No teraz podpadnę koledze, ale nie śledziłem ostatnich wpisów w "naszym temacie" przez ten problem z moim AKLem...Jazz_Blue pisze: Numer oryginału sondy jak chciałeś: 06A 906 265 E, oryginalnie montowane były z Bosch'a, już o tym nie raz wspominałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... start=1215 , podawałem tam też numery...
Po numerze sondy znalazłem jeszcze kilka tematów traktujących o tym. Dzięki
[ Dodano: 01 Mar 2010 21:06 ]
Wróciłem do punktu wyjścia. Obroty idealnie, przyspieszenie super (szczególnie po podaniu Shell V-Power) ale drgawka została.
i by się ostatecznie upewnić podjechałem do serwisu VW!!! Całe procedury pominę, bo trwały godzinę.fleshu pisze:Nic nie robimy na ślepo...
Komp nie wykazał żadnego błędu. Gdy zapytałem czy lambda pracuje we właściwych parametrach - gość przytaknął, ale widziałem po jego minie, że nie jest pewny. . . zupełnie zmieszany. . . o dziesięciolatkach już zapomnieli.
Inny powiedział, że czasem wymiana sondy i przepływomierza tak czy inaczej pomaga, a najlepiej przegonić auto 180km/h, bo mało jeżdżone hmmm... to akurat fakt.
Nie jestem pewien tej sondy, bo tylko ona chyba została.
Podobno sondę można zbadać miernikiem?
tu > "Weź miernik i na nagrzanym silniku i odłączonej sondzie zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym.To będzie chyba szary kabel.Dwa białe są od podgrzewania a jeden idzie do masy.Ma być między 0,55 a 1,0V"
Co Wy na to? To wystarczy, by sprawdzić sondę? Pożyczyć nie mam od kogo.
. . . a jeszcze jedno: ETKA pokazuje kilka numerów sondy do mojego VW.
Z allegro dostałem taką odpowiedź sprzedawcy:
"Do auta 1,6 AKL 99r jest montowana zupelnie inna sonda niz ta ktora Pan podal . Nie pasuje zaden z numerow ktore pan podal.
Pasuje Bosch 112cm czarna plaska wtyczka 0 258 006 147 lub 163 - niestety takiej oryginalnej z wtyczka do VW nie mam ale moge zaproponowac Boscha z wtyczka od mercedesa o identycznych parametrach pracy - trzeba tylko obciac wtyczke i zaadoptowac od starej sondy (zestaw do przerobki wysylam z sonda lub moge przerobic przywieziona sonde na miejscu) Sonda jest oczywiscie fabrycznie nowa z logo bosch i mercedesa i posiada identyczne parametry pracy. Koszt sondy 180zl. gwarancja 12-mcy lub w przypadku auta z instalacja LPG 7 dni."
Sprawdzę nr na tej co mam ale rozważam zakup sondy NGK.