pytanie o akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

pytanie o akumulator

Post autor: VW Golf II » ndz kwie 04, 2010 18:18

Mam takie pytanie które mnie bardzo nurtuje.
Sprawa wygląda tak: Po całej nocy stania akumulator potrafi mi się rozładować nie całkiem ale wystarczy że raz przekręcę i klapa trzeba ładować. O dziwo szybko to trwa jakieś 20 min i naładowany. I później już normalnie odpala do końca dnia. Ładowanie jest OK.

Czyżby bateria już była do wymiany?? I jak sprawdzić czy nie ma gdzie czasem lewego poboru prądu??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 04, 2010 18:21

Jeśli pod podpięciu pod prostownik akumulator szybko się ładuje to pewnie już jest zasiarczony albo nastąpił opad mas czynnych i co za tym idzie zmalała jego pojemność.
Pobór prądu - odłączasz ujemną klemę, dotykasz elektrodami miernika klemy i ujemnego zacisku akumulatora, miernik ustawiony na wartość A i mierzysz wartość poboru

[ Dodano: 04 Kwi 2010 18:23 ]
Opis jak przygotować miernik
http://www.akumulator.pl/forum/viewtopic.php?t=310


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » ndz kwie 04, 2010 18:41

zaraz spradze i zobacze co jest :chytry:

[ Dodano: 04 Kwi 2010 19:25 ]
Sprawdziłem i wartosc wynosi 0,02A. To dobrze?? czy zle??
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 18:52 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 04, 2010 20:37

VW Golf II pisze:Sprawdziłem i wartosc wynosi 0,02A. To dobrze?? czy zle??
W normie :helm: Czyli niestety akumulator odszedł do krainy wiecznej energii :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ventylek86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 09:14
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: ventylek86 » ndz kwie 04, 2010 20:52

italiano_83, ale jest opcja regeneracji takiego aku ale to troszki trwa. Ale w dzisiejszych czasach lepiej kupic nowy i po kłopocie



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 04, 2010 21:13

ventylek86 pisze:italiano_83, ale jest opcja regeneracji takiego aku ale to troszki trwa
Jest, ale pod warunkiem, że masy czynne nie opadły, ale nawet wtedy to kupa roboty z takim "reanimowaniem" akumulatora, a gwarancja, że się uda żadna, a nawet jak się uda to na sezon wiosenno-letnio- jesienny, bo przy pierwszym przymrozku się podda.
A nowy akumulator to koszt rzędu 200-250zł do takiego silnika, więc raczej szkoda zachodu :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » ndz kwie 04, 2010 21:50

Dzieki wszystkim za pomoc :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości