El. szyba lewy tył...mechanizm idzie, szyba stoi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

El. szyba lewy tył...mechanizm idzie, szyba stoi

Post autor: Miel1 » czw kwie 01, 2010 14:47

Witam. Od razu z góry przepraszam jeżeli powtarzam temat, ale szukałem go na forum i nie mogłem odnaleźć odpowiedzi na moje pytania. Mój problem polega na tym, że przy opuszczaniu lewej tylnej szyby w Golfiku MK4 słyszę, że mechanizm się opuszcza, ale szyba stoi w miejscu. Jak ją ruszę to spada na sam dół i lata na boki bezwładnie. Próbowałem się jakoś do tego dobrać, bo wydaje mi się, że zerwała się z zaczepu mechanizmu(chyba że się mylę), ale problem polega na tym, że mechanizm znajduje się na takim dużym kawałku przykręcanej do drzwi blachy, a szyba jest w środku drzwi, i teraz powstaje pytanie jak połączyć ta całość. Jeżeli włożę tam rękę, żeby złączyć szybę z mechanizmem to tworzy się szpara i nic do siebie nie pasuje, gdyż mechanizm musi przylegać. Macie może taką wiedzę, jak się do tego zabrać, żeby wszystko działało cacy? Może trzeba jakoś wymontować szybę od góry?



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » sob kwie 03, 2010 19:13

Miel1, po pierwsze jak będziesz się zabierał za ściąganie blach to musisz mieć szybę w górze !! Potem spokojnie zdejmij tapiecerkę,odkręć śrubki,wyjmij sliniczek i zobacz gdzie szyba puściła.Na pewno na prowadnicy gdzie szyba jest po środku przykręcona.Jak by nie było tak jak pisze to napisz w temacie ;)



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » sob kwie 03, 2010 19:33

Aby wyjąć tą blachę z mechanizmem musisz wyjąć szybkę, odkręcić zamek 2 śrubki na szczycie drzwi typy spline. Po mojemu to szybka wyskoczyła z tych szczę trzymających... Weź podjedź szybą na max do góry (w tej blaszce masz 2 gumowe zaślepki około 7cm średnicy - wyjmij je) i powoli opuszczaj, w tych dwóch otworach zauważysz mechanizm z tymi mocowaniami do szyby jeśli szyby w nim nie ma wkładasz szybkę skręcasz i po problemie...



rb.k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 18:52
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: rb.k » ndz kwie 04, 2010 09:49

Jest łatwiejszy sposób :grin: Miałem ten sam problem w swoim golfiku. Po ściągnięciu tapicerki wymontowałem głośnik (tam śmiało wchodzi dłoń)i tą gumową zaślepkę na środku. Musisz podnieść szybę troszkę do góry i włożyć w te "łapy" na prowadnicy a następnie przez otwór w łapach i szybie cisnąć taki mały plastikowy "sworzeń" który na pewno wypadł i szyba spadła.
Zapomniał był :grin: w ten "sworzeń" wchodzi jeszcze taki mały bolec o którym nie wiedziałem i musiałem drugi raz robić wszystko od nowa :grrr:.Gdybyś tak jak ja zgubił tan bolec całość jest do nabycia w salonie VW za jedyne 1zł50gr. tyle płaciłem ze dwa lata temu. Mam nadzieje ze pomogłem



Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » czw kwie 08, 2010 08:53

Wielkie dzięki za pomoc! Myślę, że w najbliższym czasie zabiorę się za to i opiszę czy mi się udało czy nie ;) Jeszcze raz dziekuję!



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw kwie 08, 2010 22:14

poolak2006 pisze:Aby wyjąć tą blachę z mechanizmem musisz wyjąć szybkę, odkręcić zamek 2 śrubki na szczycie drzwi typy spline. Po mojemu to szybka wyskoczyła z tych szczę trzymających... Weź podjedź szybą na max do góry (w tej blaszce masz 2 gumowe zaślepki około 7cm średnicy - wyjmij je) i powoli opuszczaj, w tych dwóch otworach zauważysz mechanizm z tymi mocowaniami do szyby jeśli szyby w nim nie ma wkładasz szybkę skręcasz i po problemie...

.... tak się to robi.... zdejmij tapicerę wyjmij te duże gumowe zaślepki.... opuść mechanizm tak aż zobaczysz uchwyty ze śrubą ....chyba13 .... poluzuj ale nie wykręcaj... TO WAŻNE... potem oduść szybę wciśnij dwlikatnie od góry w uchwyty ... skręć mocno...ALE Z UMIAREM .... potem sprawdź czy chodzi.... wsadź zaślepki.... tapicera na miejsce i .... luzik.....szyba chodzi.... :bigok:


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » czw kwie 08, 2010 22:34

Mam jeszcze pytanie trochę z innej paczki, ale związane z elektroniką. Co może być przyczyną, że bez żadnej przyczyny działa mi przerywacz kierunkowskazów? Działa to na takiej zasadzie, że sam nieregularnie zaczyna "tykać" jak by włączone były kierunkowskazy (ten charakterystyczny dźwięk "tyk tok tyk tok") przy czym raz tyka szybciej, raz wolniej, ale nie bez przerwy, tylko co jakiś czas zaczyna wariować. Jak zaczyna tykać to kierunkowskazy się nie włączają razem z tym tykaniem tylko wariuje sam przerywacz. I teraz pytanie czy to oby na pewno przerywacz od kierunków ten co znajduje się pod awaryjnymi, czy może jakiś przekaźnik lub masa?



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » czw kwie 08, 2010 23:14

Kolega tak miał w skodzie octavi.... mogę podpytać w czym był problem...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Post autor: Biperr0 » pt kwie 09, 2010 10:11

Miel1, a mi się wydaje że to manetka nawala.



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » sob kwie 10, 2010 14:53

Mechanik z servisu skoda Bednarek z łodzi, stwierdził że to jest wina włącznika awaryjnych w któeym znajduję się przekaźnik lub manetka .... pierwsza usterka to powtarzająca się usterka w skodach określił że to norma...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Post autor: Miel1 » sob kwie 10, 2010 23:03

Mam nadzieję, że to właśnie ten włącznik awaryjnych bo już zamówiłem na allegro takie cudeńko i na dniach chyba zamontuję. Opiszę co i jak i czy pomogło. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc!

[ Dodano: 02 Cze 2010 16:12 ]
rb.k pisze:Jest łatwiejszy sposób :grin: Miałem ten sam problem w swoim golfiku. Po ściągnięciu tapicerki wymontowałem głośnik (tam śmiało wchodzi dłoń)i tą gumową zaślepkę na środku. Musisz podnieść szybę troszkę do góry i włożyć w te "łapy" na prowadnicy a następnie przez otwór w łapach i szybie cisnąć taki mały plastikowy "sworzeń" który na pewno wypadł i szyba spadła.
Zapomniał był :grin: w ten "sworzeń" wchodzi jeszcze taki mały bolec o którym nie wiedziałem i musiałem drugi raz robić wszystko od nowa :grrr:.Gdybyś tak jak ja zgubił tan bolec całość jest do nabycia w salonie VW za jedyne 1zł50gr. tyle płaciłem ze dwa lata temu. Mam nadzieje ze pomogłem
Za Twoją radą rozebrałem najpierw tapicerkę, pooglądałem i faktycznie był tam taki otwór w tej łapie i przechodził przez szybę. Pojechałem do serwisu VW w Suchym Lesie i zakupiłem wspomniany przez Ciebie sworzeń z bolczykiem za kwotę....1,56zł...szybka działa elegancko! Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

[ Dodano: 02 Cze 2010 16:16 ]
hyper74 pisze:Mechanik z servisu skoda Bednarek z łodzi, stwierdził że to jest wina włącznika awaryjnych w któeym znajduję się przekaźnik lub manetka .... pierwsza usterka to powtarzająca się usterka w skodach określił że to norma...
Niestety po założeniu nowego włącznika awaryjnych było jeszcze gorzej! Stukało bez przerwy przemiennie z jakimś zgrzytaniem. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i zapytałem co to może być, jego odpowiedź....usterka :D Na pytanie ile ta usterka będzie mnie kosztować, powiedział że 60-80zł. Dowiem się po naprawie to napiszę dokładnie co to było.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości