ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.
Witam
Od jakiegos czasu drażni mnie hałasujący amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego w moim GOLFIE. Silnik ma kod ALH na pokładzie znajduje się klima na reflektorach sa spryskiwacze lamp( im wiecej wodotrysków tym mniej miejsca w komorze silnika). Problem jest w tym że narazie nie wiem jak sie zabrać do wymiany tego napinacza, bo wszedzie jest ciasno, także liczę na sugestie osób które ten napinacz już wymieniały. Jak krok po kroku to wykonać . Narazie opracowałem strategie działania:
1.demontaż zderzaka w celu demontażu lampy
2. demontaż rury powietrza od intercoolera
3.demontaż sprężarki klimatyzacji
4. demontaż alternatora
5. demontaż pompy wspomagania
6. demontaż napinacza(zakichane 3 sruby ktore są przykryte kołem pasowym pompy wspomagania)
Moze ktos ma jakieś inne pomysły co w odpowiedniej kolejności zdemontować.
SZUKAJKA mi nie pomogła - forum przeszukałem na różne sposoby. Stawiam piwo dla osoby która znajdzie na forum info krok po kroku jak wymienic napinacz paska alternatora w silniku ALH
pozdrawiam 2fines
Od jakiegos czasu drażni mnie hałasujący amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego w moim GOLFIE. Silnik ma kod ALH na pokładzie znajduje się klima na reflektorach sa spryskiwacze lamp( im wiecej wodotrysków tym mniej miejsca w komorze silnika). Problem jest w tym że narazie nie wiem jak sie zabrać do wymiany tego napinacza, bo wszedzie jest ciasno, także liczę na sugestie osób które ten napinacz już wymieniały. Jak krok po kroku to wykonać . Narazie opracowałem strategie działania:
1.demontaż zderzaka w celu demontażu lampy
2. demontaż rury powietrza od intercoolera
3.demontaż sprężarki klimatyzacji
4. demontaż alternatora
5. demontaż pompy wspomagania
6. demontaż napinacza(zakichane 3 sruby ktore są przykryte kołem pasowym pompy wspomagania)
Moze ktos ma jakieś inne pomysły co w odpowiedniej kolejności zdemontować.
SZUKAJKA mi nie pomogła - forum przeszukałem na różne sposoby. Stawiam piwo dla osoby która znajdzie na forum info krok po kroku jak wymienic napinacz paska alternatora w silniku ALH
pozdrawiam 2fines
Powinno pomóc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
piwko jest- możesz podać numerek konta :d na privHaki pisze:Powinno pomóc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.
A może jestes po wymianie potrzebuje porady żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.
pozdro
[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]
przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..
sorry
2fines pisze:piwko jest- możesz podać numerek konta :d na privHaki pisze:Powinno pomóc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.
A może jestes po wymianie potrzebuje porady żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.
pozdro
[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..
sorry
Spoko ,,, nie będziemy wszystkiego robili za heheh ... spotkamy się kiedyś na zlocie jakimś ,,, to postawisz... co do wymiany - to niestety nie pomogę ,,,
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
bombelek pisze:2fines,
Wystarczy zdemontować tylko rurę powietrza od intercoolera, nie trzeba demontować pompy wspomagania, a tym bardziej alternatora. Dostęp do śrub jest elegancki po wyjęciu rury - nasadka 13 i "grzechotka" wystarcza by to odkręcić
Dzisiaj wymieniałem w IV taki napinacz
A rura od intercoolera nie łączy sie pod lewą lampą opaską , nie trzeba lampy demontować żeby tą rurę wypiąć ( mam na myśli tą plastykową). Jakies to za proste sie wydaje.
dzieki za cenne informacje
ps. jutro spróbuje z napinaczem zawalczyć jak tak
Bombelek ta Twoja grzechotka i nasadka to rozmiar mini ?
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 23:08 przez 2fines, łącznie zmieniany 2 razy.
2fines, rura łączy się pod lampą Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy
http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html
Grzechotka duża tradycyjna 3/8``
http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html
Grzechotka duża tradycyjna 3/8``
A to czaje. Ja jednak zdemontuje lampę to i zderzak muszę, bo takich szczypiec nie posiadam-cena nie maąa, ale za markę się płaci,dobrze wiedzieć ze takie cudo jest.bombelek pisze:2fines, rura łączy się pod lampą Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy
http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html
Grzechotka duża tradycyjna 3/8``
dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 00:20 przez 2fines, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki.Własnie chcę z tym zrobić porzadek i sprawdzic czy działa poprawnie to kolo wolnobieżne alternatora czy nie. Przy okazji wymienię napnacz. Zdam relacje co i jak.arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 00:36 przez 2fines, łącznie zmieniany 2 razy.
Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Drgania napinacza nie sa od alternatora tylko od kola pasowego walu glownego. Sa w sprzedaży kola pasowe z tlumikiem drgan skretnych firmy cortego i tam sa niwelowane to drgania. Zreszta czemu niby golfy z silnikami 1.6 w benzynie nia maja tego tlumika na napinaczu i nie maja sprzegielka na alternatorze.marcin999 pisze:Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości