Mk2 1v 1.6 td problem z wężem i turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » ndz kwie 04, 2010 18:30

Marcin997 pisze:jeżeli dobrze pamiętam to da się przełożyć samą górę z LDA.
Dobrze pamiętasz. Ale jesteś chyba pierwszym, który by chciał zmieniać na coś gorszego. Ile się o tym słyszy to wszyscy zmieniają zwykłą górę na tą z LDA. Podkręć trochę dawkę.



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 11:04

twromek pisze:Ile się o tym słyszy to wszyscy zmieniają zwykłą górę na tą z LDA.
No o to mi właśnie chodzi... Zwykłą zamienić na LDA
t0mal pisze:Jeśli masz oryginalną pompę z 1V to raczej szkoda zachodu.
No mam oryginalną pompę z 1V :crazy: Czyli dać sobie spokój i po prostu dać pompę do regeneracji....?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 05, 2010 11:18

Marcin997 pisze:Czyli dać sobie spokój i po prostu dać pompę do regeneracji....?
Regeneracja słono kosztuje...lepiej kup używaną z LDA,wtedy auto będzie miało większą moc...arwam ma taką pompę od JR-a :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn kwie 05, 2010 11:23

Najpierw piszesz tak:
Marcin997 pisze:Drugie zapytanie mam w stosunku co do turba... Posiadam pompę z grzybkiem tylko nie wiem gdzie wpiąć ten wężyk od grzybka co idzie do pompy.. nigdzie nie widzę tego króćca...
Po czym:
Marcin997 pisze:No to może przełożyć samą górę pompy? Jeśli to możliwe...
Więc co mogłem wywnioskować :bajer:

Narazie to ja bym Ci proponował pokombinować z dawką, kątem wtrysku, żeby auto jechało tak jak 1V którym tam kiedyś jechałeś.



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 12:19

Michaś_1977 pisze:Regeneracja słono kosztuje
Z tego co któryś kolega z forum napisał to dał za regeneracje jakieś 180 zł.. Ta pompa mi leży i dostałem ja za free, także jak bym chyba dał do regeneracji to i tak bym dobrze na tym wyszedł bo za pompę z LDA trzeba dać z 300zł i to nie wiadomo w jakim stanie jest..

twromek, dawkę trochę podbiłem, teraz czytam o ciśnieniu turba tylko trochę boję się to robić bez zegarka :crazy: Może wie ktoś ile bezpiecznie wkręcić tą śrubkę na imbusa? Żeby za dużo nie było...
twromek pisze:Najpierw piszesz tak:
Marcin997 napisał/a:
Drugie zapytanie mam w stosunku co do turba... Posiadam pompę z grzybkiem tylko nie wiem gdzie wpiąć ten wężyk od grzybka co idzie do pompy.. nigdzie nie widzę tego króćca...


Po czym:
Marcin997 napisał/a:
No to może przełożyć samą górę pompy? Jeśli to możliwe...


Więc co mogłem wywnioskować :bajer:
Bo pompę mam oryginalną od 1V a ta z LDA leży sobie w garażu...
twromek pisze:kątem wtrysku
To już dla mnie czarna magia... Mój mechanik do którego jeżdżę razem z bratem, bardzo dobry, chwalę sobie go, nie wie w jaki sposób się to robi.. A ja, mechanik na edukacji ani tyle, po tym co czytałem to nie rozumiem nić w jaki sposób to robić.. Nie kumam i tyle.. Płacz nie płacz nie pojmuje,,,
i Ponoć za każdą zmiana paska rozrządu trzeba ustawiać pompę, znaczy te kąty.. to już mnie całkiem załamało...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 05, 2010 13:31

Marcin997 pisze:za każdą zmiana paska rozrządu trzeba ustawiać pompę, znaczy te kąty.. to już mnie całkiem załamało...
Właściwie to po każdym podkręceniu pompy powinno się korygować początek wtrysku, bo koniec wtrysku opóźnia się wraz ze wzrostem dawki.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn kwie 05, 2010 13:43

Marcin997 pisze:Mój mechanik do którego jeżdżę razem z bratem, bardzo dobry, chwalę sobie go, nie wie w jaki sposób się to robi.
Na to ja już Ci nic nie poradzę.
Marcin997 pisze:Razem ze starszym bratem mamy dar do ratowania aut
Z tego co widzę, to brat ma TDI, nawet wtryski zmienialiście, na większe a takich rzeczy nie wiecie. Poryte to jak dla mnie.



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 14:39

twromek pisze:a takich rzeczy nie wiecie
takich znaczy jakich?
Wtryski się wykręca i wkręca nowe, jedzie gdzie trzeba i płaci... Nie rozumiem co to ma do kąta wtrysku... Szliśmy za radami z forum co i jak i tak był robiony swap wtrysków..
twromek pisze:Poryte to jak dla mnie.
No słuchaj.. wiem że wychodzę na zielonego ale chyba po to jest to forum żeby się dowiedzieć, nauczyć, więc cały czas próbuje to robić, nabywać nowe wiadomości itd.
Jeśli ktoś ma wiedzę już nabytą takową to dla niego wiadomo że to jest poryte dla niego że ktoś tego nie wie.... No ale takie życie..
Człowiek się uczy do śmierci, a i tak głupi umiera...
Proszę tylko o pomoc, rozjaśnienie, wytłumaczenie, nic więcej... Rozumiem że niektóre rzeczy są błache ale dla niektórych niestety trudne do pojęcia (tak jak np dla mnie)



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn kwie 05, 2010 14:51

Marcin997, nie chciałem Cie urazić czy coś w ten deseń. Odnośnie zmiany na większe wtryski: jeśli rzeczywiście czytałeś na forum coś na ten temat to musiałeś też się dowiedzieć, że przez taką zmianę zmienia się kąt wtrysku i trzeba go ustawić.

A to, że forum jest stworzone do tego, aby każdy mógł się czegoś nauczyć to święte słowa :)



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 15:19

Co do tych wtrysków to brat pojechał do Pompiarza i ten po majstrował już swoje..
W swoim TD chciałbym potrafić robić to samemu, nauczyć się żeby być samodzielnym i nie naganiać 100 kilometrów za każda zmianą rozrządu czy grubszego mody (w przyszłości :grin: )
Nie wiem więc pytam jak, z czym, do czego :bigok:



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn kwie 05, 2010 15:36

Jak dla mnie to ustawianie kąta w TDI jest prostsze niż w D/TD.



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 15:50

No słuchaj... Jak się już wie jak to wydaje się łatwo, jeżeli nie wiesz jak to się boisz żeby czegoś nie spieprzyć... A tak szczerze, to przyznam się bez bicia że nie szukałem nawet jak ustawić kąt w TDI, lecz teraz wiem że ponoć robi się to dwoma śrubkami i przesuwa się tylko pompę i patrzy na Vaga (odczyt) jak jest w praktyce to nie wiem... :grin:



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn kwie 05, 2010 16:36

Proponuję wrócić do tematu :) Podziałaj coś z Golfem, no chyba, że masz jeszcze jakieś pytania?



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn kwie 05, 2010 23:44

Dokładnie, do tematu :grin: Dawka poszła w góre, jutro spróbuje coś z ciśnieniem turba...
A pytanie mam... Jak zawsze... Czy w każdym 1V jest tak, że na każdym biegu, w każdym zakresie obrotów, jak dam mu pedał przyspieszenia do spodu to nie zbiera się za ciekawie, muszę odpuścić z 1cm i leci poprawnie.... Tak ma być czy niestety nie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości