Pilnie proszę o pomoc. Silnik grzeje się,termostat czy pompa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pilnie proszę o pomoc. Silnik grzeje się,termostat czy pompa
Witam. Mam golfa mk 2 1.3 na gazniku z roku 1989. Nurtuje mnie klika spraw związanych z grzaniem się silnika. Spróbuję opisać to jak najlepiej. Szukałem podobnego przypadku za pomocą opcji "szukaj" no ale niestety nic nie znazłem
Otóż wracając z pracy wskazówka temperatury dochodzi do 3/4 zakresu. Wystarczy ok 15 min. aby doszła do takiego stanu. Wentylator się nie załącza i po chwili zapala się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem.Zatrzymuję się, sprawdzam stan oleju i jest w normie; płyn chłodniczy też ale dzisiaj sprawdzając węże, które ida do chłodnicy to górny jest gorący a dolny jest zimny ( wskazówka temp jest na 3/4 skali). Sprawdziłem też temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło, że płyn ma 45 stopni C. I teraz moje pytanie jest takie:
1. Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
2. Czy jak termostat jest uszkodzony i temperautra podskoczy ponad normę to może się zapalić kontrolka od smarowania wraz z buzerem co wynika z przegrzania silnika?
Zaznaczam, że wszystkie oleje i płyny nie są aż tak wyeksploatowane i inne rzeczy z tym związane. Zrobiłem nim ok 4 tys. km a dzieje mi się tak od ok miesiąca przy czym zaraz po kupnie takie coś nie miało miejsca. Olej w silniku mam Castrola 15W40, filtr oleju MANN o termostat Vernet.
Bardzo proszę o porady i co mogę poczynić żeby to naprawić. Pozdrawiam
			
													Otóż wracając z pracy wskazówka temperatury dochodzi do 3/4 zakresu. Wystarczy ok 15 min. aby doszła do takiego stanu. Wentylator się nie załącza i po chwili zapala się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem.Zatrzymuję się, sprawdzam stan oleju i jest w normie; płyn chłodniczy też ale dzisiaj sprawdzając węże, które ida do chłodnicy to górny jest gorący a dolny jest zimny ( wskazówka temp jest na 3/4 skali). Sprawdziłem też temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło, że płyn ma 45 stopni C. I teraz moje pytanie jest takie:
1. Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
2. Czy jak termostat jest uszkodzony i temperautra podskoczy ponad normę to może się zapalić kontrolka od smarowania wraz z buzerem co wynika z przegrzania silnika?
Zaznaczam, że wszystkie oleje i płyny nie są aż tak wyeksploatowane i inne rzeczy z tym związane. Zrobiłem nim ok 4 tys. km a dzieje mi się tak od ok miesiąca przy czym zaraz po kupnie takie coś nie miało miejsca. Olej w silniku mam Castrola 15W40, filtr oleju MANN o termostat Vernet.
Bardzo proszę o porady i co mogę poczynić żeby to naprawić. Pozdrawiam
					Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 22:14 przez misxess, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- italiano_83
 - V.I.P.

 - Posty: 11896
 - Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
 - Lokalizacja: NL/Zeeland
 - Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
 - Silnik: 1.4T
 
Czyli jak termostat się nie otwiera to rozumiem, że dolny wąz przy chłodnicy bedzie zimny a górny gorący tak?
A jeśli to termostat to jakiej firmy polecasz do tego auta?
			
													A jeśli to termostat to jakiej firmy polecasz do tego auta?
					Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 21:19 przez misxess, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Tomasz Bis
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 592
 - Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
 - Lokalizacja: lubelskie Bychawa
 - Kontakt:
 
Tak ale to nie musi być wina termostatu a na przykład uszkodzona pompa wodna.misxess pisze:Czyli jak termostat się nie otwiera to rozumiem, że dolny wąz przy chłodnicy bedzie zimny a górny gorący tak?
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać . 
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
						http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomasz Bis
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 592
 - Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
 - Lokalizacja: lubelskie Bychawa
 - Kontakt:
 
Wentylator się nie włączy jak chłodnica jest zimna . Przy wyższych obrotach przez wężyk od chł. do zbiorniczka powinien być widoczny przepływ cieczy.Brak tego oznacza brak obiegu z powodu zapchanego wężyka,luźnego paska,uszkodzonej pompy. Termostat może się nie otwierać z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowicą,albo po prostu się zaciął.
			
									
									Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać . 
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
						http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości



