Pompa wspomagania-problem-wymienic?czy regenerowac?pasek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Pompa wspomagania-problem-wymienic?czy regenerowac?pasek

Post autor: blast3r-bley » śr mar 31, 2010 17:14

Witam
Ostatnio zauwazylem w moim mkIV TDI ALH 90 PS 2000r ze rano gdy wyjezdzam z garazu to mi piszczy jak by pasek
W maju ibieglego roku mialem rozrzad wymieniany i mi (osły)niewymienily rolki zwrotnej paska alternatora(niewiem czy dobrze pisze)tej takiej plastikowej
i pytalem na forum to wyje...sie rolka bo dali wszystko inne noje i pasek tez i sie skonczyla
przejade sie troche i piszczenie/ocieranie/taki specyficzny dzwiek ustaje

ale teraz kolejna rzecz nieraz gdy skrece na maxa to slysze jak by takie czeszczenie/zgrzytanie starych zawiasow w drzwiach
np na postoju sobie krece kiera i jak juz dochodzi na maxa to tak mi drzy jak by kierownica i slychac ten dzwiek

bylem u mechanika i mi powiedzial ze pompa wspomagania sie konczy,robi slabe podcisnienie i sie konczy

i teraz nie wiem czy kupic nowa(np na allegro widzialem)
czy dac moja do zregenerowania?
slyszalem tez ze jak mam aluminiowa to jej nikt nie zregeneruje

i tak czy tak jak sie zdecyduje na wymiane to mam kupic żelazo,albo zregenerowana żelazna


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Delta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 04, 2009 18:45
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Delta » śr mar 31, 2010 19:22

Hej kolego z tym paskiem mialem podobne objawy kiedy rano go odpalalem piszczal po jakiejs chwili przestawal i pozniej juz nie piszczal do nastepnego rana oczywiscie...Mechanik stwierdzil ze juz jest pasek wysluzony i po noicy jest twardy i piszczy...Druga sprawa o ktorej piszesz tez jest mi znana ,otoz przy skrecaniu kierownica bodajze w prawo taki slyszalem ni to zgrzyt ni to pisk taki metaliczny glosny odglos okazalo sie ze przekladnia kierownicza siedzi z prawej strony wiec do konca nie mozna stwierdzic ze to pompa przekladnie zregenerowalem cala nie jest to tanie...Moja rada jest taka abys jechal do mechanika ,ktory sie zajmuje czyms takim a sa i one w sposob fachowy okresla ci czy to pompa czy przekladnia warto sie popytac i upewnic bo nie trudno kase wyrzucic a jeszcze jedno slyszalem ze regenerowany oryginalny element jest bardziej wytrzymaly niz nowa podroba...Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw kwie 01, 2010 02:39

Wpierw o regeneracji:
Mamy chwilkę wolnego czasu więc rozbieramy pompę.
Stwierdzamy że łożysko się wytarło i powycierało uszczelniacz.
Jedziemy do sklepu z łożyskami > prawie na bank będą mieli uszczelniacze.
Dobieramy właściwe rozmiary.
Pompa powinna po takiej podmiance wytrzymać 2x dłuższy dystans niż po fabryce.

Co do magla > tu sprawa jest znacznie bardziej zawiła.
Można samemu zestawik kupić i wymienić uszczelnienia.
Jednak jeżeli listwa zębata lub sam ślimak na przekładni się wyśmigała to raczej tylko kupić używkę.
Przyszłym razem polecam dbać o silent bloc'k-i(tuleje metalowo-gumowe wahaczy) oraz pamiętać że drążek kierowniczy ma 2 kulowe zakończenia > nie tylko końcówka się wyciera ale i zakończenie od strony magla ma kulkę i czasami pada > polecam zmieniać w proporcji 1/2 > 1 raz zmieniamy same końcówki, następnym razem całe drążki z końcówkami > można używać tych tanich z allegro > wydatek nie jest szokujący bo około 70 zł szt. ale wytrzymuje ponad 3 lata spokojnie.
Po każdej zmianie musimy wykonać zbieżność ze środkiem koła > więc zmieniamy komplet.
Zbieżność to koszt około 50 zł, a jeżeli jedna strona się wysypała to wiadomo że z przeciwnej mańki padnie w przeciągu kilku miechów (chyba że masz laserki i krzyżaki własne heheheh).

Najlepiej jest zmieniać całość w komplecie > na allegro są zestawy do naprawy zawieszenia > płacimy tylko jeden raz za przesyłkę! (około 200zł za zestaw do naprawy wahaczy+ przesyłka).
Dzięki takiej operacji robimy wszystko za jednym razem.

Częstotliwość zmian i jakość części uzależniona jest od dystansu pokonywanego rocznie.

Ja robie około 50 tyś km rocznie > więc wybieram tanie zestawy febi na allegro.
Zawieszkę zmieniam co rok.

No i rzecz jasna cieszę się że nie śmigam passatem > bo nasze drogi......



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » czw kwie 01, 2010 08:19

nic mi nie cieknie,wszystko mam suche,zadnych kropek na asfalcie czy cos nic

i nie zawsze mi sie to zdarza ten dziwny objaw/halas
tzn jak krece na maxa to jak by mi drzala kiera i taki dziwny zgrzyt
dzis tego nie mialem
nie zawsze to mam

a co do przekladni to wszystko wymienilem odrazu,kazda duperelke
minimalne luzy mam na przekladni ale doslownie niewielkie-tak stwierdzil mechanik


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 59 gości