Problem z klapą gaszącą.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Problem z klapą gaszącą.
Witam.
Moje autko to Golf III 1.9SDI 1995r. AEY
Proszę o pomoc co zrobić w tym modelu z klapą gaszącą po zaślepieniu EGR`u ?
Po uruchomieniu auto bierze powietrze z EGR a po przekroczeniu 2500rpm otwiera się dopiero klapa gasząca.
Jak można by programowo lub mechanicznie zmienić ten stan klapy od razu po odpaleniu, by była otwarta, a zamykała się dopiero w momencie gaszenia silnika?
Rozumiem że jest możliwość całkowitego odpięcia klapy gaszącej i będzie ona wtedy cały czas w stanie otwartym, lecz chciał bym wiedzieć czy jest możliwość by została ona podpięta i była użyteczna silnikowi przy jego gaszeniu?
Pozdrawiam.
Moje autko to Golf III 1.9SDI 1995r. AEY
Proszę o pomoc co zrobić w tym modelu z klapą gaszącą po zaślepieniu EGR`u ?
Po uruchomieniu auto bierze powietrze z EGR a po przekroczeniu 2500rpm otwiera się dopiero klapa gasząca.
Jak można by programowo lub mechanicznie zmienić ten stan klapy od razu po odpaleniu, by była otwarta, a zamykała się dopiero w momencie gaszenia silnika?
Rozumiem że jest możliwość całkowitego odpięcia klapy gaszącej i będzie ona wtedy cały czas w stanie otwartym, lecz chciał bym wiedzieć czy jest możliwość by została ona podpięta i była użyteczna silnikowi przy jego gaszeniu?
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Fahoo - w tym moim modelu dolot zasilony jest powietrzem z EGR, dopiero po wzroście RPM >2200 otwiera się klapa gasząca a EGR się zamyka. Po uruchomieniu silnika klapa gasząca jest zamknięta, a gdy EGR jest zaślepiony to chyba nie jest za dobrze bo nie ma skąd ciągnąć powietrza.
Więc mam mały problem, co teraz zrobić by klapa gasząca nie zamykała się od razu przy uruchomieniu silnika, a zamykała, tak jak jest to w TDI, przy gaszeniu silnika ?
Dowiedziałem się że jest możliwość przez zmianę parametrów w sofcie ECU, by klapa gasząca działała tak jak w TDI ( zamykała sie tylko przy gaszeniu silnika ).
Czy jest jakiś "szpec" który by przybliżył mi jak dokonać zmiany parametrów w sofcie?
Ewentualnie ile kosztowała by taka przyjemność w profesjonalnym warsztacie?
Bądź czy jest jakaś inna metoda rozwiązania tego problemu?
PS:
Czy klapa gasząca w TDI zamyka się po wyłączeniu silnika (stacyjki) czy jest zamykana przy spadku obrotów silnika, czyli np. przy obrotach jałowych?
Więc mam mały problem, co teraz zrobić by klapa gasząca nie zamykała się od razu przy uruchomieniu silnika, a zamykała, tak jak jest to w TDI, przy gaszeniu silnika ?
Dowiedziałem się że jest możliwość przez zmianę parametrów w sofcie ECU, by klapa gasząca działała tak jak w TDI ( zamykała sie tylko przy gaszeniu silnika ).
Czy jest jakiś "szpec" który by przybliżył mi jak dokonać zmiany parametrów w sofcie?
Ewentualnie ile kosztowała by taka przyjemność w profesjonalnym warsztacie?
Bądź czy jest jakaś inna metoda rozwiązania tego problemu?
PS:
Czy klapa gasząca w TDI zamyka się po wyłączeniu silnika (stacyjki) czy jest zamykana przy spadku obrotów silnika, czyli np. przy obrotach jałowych?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 12:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Fahoo - przy zgaszonym jest klapa otwarta, czyli cięgno wypchnięte, przy zgaszonym nie ma podciśnienia więc nie ma co jej wciągnąć.
Chodzi o to że po odpaleniu u mnie klapa gasząca jest zamknięta, a chcę by była otwarta, z uwagi na zaślepiony EGR.
Cały układ działa ok. Wszystko działa czyli powyżej ok.2500rpm klapa się otwiera.
No tak z tego co się dowiedziałem to to są te same silniki. Ciekawe jak to jest że u Ciebie działo to tak jak opisujesz. Dowiedziałem się że ta sytuacja u mnie jest taka jak powinna, tylko z chęci zmiany, czyli zaślepienia EGR`a by nie szedł syf z wylotu do dolotu, mam taką sytuację, że potrzebuje tej zmiany.
Chodzi o to że po odpaleniu u mnie klapa gasząca jest zamknięta, a chcę by była otwarta, z uwagi na zaślepiony EGR.
Cały układ działa ok. Wszystko działa czyli powyżej ok.2500rpm klapa się otwiera.
No tak z tego co się dowiedziałem to to są te same silniki. Ciekawe jak to jest że u Ciebie działo to tak jak opisujesz. Dowiedziałem się że ta sytuacja u mnie jest taka jak powinna, tylko z chęci zmiany, czyli zaślepienia EGR`a by nie szedł syf z wylotu do dolotu, mam taką sytuację, że potrzebuje tej zmiany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:42
Problem z klapą gaszącą.
Witam.Odświeże trochę temat bo mam identyczną sytuację jak kolegakapsel2105 tylko że ja mam golfa 4 sdi(97r).Poradzi może jeszcze kotś co zrobić z tą klapą po zaślepieniu egr(oprócz jej całkowietego odłączenia)?
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob maja 30, 2009 14:40
- Lokalizacja: Ścinawka Dolna
- Kontakt:
Problem z klapą gaszącą.
Jakis czas temu miałem Golfa IV i też zaślepiłem EGR i nic nie musiałem z ta klapka robić wszystko chodziło normalnie i z tego co sie orjętuje to klapka powinna cały czas być otwarta, a dopiero jak sie gasi auto powinna sie zamykac. Szczerze mówiac ja swoja miałem dość długi czas odłaczona i cały czas otwarta, nawet przy gaszeniu nie działała, a auto normalnie gasiło sie..
Mundek
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: sob gru 22, 2012 14:42
Problem z klapą gaszącą.
mundek1245 jeśli miałeś golfa TDI to tam tak jest że klapa jest otwarta i zamyka się tylko przy gaszeniu.W moim sdi natomiast klapa otwiera się dopiero powyżej 2200 rpm a do tego momentu powietrze (a raczej spaliny) zasysane jest przez otwierający się EGR. Rzecz w tym, że po zaślepieniu EGR silnik do tych 2200 rpm dostaje za mało powietrza gdyż klapa jest przymknieta. Więc trzeba zrobić tak aby klapa była cały czas otwarta i zamykała się przy gaszeniu.Pytanie tylko jak?Wiadomo że jazda z odłączoną klapa raczej w niczym nie przeszkadza,chodzi tylko o to aby działała przy gaszeniu silnika(silnik wtedy "miękko" gaśnie).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości