przekładka silnika tdi do vw mk2 synchro
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
przekładka silnika tdi do vw mk2 synchro
Mam vw mk2 county 1.8 synchro a chciałbym do niego wstawić 1.9 tdi potrzebuje jakiś informacji na temat instalaci silnika i elektryki <no i podciśnienia do tylniego mostu??
slawek46,
w golfie MK2 jeśli nie masz Haldex'a tylko zwykłą wiskozę i nic się tam nie podłącza.
a co do TDI to zanim przeżucisz się na TDI możesz wrzucić silnik ale z pompą mechaniczną.
masz wtedy auto na chodzie i możesz sobie na spokojnie układać wiązki pod sterowanie silnikiem i podłączać komputer.
i jak już wszystko masz zrobine wtedy tylko podłączasz kompa do prądu i zmieniasz pompę na elektroniczną.
w golfie MK2 jeśli nie masz Haldex'a tylko zwykłą wiskozę i nic się tam nie podłącza.
a co do TDI to zanim przeżucisz się na TDI możesz wrzucić silnik ale z pompą mechaniczną.
masz wtedy auto na chodzie i możesz sobie na spokojnie układać wiązki pod sterowanie silnikiem i podłączać komputer.
i jak już wszystko masz zrobine wtedy tylko podłączasz kompa do prądu i zmieniasz pompę na elektroniczną.
musisz mieć sterownik od danego silnika (najlepiej bez immo) oraz wiązke silnikową (kilka dodatkowych przekaźników, pedał gazu z TDI , schematy elektryczne). Nie zapomnij też o skrzyni biegów (twoja ze względu na przełożenia nie nadaje się do TDI). Troche zabawy jest ale do ogarnięcia....
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
czyli ten sam silnik zrobiony na mechanicznej pompie jest niezdatny do niczego ale zrobiony już na elektronice jest cacy??????!!!!!!!!!aw69 pisze:moim zdaniem bawienie się jakims starym kiblem przedpotopowym jest to pomysł totalnie do dupy !
zwłaszcza jak Ty go robisz?
zanim napiszesz jakieś bzdury to przynajmniej czytaj uważnie i ze zrozumieniem.
nie mówię o TD tylko o TDI ale z mechaniczną pompą.
od tego można śmiało zacząć i w między czasie szykować się pod elektronikę między innymi kłaść wiązki i znaleźć miejsce dla kompa, a auto jest cały czas na chodzi.
potem tylko zmienić pompęi podłączyć zasilanie.
Nic Ci nie ujmując z zasług i to wcale nie małych stwierdzam że właśnie popełniłeś głupotę roku i można to zgłosić do konkursu
nie mówię że TDI z mechaniczną pompą jest cacy a z elektroniką bee.
mówię że to niezła alternatywa od której można zacząć i można taką poczwarką już trochę powalczyć.
ale co tutaj uzasadniać ??? Silniki słabe konstrukcyjne i tyle ! Potencjał mają ale nie mają wytrzymałości i ot koniec.Moim zdaniem audi to złom, aw69, jak coś piszesz uzasadnij, bo tak nie wiadomo o co chodzi, czy coś robić czy dać sobie spokój.
Taa do PD wstawisz pompe wtryskową juz to widze Bzdur nie pisze tylko same prawdziwe fakty ! Pozatym niechce mi sie dyskutować na ten temat....wiele juz zostało powiedziane na temat TDI....Niech ci będzie że popełniłem błąd roku i mozesz zgłosić to do konkuru jakiego sobie życzysz.....powodzenia i miłej zabawy w twoich mtdi moze kiedys dorośniesz i sobie zadasz pytanie "jaki ja głupi byłem i po jaką cholere tyle lat babrałem sie w tych paździeżach na manualnej pompie, ktore są totalnie do dupy ?! "czyli ten sam silnik zrobiony na mechanicznej pompie jest niezdatny do niczego ale zrobiony już na elektronice jest cacy??????!!!!!!!!!
zwłaszcza jak Ty go robisz?
zanim napiszesz jakieś bzdury to przynajmniej czytaj uważnie i ze zrozumieniem.
nie mówię o TD tylko o TDI ale z mechaniczną pompą.
od tego można śmiało zacząć i w między czasie szykować się pod elektronikę między innymi kłaść wiązki i znaleźć miejsce dla kompa, a auto jest cały czas na chodzi.
potem tylko zmienić pompęi podłączyć zasilanie.
Nic Ci nie ujmując z zasług i to wcale nie małych stwierdzam że właśnie popełniłeś głupotę roku i można to zgłosić do konkursu
nie mówię że TDI z mechaniczną pompą jest cacy a z elektroniką bee.
mówię że to niezła alternatywa od której można zacząć i można taką poczwarką już trochę powalczyć.
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
po pierwsze nie napisałeś że mówisz o silniku PD a podrugie sam na takim jeździłeś i można na tych silnikach osiągnąć podobne wyniki jak na PD choć moment jest mniejszy.aw69 pisze:Taa do PD wstawisz pompe wtryskową juz to widze Bzdur nie pisze tylko same prawdziwe fakty ! Pozatym niechce mi sie dyskutować na ten temat.
po drugie nie każdego stać na włożenie odrazu ARL'a czy AWX'a
a żebyś wiedział że nieźle siębawię choć w stosunku do TD TDI ma jedną i to bardzo znaczą wadę że nie chce się kręcić z mocą powyżej 5000rpm.aw69 pisze:powodzenia i miłej zabawy w twoich mtdi
za to momentem się można bawić
[ Dodano: 01 Kwi 2010 09:42 ]
po drugie nie sztuka jest brać już coś mocnego seryjnie i się chwalić że mam 7s do setki.aw69 pisze:moze kiedys dorośniesz i sobie zadasz pytanie "jaki ja głupi byłem i po jaką cholere tyle lat babrałem sie w tych paździeżach na manualnej pompie, ktore są totalnie do dupy ?!
sztuką jest wziąć fabrycznego muła który ma w serii około 15-16s i z tego zrobić kilera.
i właśnie miedzy innymi dlatego robię takie silniki.
choć jeśli będę miał mobilny sprzęt komputerowy to przyjdzie i taki dzień że zacznę modować w oprogramowaniu sterownika. być moze i na PD lub CR ale to zostawiem sobie na przyszłość a na codzień będę jeździł kiblowatym TD
tak ? Pokaz w akcji gdzies swojego kilera a ja pokaze ci swojego zobaczymy czy podołasz.....zobaczymy też jak temperaturowo zniesie battlepo drugie nie sztuka jest brać już coś mocnego seryjnie i się chwalić że mam 7s do setki.
sztuką jest wziąć fabrycznego muła który ma w serii około 15-16s i z tego zrobić kilera.
Fakt ja jeździłem na silniku VP ale to była wogole inna bajka i wogole inna idea tego co z nim zrobiłem i co osiągnełem.....
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
aw69, nie spinaj sie juz tak:) jedni beda jeździli mocnym audi i zadzierali nosa bo mają grubszy portfel a inni zrobia jak to mówisz z kiblowatego silnika potwora który robiąc czasy 7-7,5 do setki to bardzo przyzwoity wynik, i za to sie ceni ludzi ze roba cos z niczego.
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
adaś ma troche racji, w czasie kiedy my grzebaliśmy w TD u niego działała 90 TDI, co dość szybka była. generalnie prędzej czy później każdy, w tym ja, dochodzi do wniosku że nie ma sensu sie bawić w coś dla samej idei. można jak arwam se siedzieć i dłubać, tylko efekty zawsze bedą marne w stosunku do nowszych konstrukcji. co z tego że TD sie kręci powyżej 5 tyś, jak nie polata długo z taką prędkością obrotową. miałem w dwójce TD ponad 100 konnego, jak na tamte czasy to był niezły wynik, potem zaprzal zrobił 170 na holsecie. i co ? obaj mamy teraz te same padła ale jednak z PD pod maską. i to uważam że też już zaczyna być męczące i kosztowne. relatywnie taniej wg mnie wyszłoby kupić nowsze auto z potencjałem, jak zrobił adaś. potem wymienić kilka elementów i jazda. a nie jak ja mam teraz że idąc do sklepu musze mieć albo część w ręce albo wiedziec co z jakiego auta mi jest potrzebne, bo sprzedawca nie ma szans żeby sie połapał.
więc jak ma coś jeździć w miare szybko i bezawaryjnie ( ile razy głowica z trójki byłą zdejmowana ? ) to lepiej kupić mocniejszą serie. do tego dochodzi napęd, ale to kolejny temat
więc jak ma coś jeździć w miare szybko i bezawaryjnie ( ile razy głowica z trójki byłą zdejmowana ? ) to lepiej kupić mocniejszą serie. do tego dochodzi napęd, ale to kolejny temat
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Ziom ale o co ci chodzi ? Czy ja zadzieram nosa ? Nie wydaje mi sie ! To że Ciebie boli ze jeżdze mocnym audi to juz nie mój problem....Próbuje wam pomóc i nakreślić pewien obraz tego co sam przeszedłem, przetestowałem i na co wydałem o dużo za dużo pieniędzy. Ale widać jesteście mądrzejsi i wiecie lepiej - szczególnie Arwam.....ale nadejdzie kiedyś taki dzień że i Arwam sie nawróci jak niewierny Tomaszaw69, nie spinaj sie juz tak:) jedni beda jeździli mocnym audi i zadzierali nosa bo mają grubszy portfel a inni zrobia jak to mówisz z kiblowatego silnika potwora który robiąc czasy 7-7,5 do setki to bardzo przyzwoity wynik, i za to sie ceni ludzi ze roba cos z niczego.
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości