[Mk2 1V ] Zmiana pompy + inne

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

[Mk2 1V ] Zmiana pompy + inne

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 09:26

Witam używałem opcji szukaj odrazu zaznaczam :)
Mam kilka pytań.
1) Czy dużą różnice w mocy odczuje zmieniając pompe w silniku 1V na taką od JR (ta pompa to jest 8mm)
2) Czy chcąc zwiększyć moc wystraczy że w tej pompie przekręcę boost pina ? czy musze zwięszkać dawkę paliwa i skręcać turbo ?
3) Czy muszę zastosować nowe wtryski np: od SB przy pompie od JR ?
4) Jak ci którzy zmienili taką pompe z 1V na JR są zadowoleni jak oceniają wzrost mocy ?
5) Do jakiej wartości bezpiecznej można podkęcić turbo od 1V ? oczywiście przy założeniu FMIC ?
6) Jak wygląda w takim przypadku spalanie ?

7) Moc w jaką celuje to ok 100km czy te zabiegi wystarczą ??

Wszelkie inne uwagi mile widziane :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 09:32 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 06, 2010 12:06

bieniek1984 pisze:1) Czy dużą różnice w mocy odczuje zmieniając pompe w silniku 1V na taką od JR (ta pompa to jest 8mm)
ad 1

zależy między innymi od kondycji silnika i wtryskiwaczy ale w 99% przypadków każdy sobie taką zmianę chwali.
bieniek1984 pisze:Czy chcąc zwiększyć moc wystraczy że w tej pompie przekręcę boost pina ? czy musze zwięszkać dawkę paliwa i skręcać turbo ?
ad 2
jeśli po samym przekręceniu boost pina nie będzie dymu pod pełnym obciążeniem to można podciągnąć dawkę, cisnienie podnosi się dopiero wtedy gdy zostanie przekroczona granica dymienia.
bieniek1984 pisze:3) Czy muszę zastosować nowe wtryski np: od SB przy pompie od JR ?
jeśli te co masz teraz są dobre to nie musisz choć możesz zmienić na wydajniejsze.
ewentualnie jeśli kiedyś na przyszłość byś chciał większą pompę zakładać to załóż sobie DN OSD 261 z mercedesa.
ale te co masz teraz pod pompę 9mm mogą zostać chyba że będizesz zakładał pompę od AAZ wtedy raczej bym polecał zmienić bo okazuje sięże już pompy od 1.9 nie wytrzymują mariażu z wtryskami od 1V.
Michaś_1977 wie o czym mówię.

bieniek1984 pisze:4) Jak ci którzy zmienili taką pompe z 1V na JR są zadowoleni jak oceniają wzrost mocy ?
w przypadku sprawnej pompy - tak.


bieniek1984 pisze:5) Do jakiej wartości bezpiecznej można podkęcić turbo od 1V ? oczywiście przy założeniu FMIC ?
są przypadki że jeździły K14 na ciśnieniu 1.6-1.8bara.
u mojego ojca w audi właśnie takie turbo siedziało i na takim ciśnieniu przez krótką chwilę latało a tak an codzień polecam cisnienie około1,1-1,4 bara bo potem już zaczyna przytykać wydech.
chyba że w pompie zrobisz mocno zaawansowany TIMING i podniesiesz ciśnienie wewnątrz pompy. ( mod ŁUKIEGO )

bieniek1984 pisze:6) Jak wygląda w takim przypadku spalanie ?
zależy od stylu jazdy, jeśli bedziesz się poruszał wtakich samych warunkach jajk teraz i będziesz jeździł z podobnymi prędkościami to powinno nieznacznie spaść.
można też iść krok dalej izamontować K24 lub T3. odetka wydech i auto zacznie mniej palić na trasie.
wadą tego rozwiązania jest większy lag.

7) Moc w jaką celuje to ok 100km czy te zabiegi wystarczą ??
nie wiem jak w przypadku turbiny ale osprzęt paliwowy po przeróbkach typu GOV i TIMING może pozwolić na uzyskanie nawet 130-140KM ale z bardzo dużym już zadymieniem.


tu masz troszkę o podobnej tematyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=213729

myślę że jak przebrniesz przez ten temat będziesz wiedział czego oczekuje od auta i w którą stronę iść



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 12:17

Ad2 Czyli wystarczy na początek przekręcenie boost pina ? tak


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 06, 2010 12:24

bieniek1984,

powinno wystarczyć.
chyba że turbina ma za niskie ciśnienie.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt kwie 06, 2010 14:14

1. Dużą z IC przy 130 auto ciągnie rwie się do przodu aż miło , inne czasem nowsze auta wysiadają , ogólnie ma wygar

2. Pina nie ruszam , ja się na tym nie znam jeszcze coś złoże nie tak , ale pompy od JR miały pina ustawionego na maxa

3. stosujesz wtryski od JR , nie wiem czy od SB dadzą odpowiednie ciśnienie

Kupujesz u tego goscia tylko od JR.

4. Hm przez moment pobawiłem się dawką była duża , na światłach sporo aut zostawiałem przy 150 km miałem czarną chmurę za sobą ale pal;ił coś koło 6,5 w trasie

5. Skręciłem go prawie na standard spalanie 5,5 w zime na trasie , nie saram się wszystko robioć z głową bo auto ma posłużyć teraz założe turbinę k14 zamiast 0,5 dmucha 0,8 bara

6. Lepiej mieć to 80 koni ale wiem że auto posłuży długo i nie ma z nim problemów


Musisz mieć kolanko z kolektora na podpiecie wezyka do LDA i na dzien dobry kup sprzeglo od SB 210 , Mi Arwan i Michas pomogli i zrobilem plug $ play bo nowe sprzeglo 200 pośmigało pol roku a na wyższych biegach sie slizaglo i juz nie wytrzymało w ostatni dzien nie mialem sily kumpla wyciągnąć


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 14:59

Więc jakiej pompy szukać JR czy SB ?

[ Dodano: 06 Kwi 2010 15:02 ]
arwam,
grandi pisze:Pina nie ruszam , ja się na tym nie znam jeszcze coś złoże nie tak , ale pompy od JR miały pina ustawionego na maxa
to prawda ??
Kurcze a pwoedz jeszcze jak z tym sprzęgłem ? czy jak bym miał te 90KM to faktycznie musze zmieniać sprzęgło ?

[ Dodano: 06 Kwi 2010 15:04 ]
To jakie jest ori ciśnienie w silniku 1V ?

[ Dodano: 06 Kwi 2010 15:10 ]
grandi, zmiana sprzegła jest P&P ? nie ma róźnicy między 1V i SB ?

[ Dodano: 06 Kwi 2010 17:42 ]
kurcze już mam mentlik w głowie :/ u siebie też znalazłem taką pompę za 200zł od silnika JR ale jak sobrze pamiętam to wiem gdzie jest od silnika SB i już nie potrafie ogarnąć jak to zrobić żeby było dobrze


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 18:01

bieniek1984 pisze:Kurcze a pwoedz jeszcze jak z tym sprzęgłem ? czy jak bym miał te 90KM to faktycznie musze zmieniać sprzęgło ?
W 80% aut sprzęgło nie wytrzymuje.
bieniek1984 pisze:To jakie jest ori ciśnienie w silniku 1V ?
0,65bara
bieniek1984 pisze: zmiana sprzegła jest P&P ? nie ma róźnicy między 1V i SB ?
Jest różnica - tarcza docisk i koło zamachowe są większe, jak masz te trzy elementy to nie będzie problemu.

[ Dodano: 06 Kwi 2010 18:02 ]
Pompę kupuj taką w możliwie dobrym stanie i żeby było widać, że niedawno była zdemontowana (np nie trzeba się bać pompy śmierdzącej paliwem na dwa kilometry). Jak leżała rok pod chmurką to może się nie nadawać.
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 18:03 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 18:04

t0mal, pompa ma byc od arwam, :)
t0mal, a zmiana samej pompy na ori ustawieniach da jakąś różnice ?

[ Dodano: 06 Kwi 2010 18:09 ]
t0mal pisze:Jest różnica - tarcza docisk i koło zamachowe są większe, jak masz te trzy elementy to nie będzie problemu.
czyli jak kupie kompletne sprzęgło to nie będzie problemu :) ??


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt kwie 06, 2010 18:17

Może wytrzyma sprzęgło ale nie liczył b ym na to sprzegło 290 zł sasha kolo zamachowe 60 zł + śrubby , jest spora różnica , sprzegło zacznie sie slizgac na 4 5 ale zacznijmy od tego czy masz kolanko z kolektora z wyjsciem na wezyk do LDA


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 18:48

Narazie nie ruszaj sprzęgła, zacznie się ślizgać to będziesz się martwił, ku przestrodze przypominam, że szmaciana uszczelka pod głowicą też nie należy do najwytrzymalszych, chyba każdy już to przerabiał.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 18:52

grandi, nie mam ale nawierce i przegwintuje i wstawie jakies "wypustek"
Kwestia tego czy zmiana samej pompy spowoduje podniesienie moc. Zaznaczam że mam ekopompe bez grzybaka ;/

[ Dodano: 06 Kwi 2010 18:53 ]
Co do ciśnienia nie ma co szleć to wiem max ustawie 0,8-0,9


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 06, 2010 18:53

Nie tylko moc, ale i elastyczność się poprawi.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt kwie 06, 2010 18:57

czyli będzie spora różnica ? wiesz chodzi mi np że ktoś upewni mnie że będzie jak w JR :)


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt kwie 06, 2010 19:01

Jak bym poszukał to mam to kolanko w dobrej cenie z :bigok:
Nie chce urazić użytkowników JR ale JR zbiera się od 3 tysi a do tych 3 tysi jest kulawy a 1V czy SB bierze od dołu , jak by inżynierowie pomyśleli że 1V kiedyś bedzie modyfikowany :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 19:04 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości