Napinacz paska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

muero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Napinacz paska

Post autor: muero » pn kwie 05, 2010 13:31

koledzy,

przeszukałem juz neta i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, a mianowiscie chodzi o zdjecie paska od alternatora i wymiane rolki na napinaczu.

Moje pierwsze pytanie czy w silniku 1,4 pasek zdejmuje sie przez odkrecenie sruby od alternatora, czy po prostu przez odkrecenie napinacza? Bo skoro jest napinacz to pasek nie bedzie juz napinany przez sprezyne pod altkiem czy myle sie?:)

Drugie, czy zeby wymienic ta rokle na napinaczu wystarczy odkrecic jedna srube która jest na srodku rolki zaznaczyłem na zdjeciu A, czy trzeba odkrecic całe to ramie?

Obrazek


pozdrawiam



Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » pn kwie 05, 2010 14:01

Kolego a nie jest przypadkiem tak że naciąg paska reguluje się w tym silniku alternatorem? Alternator przy mocowaniu ma jakby szynę dzięki której możesz naciągnąć pasek, wystarczy odkręcić śrubę przesunąć alternator i pasek w ręku, co do koła o które Ci chodzi myślę że wystarczy odkręcić tę jędną śrubę.

BTW w tym modelu silnika chyba nie było napinacza, prawda chłopaki?


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

muero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: muero » pn kwie 05, 2010 14:37

brateq pisze: Alternator przy mocowaniu ma jakby szynę dzięki której możesz naciągnąć pasek, wystarczy odkręcić śrubę przesunąć alternator i pasek w ręku,

No tak, ale w którym miejscu miała by być ta szyna? alternator jest przykrecony dwiema srubami na gorze i dole?

swoja droga skoro było by to regulowane altkiem to po co był by napinacz?



Awatar użytkownika
ventylek86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 09:14
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: ventylek86 » pn kwie 05, 2010 14:41

muero, mam kolego w pracy taki sam silnik i jutro sprawdze co i jak z tym paskiem jest i wieczorem napisze co i jak.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn kwie 05, 2010 14:43

bierzesz klucz pasujący do tej śruby (chyba 15) i naciagasz napinacz w taki sposób zeby pasek był luźny i wyjmujesz go a rolke odkrecasz w lewo normalnie a alternatora nie musisz ruszac bo na stałe jest przykręcony


Obrazek

muero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: muero » pn kwie 05, 2010 17:04

jeson pisze:bierzesz klucz pasujący do tej śruby (chyba 15) i naciagasz napinacz w taki sposób zeby pasek był luźny
Dzieki wielkie za pomoc:)


rozumiem ze chodzi tu o śrube która zaznaczyłem na obrazku?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt kwie 06, 2010 18:07

zakładasz klucz na tą srubę nie pamietam rozmiaru "dźwigasz"i pasek ściągnięty



muero
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: muero » czw kwie 08, 2010 11:40

No panowie udało sie, najprostrze rozwiązania sa najtrudniejsze:)

wystarczyło założyc klucz, tak zeby był wychylony do przodu pod katem jakis 130 stopni i pchnac do dołu, a napinacz elegancko sie odchyla!

Powiedzcie mi tlyko czy zeby wyjąć ta rolke trzeba wymontować cała ta podstawe do której przykrecony jest altek czy mozna wykrecic sama rolke z napinaczem?

Do wymiany jest to:
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości