsca jest między półosiami (szczególnie prawą) a wahaczami- ile cm może zejść koło w dół to znaczy o ile przedłużyć kolumny (4-6cm).Należy wziąć pod uwagę to, że prawe mocowanie wachacza z reguły przeszkadza i trzeba je trochę podszlifować, co da dodatkowe miejsce i ułatwi montaż kolumny. Po dokonaniu pomiaru wymontować kolumny.
Wymontowaną i rozkręconą kolumnę McPhersona przeciąć dokładnie w połowie długości. Powstałe elementy wsunąć w przygotowaną tuleję zwracając uwagę żeby górna i dolna część były ustawione względem siebie tak jak przed przecięciem! Następnie zespawać połączone w ten sposób elementy. Na dnie tak powstałej wydłużonej kolumny umieścić tuleję dystansową o odpowiedniej długości dopasowanej tak by amortyzator wystawał ok.3- 5mm ponad kolumnę, co pozwoli na dokręcenie i dokładne unieruchomienie amortyzatora.Tuleja dystansowa powinna być z jednej strony zatoczona skośnie do wewnątrz żeby krawędź nie cięła amortyzatora. Tak przygotowane McPhersony zamontować w samochodzie. W trakcie montażu prawego McPhersona należy nieznacznie wypiłować małą szlifierką kątową lub trzpieniową mocowanie prawego wahacza tak, by powstało wystarczająco dużo miejsca na półośkę i koło mogło się swobodnie obracać przy podniesionym samochodzie.
Ważne jest dokładne ustawienie kątów pochylenia kół ( równe po obu stronach ). W celu sprawdzenia kąta pochylenia koła najlepiej przyłożyć poziomnicę do felgi pionowo i mierzyć ile felga w górnej części odchodzi od pionu. Najlepiej 2-4 mm koniecznie równo z dwóch stron w przeciwnym razie samochód będzie „ściągać”. Regulacja to przesunięcie sworznia zwrotniczego. , Przejechać kawałek drogi i pomiar powtórzyć. Następnie wyregulować zbieżność. Mierzyć rozstaw między przednią i tylną częścią felgi – ma być tan sam wymiar ewtl. 1mm rozbieżnie.
SPOSÓB PRZEROBIENIA PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA
Przed rozpoczęciem prac należy unieść samochód na podnośniku i sprawdzić ile miejsca jest między półosiami (szczególnie prawą) a wahaczami- ile cm może zejść koło w dół to znaczy o ile przedłużyć kolumny (4-6cm).Należy wziąć pod uwagę to, że prawe mocowanie wachacza z reguły przeszkadza i trzeba je trochę podszlifować, co da dodatkowe miejsce i ułatwi montaż kolumny. Po dokonaniu pomiaru wymontować kolumny.
Wymontowaną i rozkręconą kolumnę McPhersona przeciąć dokładnie w połowie długości. Powstałe elementy wsunąć w przygotowaną tuleję zwracając uwagę żeby górna i dolna część były ustawione względem siebie tak jak przed przecięciem! Następnie zespawać połączone w ten sposób elementy. Na dnie tak powstałej wydłużonej kolumny umieścić tuleję dystansową o odpowiedniej długości dopasowanej tak by amortyzator wystawał ok.3- 5mm ponad kolumnę, co pozwoli na dokręcenie i dokładne unieruchomienie amortyzatora.Tuleja dystansowa powinna być z jednej strony zatoczona skośnie do wewnątrz żeby krawędź nie cięła amortyzatora. Tak przygotowane McPhersony zamontować w samochodzie. W trakcie montażu prawego McPhersona należy nieznacznie wypiłować małą szlifierką kątową lub trzpieniową mocowanie prawego wahacza tak, by powstało wystarczająco dużo miejsca na półośkę i koło mogło się swobodnie obracać przy podniesionym samochodzie.
Ważne jest dokładne ustawienie kątów pochylenia kół ( równe po obu stronach ). W celu sprawdzenia kąta pochylenia koła najlepiej przyłożyć poziomnicę do felgi pionowo i mierzyć ile felga w górnej części odchodzi od pionu. Najlepiej 2-4 mm koniecznie równo z dwóch stron w przeciwnym razie samochód będzie „ściągać”. Regulacja to przesunięcie sworznia zwrotniczego. , Przejechać kawałek drogi i pomiar powtórzyć. Następnie wyregulować zbieżność. Mierzyć rozstaw między przednią i tylną częścią felgi – ma być tan sam wymiar ewtl. 1mm rozbieżnie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sie 16, 2009 10:26
- Lokalizacja: Świdnica
Tak wiec przód zrobiony tylko nie wiem dlaczego lewa strona wyszła mi wyżej niz prawa muszę pomierzyć czy czasami prawy mcperson nie wyszedł mi krótszy.Teraz pozostaje mi jeszcze przerobić tył bo zawiecha od Passata kombi jest za twarda i golf skacze jak piłka.Ma ktoś możne zdjęcia stelażu od country tego na koło zapasowe najlepiej z wymiarami bo będę musiał chyba sam wykonać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr lip 07, 2010 23:50 przez ptasior127, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości