Pękanie przedniej szyby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pękanie przedniej szyby
Witam
Problem nietypowy - tzn pękanie przedniej szyby to częste zjawisko, ale...po kolei.
Auto było uderzone (jak zresztą 90% jeżdżących po Naszych drogach) - jak mocno tego nie wiem, ale spawów nie widać i auto jedzie prosto.
Do sedna.
Auto kupiłem, jeździłem ze 3 tygodnie. Z racji szukania przyczyn zamulenia znajomy wyciągał ECU (podszybie). Po złożeniu podszybia szyba następnego dnia pękła w dwóch miejscach (na zdjęciu poglądowym widać jak idzie pęknięcie). Pierw były te dwa co wchodzą na szybę poza zaciemnienie, potem doszły nowe. Szyba pęka tylko od dołu.
Moje pytania - czy można sprawdzić dlaczego pęka szyba - czy to wina źle zrobionej roboty, czy krzywej budy. Szyba jest w miarę świeża, więc przychodzi mi do głowy, że ktoś ją wymienił przed sprzedażą, ale z drugiej strony czemu zaczęła pękać po grzebaniu w podszybiu, czy da się temu jakoś zapobiec w przyszłości. Może wizyta w profesjonalnym zakładzie szklarskim da mi jakieś informacje.
Dzięki za odpowiedz, bo totalnie nie orientuję się w tej tematyce ani nie znam nikogo kto się na tym zna.
Problem nietypowy - tzn pękanie przedniej szyby to częste zjawisko, ale...po kolei.
Auto było uderzone (jak zresztą 90% jeżdżących po Naszych drogach) - jak mocno tego nie wiem, ale spawów nie widać i auto jedzie prosto.
Do sedna.
Auto kupiłem, jeździłem ze 3 tygodnie. Z racji szukania przyczyn zamulenia znajomy wyciągał ECU (podszybie). Po złożeniu podszybia szyba następnego dnia pękła w dwóch miejscach (na zdjęciu poglądowym widać jak idzie pęknięcie). Pierw były te dwa co wchodzą na szybę poza zaciemnienie, potem doszły nowe. Szyba pęka tylko od dołu.
Moje pytania - czy można sprawdzić dlaczego pęka szyba - czy to wina źle zrobionej roboty, czy krzywej budy. Szyba jest w miarę świeża, więc przychodzi mi do głowy, że ktoś ją wymienił przed sprzedażą, ale z drugiej strony czemu zaczęła pękać po grzebaniu w podszybiu, czy da się temu jakoś zapobiec w przyszłości. Może wizyta w profesjonalnym zakładzie szklarskim da mi jakieś informacje.
Dzięki za odpowiedz, bo totalnie nie orientuję się w tej tematyce ani nie znam nikogo kto się na tym zna.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 13:20 przez phanteon, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Co do tematu... znane są przypadki pękania szyb przednich w matizach... rdzewieją pewne elementy przedniej wnęki na szybę i zostaje ona po prostu wypychana przez rdzę... dodatkowo... może załóż górną rozpórkę i szyba nie poleci... np. skoda felicja ma takową rozpórkę bo też był z pękającymi szybami problem . Kolejna przyczyna to może niedokładnie oczyszczona wnęka na szybę przed wklejeniem nowej przez poprzedniego właściciela??
Skoro pęka od dołu to na 100% coś pręży.
Wizyta u gościa co profesjonalnie montuje szyby w autach powinna rozwiązać sprawę, będzie musiał coś naklepać, wkleić nową szybkę z zachowaniem odpowiednich luzów i będzie oki.
Chyba że po wyjęciu szyby okaże się że konieczna jest wizyta u blacharza, bo np. słupki nie są symetrycznie ustawione... (czego osobiście Ci nie życzę)
Powodzenia.
Wizyta u gościa co profesjonalnie montuje szyby w autach powinna rozwiązać sprawę, będzie musiał coś naklepać, wkleić nową szybkę z zachowaniem odpowiednich luzów i będzie oki.
Chyba że po wyjęciu szyby okaże się że konieczna jest wizyta u blacharza, bo np. słupki nie są symetrycznie ustawione... (czego osobiście Ci nie życzę)
Powodzenia.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
możliwe że po wadliwym zamontowaniu szyby ma znaczenie teraz duże wahanie temp. zew. a co za tym idzie naprężenia szyby są teraz większe i może stąd to pęknięcie, znajomemu w mercedesie kiedyś pękła szyba a to dlatego że stał krzywo tzn. jednym (przednim) kołem na krawężniku - tak więc przyczyn może być kilka
może czysty zbieg okolicznościphanteon pisze:ale z drugiej strony czemu zaczęła pękać po grzebaniu w podszybiu,
...
A gość co wkleja szyby jest wstanie to stwierdzić - czy może od razu do dobrego blacharza jechać i niech sam wyjmie i oceni?luis-22 pisze:Chyba że po wyjęciu szyby okaże się że konieczna jest wizyta u blacharza, bo np. słupki nie są symetrycznie ustawione... (czego osobiście Ci nie życzę)
Cholera.luis-22 pisze:Skoro pęka od dołu to na 100% coś pręży.
Jest opcja, że np siedzi na uszczelkach, ale metalowy element pod spodem tak jest wypchnięty (nierówny), że wypycha szybę - i jest pupa.Jeżeli szyba nie ma bezpośredniego kontaktu z karoserią(metal) nie powinna pęknąc,chyba że faktycznie rdza wypycha,ale w audi rdza
Mówisz o punktach bazowych podwozia czy geometrii czy o czym?misiek pisze:no to pozostaje ci chyba tylko pomiar budy na profesjonalnym stanowisku
Po wyjęciu starej szyby niech przymierzy nową "na sucho" (bez kleju) jeśli będzie z każdej strony dolegać to jest prosto.
U mnie w nissanie po przymiarce w górnym lewym rogu 1,5cm luzu zostawało
A jeśli masz dobrego PODKREŚLAM DOBREGO blacharza pod ręką to możesz do niego zaprowadzić, na pewno nie gorzej wklei szybę niż warsztat co się tylko tym zajmuje.
U mnie w nissanie po przymiarce w górnym lewym rogu 1,5cm luzu zostawało
A jeśli masz dobrego PODKREŚLAM DOBREGO blacharza pod ręką to możesz do niego zaprowadzić, na pewno nie gorzej wklei szybę niż warsztat co się tylko tym zajmuje.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
usczelki są tylko ozdobne ,jest wklejona na klej co umożliwia amortyzację,jeśli nie dotyka stali nie pęknie ,chyba że masz dach nie dospawany i pracujephanteon pisze:Jest opcja, że np siedzi na uszczelkach, ale metalowy element pod spodem tak jest wypchnięty (nierówny), że wypycha szybę - i jest pupa.
Spokojnie. To są tylko domysły.
Może po wyjęciu szyby okaże się że wystarczy 2 razy lekko młoteczkiem naprostować blachę i będzie git.
Pojedź do majstra i już.
Ja w swoim MKIV za wymianę (dostała kamieniem od TIR-a na pięknych polskich drogach) dałem 450PLN i mam ori szybę z 2001r w dodatku ze znaczkiem VW.
Może po wyjęciu szyby okaże się że wystarczy 2 razy lekko młoteczkiem naprostować blachę i będzie git.
Pojedź do majstra i już.
Ja w swoim MKIV za wymianę (dostała kamieniem od TIR-a na pięknych polskich drogach) dałem 450PLN i mam ori szybę z 2001r w dodatku ze znaczkiem VW.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości