Jakoś nie miałem czasu się zabrać, ale w końcu przyszły święta to wysprzątałem swoje toczydło (śmiem twierdzić, że czystsze było tylko jak stało w salonie)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Co do auta.
Audi A3 98 rok
1.9 TDI ALH + wtryski 0.205 (asv) + program by http://www.soft-car.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK
![Obrazek](http://img20.imageshack.us/img20/6590/phanteonwykres.jpg)
Teraz czeka oto taki fant (Megane 2003-> 585x200x60)
![Obrazek](http://img251.imageshack.us/img251/3161/1056671894.jpg)
Zoltar (soft-car.pl) podpowiedział jaką charakterystykę programu najlepiej zastosować. W miarę spokojnie do 2.5 tys a potem już ostro. Bardzo mi zależało, żeby auto na seryjnych gratach zaraz nie zaczęło się sypać. Odczucia z jazdy są bardzo fajne. Podobało mi się to, że nie dowalił od razu z grubej rury i potem korekty, żeby ratować auto, tylko dostałem 3 korekty (za darmo) po dłuższych jazdach i obserwacji jak się auto zachowuje i czy można jeszcze trochę dodać. POLECAM tego Pana.
Wersja TBW (Totalny Brak Wypasów)
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Zmiany....................i to by było na tyle
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
Co zrobiłem...o tutaj się będę mógł popisać
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
Generalnie auto nie miało szczęścia do poprzednich właścicieli. Dziadek, dwie kobiety i gość, który nie jeździł prawie autem.
Wynikiem jest pięknie utrzymane wnętrze, ale kilka mniejszych i większych przygód blacharsko-lakierniczych.
Jak trafił do mnie to auto było tak zamulone, że SDI to był istny pocisk, inna liga. Generalnie furmanka ledwo jeździła a nawet odpalała.
Na pierwszy ogień poszło szukanie czemu ledwo odpala - po kilku walkach stoczonych z inter carsem i tłumaczeniu, że nie wszystkie TDI są takie same (wciskali mi przekaźnik świec żarowych od PDka). Zaraz przyszedł czas na rozrusznik. Następnie termostat. Turbina była tak zawalona, że...kupiłem z octavii 2 po przebiegu 60tys. Niestety auto odżywało, ale po parę koni. Ciągle był błąd przepływki. W końcu po nauczeniu się obsługi miernika, odczytywaniu schematów, pomocy wielu forumowiczów, doszedłem, że nowe ECU by się przydało. Po wsadzeniu auto...zapierdzielało
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Cały czas mam dylemat i muszę posprawdzać parę rzeczy - wtedy zapadnie decyzja czy coś będę modził czy nie - planów kilka mam. Fotele pół kubełki w czerwoną kratę lub kubełki (choć one są brzydkie), troszkę niżej (40mm), felga 17 cali (może 18) wzór porsche, dokładki w kolor srebrny (choć to jeszcze kwestia sporna), przednie światła albo po lifcie, albo kierunki zrobię na pomarańczowo, myślałem coś audio - ale to tak głośny samochód, że nie wiem czy coś z tego by wyszło. Wszystkie plany tjuningowe wstrzymane - bo bardziej teraz podoba mi się, że auto całkiem żwawe
Mimo to - auto będzie doprowadzone do ładu i składu, bo to są takie rzeczy, które się zwrócą przy odsprzedaży - blacharka i lakierka (błotniki, rogi drzwi, odparzenia od cynku na dachu, tylni i przedni zderzak).
Plany na przyszłość - jak się trafi turbo asz albo arl to chyba zawita w aucie.
Lub jeśli będzie w robocie dobra sytuacja i rokowania na przyszłość to auto zmieni właściciela.
Taka sesja po dzisiejszym szorowaniu i plakowaniu (dostało się nawet silnikowi)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![Obrazek](http://img97.imageshack.us/img97/2594/img0141vl.jpg)
![Obrazek](http://img10.imageshack.us/img10/9621/img01251.jpg)
![Obrazek](http://img69.imageshack.us/img69/44/84147922.jpg)
![Obrazek](http://img69.imageshack.us/img69/9356/a12di.jpg)
![Obrazek](http://img46.imageshack.us/img46/7025/a10vu.jpg)
![Obrazek](http://img151.imageshack.us/img151/4051/23437006.jpg)
![Obrazek](http://img256.imageshack.us/img256/5815/73954856.jpg)
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/2682/89251704.jpg)
![Obrazek](http://img144.imageshack.us/img144/6339/69137613.jpg)
![Obrazek](http://img231.imageshack.us/img231/4267/32053837.jpg)
![Obrazek](http://img13.imageshack.us/img13/6689/93169316.jpg)
AKTUALIZACJA 2.08.2010
Wtryski 216tki na BOSCH'u po 5 tys km + korekta przez Zoltara. Szacunki mówią o 150 z groszem oraz 300niutach przy 2 tys obrotów (auto nie hamowane)- jest bardzo fajnie
Wszystkie graty do fmic'a jeżdżą w bagażniku - gotowe do założenia - po założeniu i korektach wynik pokażę.
Następnie będą robione popychacze z olejem, filtrami oraz sprężyny - 40 (bo buja niemiłosiernie budą) i zaczniemy rozglądać się za suszarką ARL co by mocy nie zbrakło (temat jeszcze do rozgryzienia). Po suszarce pewnie wypadnie rozrząd i przed zimą będzie trzeba trochę zadbać o auto - ale tylko porobię zaprawki a za lakierkę wezmę się na wiosnę. Również na wiosnę chciałbym zobaczyć u siebie fotele lepsze (najchętniej półkubełki z a3 po lifcie) jakieś audio, koło - tak, żeby na następną MANIĘ wyglądało i nie będę musiał chować go gdzieś za namiotami, bo wstyd.
AKTUALIZACJA 24-01-2011
Jakoś wyszło i się wzięła i zamontowała hybryda ARL. Niestety aura do testów się nie nadawała i zrobiliśmy może ze 100km. Ślisko jak cholera. Zrobimy jeszcze jakieś poprawki, na spokojnie shamujemy dziadka i będzie wiadomo co i jak. Z tego co mówił Zoltar suszarka bardzo ładnie daje się sterować, ładnie pompuje i ma zapas. Zobaczymy co tam za kreski narysuje.
Wrażenia - auto bardzo ładnie wstaje, jest łagodne i...ma się wrażenie, póki nie spojrzy na prędkościomierz, że auto nie jest szybsze. Nie ma tego takie strzału - podobno to od tego, że suszara jest większa. Mimo to widać ewidentnie, że auto się lepiej zbiera - mam obiecane "dorzucenie" koksu
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
AKTUALIZACJA 25-01-2011
Dziś rano, po ochłonięciu, jadąc do pracy, powciskałem sobie tak na 3/4...."o ja pitole Panie i Panowie"...jest dobrze!!
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
PLANY "mocowe" (kolejność w zależności ile dwumas pociągnie):
- fmic - czeka na montaż + map sensor arl
- coś do schłodzenia oliwy + jakieś zegary do środka (ale coś małego, schowanego, nie świecącego tak, że widać z kilometra, że masz choinkę na słupku).
- jednomas + sprzęgło g60 - koło z 1z już czeka
- pompa 11 - muszę popolować,
PLANY "inne"
- regeneracja tylnich zacisków i reanimacja ręcznego,
- coś niżej by się przydało (pewnie jakieś sprężyny, może kit)
- koła - zobaczymy jak finansowo - jakąś lekką 16stkę, max 17stkę jak budżet pozwoli - myślę o oz, może coś ori vag, a najchętniej takie felgi jak mam teraz tylko w rozmiarze 16-17 z lekkim dystansem - temat do ogarnięcia pewnie w przyszłą zimę.
- przed zimą blacharkę - ruda nieśmiało się pokazuje plus może by coś blacharz porównał jeden błotnik i trochę front
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
To by było na tyle - jak tylko coś zmierzymy to wkleję
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
AKTUALIZACJA 27-01-2011
![Obrazek](http://img834.imageshack.us/img834/8549/a3arl.jpg)
Na więcej nie pozwala pompa - nie podaje gnojówki i tyle. Musi wejść podawcza lub 11stka. Do tego kat siedzi cały czas, zawalony kolektor ssący co podobno może zabierać parę drobnych koni i niutów.
Więcej mocy po ogarnięciu się finansowym - chyba, że.. "POMOŻECIE??"
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
AKTUALIZACJA 14-02.2011
Wpadł taki oto frykas
![Obrazek](http://img441.imageshack.us/img441/1776/44131045.png)
Montaż razem ze sprzęgłem VR.