Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » sob mar 20, 2010 08:43

Sprzęgło zakupione Sachs 400zł + 150zł jednomas + nowy śrubunek + 130zł uszczelniacz wału od skrzyni.
Na dniach szykuje się do wymiany.
Jeżeli ktoś z Was wymieniał osobiście sprzęgło to chciałbym się dowiedzieć jakie niespodzianki mogą mnie czekać :chytry: ?
Dodam ze mam garaz, kanał, sporo kluczy i dodatkową parę rąk do pomocy :grin:

Zastanawia mnie to czy będzie ciężko odkręcić dwumas od wału bez klucza pneumatycznego bo niestety nie posiadam jeżeli tak to jak sobie z tym poradziliście ?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję :pub:


Sebastian

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » sob mar 20, 2010 09:00

Ja załatwiłem sobie poprzeczkę żeby silnik później podwiesić.Załatw sobie klucz żeby półośkę od kierowcy odkręcić będziesz miał więcej miejsca na manewry.Jak będziesz odkręcał alu poduszki to najpierw tam czegoś psiknij żebyś nie odkręcił śrub z gwintami :bajer: ja robiłem cały dzień z wujkiem w garażu :) od 10 do 22 z przerwą na obiad ;)



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob mar 20, 2010 15:04

sebastian1901 pisze:Zastanawia mnie to czy będzie ciężko odkręcić dwumas od wału bez klucza pneumatycznego bo niestety nie posiadam jeżeli tak to jak sobie z tym poradziliście ?

bez problemu to odkręcisz zwykłym kluczem typu grzechotka na 1/2 cala tylko trzeba użyć siły no chyba że ktoś już grzebał i na przykład dał klej do śrub to może być problem ja tak kiedyś zrobiłem i się nieźle umęczyłem żeby je odkręcić , jeszcze będziesz potrzebował odpowiedniego torxa do tych śrub...



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » sob mar 20, 2010 20:33

jeszcze będziesz potrzebował odpowiedniego torxa do tych śrub...
których śrub ? do wału ?

Czy śruby wału są wkręcane na ten niebieski klej ?

W jaki sposób blokowałeś dwumas żeby się nie kręcił przy odkręcaniu ?


Sebastian

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz mar 21, 2010 00:37

tak śruby są na torxa do koła zamachowego zresztą do docisku też , wkręcane na niebieski klej fabryczny ja dałem swój i kląłem w kamienie przy ich odkręcaniu jak rwałem koło zamachowe kolejny raz , co do blokowania każdy robi jak komu wygodniej można blokować za wieniec rozrusznika przy pomocy drugiej osoby przykładowo....
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 00:38 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » ndz mar 21, 2010 10:22

sebastian1901, jak dysponujesz dobrym kluczem pneumatycznym to nie trzeba nic blokować aby sie zamach nie obracał ;) i nawet jeśli jest po kleju to pach i poszło



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » ndz mar 21, 2010 10:51

Najlepiej się robi jak nikt jeszcze nie pchał tam paluchów-wszystko dokręcone momentami :bajer:
Ja odkręcałem śruby od koła tak:
Wkręciłem jedną śrubę od skrzyni w blok i blokowałem o nią śrubokręt i bez większego stresu poszło



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz mar 21, 2010 10:52

no wlasnie nie mam pneumata,
co tam za śruby idą na torxy ?


Sebastian

peter250
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 27, 2009 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter250 » wt mar 30, 2010 23:41

Panowie troszkę odgrzeję kotleta..

Przestudiowałem od deski do deski cały temat i mam takie pytanie (nic nie znalazłem na ten temat), czy jednomas może mieć negatywny wpływ na silnik? Tzn. na wał korbowy (panewki na wale)? Czy raczej tylko skrzynia ma troszkę cięższe życie na jednomasie?
Moje autko to PD podkręcone na 192@385NM. Obecnie na sprzęgle G60 i krótkiej skrzyni EGS która zrobiła się dosyć głośna.. Rozważam dłuższą skrzynię GGU/EWT lub przęjście na 6-gang z dwumasem ale to znów koszta wyższe..


Leon ASV+

Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » śr mar 31, 2010 07:57

wszystkie pierwsze tdi były na 1 masie i co przebiegi po 500 tyś bez problemu nie sądze by 1 mas miał wpływ na panewki czy skrzynie


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr mar 31, 2010 10:12

Panowie od soboty moje auto dostało jednomas od ABFa + całe nowe sprzęgło Sachs :bigok: . Ogólnie jest super sprzęgło chodzi duuuużo lżej niż na dwumasie i świetnie się klei.

A co najważniejsze brak drgawek przy dojeżdzaniu do świateł, które nie tylko mnie wyprowadzały z równowagi :grin:

Po zdjęciu sprzęgła, dodam że żeby odkręcić docisk potrzebny jest klucz spline M6 a do 6 śrub wału klucz spline 12, zobaczyłem na maxa zużytą tarczę sprzęgła aż słoneczko docisku obcierało o skrzynię biegów stąd piski przy redukcji biegów i szybkim puszczaniu sprzęgła oraz przy wbiciu wyższego biegu i szybkim puszczeniu sprzęgła.
Po wyjęciu tarczy i dwumasa wziąłem je na oględziny. Częścią wewnętrzną mogłem ruszać w rękach różnica pomiędzy oporami wynosiły ok 2cm po okręgu także złom.

Tylko jedna sprawa mnie niepokoi mianowicie przy wciskaniu pedału sprzęgła czuć lekki przeskok na wył silniku jak popompuje kilka razy to jest ok, na odpalonym silniku jest podobnie. Czy coś tam trzeba regulować przy hydraulice pedału sprzęgła czy to może już zużycie pompki przy pedale czy wysprzęglika przy skrzyni ?

Waga jednomasu: 9,5kg
dwumasu: 9,7 kg ze sprzęgłem 14kg
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 10:28 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 2 razy.


Sebastian

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr mar 31, 2010 11:55

koło toczyłeś czy zapiołeś tak jak było ?

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 12:01 pm ]
peter250 pisze:Moje autko to PD podkręcone na 192@385NM. Obecnie na sprzęgle G60 i krótkiej skrzyni EGS która zrobiła się dosyć głośna.
jeżeli mówimy o asv to nie jest PD, a co za tym idzie sprzęgło jest 228 a nie 240. druga część wypowiedzi jak u mnie :( też głośna i strasznie króciutka.
wymiana na 6b to duże koszta, bo wszystko trza wymienić, łącznie z półośkami i sprzęgłem, i rozrusznikiem. lepiej dłuższą piątke


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

peter250
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 27, 2009 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: peter250 » śr mar 31, 2010 12:46

Cinek pisze:koło toczyłeś czy zapiołeś tak jak było ?

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 12:01 pm ]
peter250 pisze:Moje autko to PD podkręcone na 192@385NM. Obecnie na sprzęgle G60 i krótkiej skrzyni EGS która zrobiła się dosyć głośna.
jeżeli mówimy o asv to nie jest PD, a co za tym idzie sprzęgło jest 228 a nie 240. druga część wypowiedzi jak u mnie :( też głośna i strasznie króciutka.
wymiana na 6b to duże koszta, bo wszystko trza wymienić, łącznie z półośkami i sprzęgłem, i rozrusznikiem. lepiej dłuższą piątke
Mój silnik to BLT więc PD (swap) + do tego skrzynia 5 która została mi po ASV ;) Skrzynia EGS to jakieś nieporozumienie jest.. Czasami jeżdżę Polo 2003r. ATD z dłuższą skrzynią GGU i jeździ się duuuuużo lepiej. Pamiętajmy, że stare VP owszem robiły mega przebiegi ale z mocą 90/110KM. Dlatego ciekawi mnie czy w wyżyłowanym TDI jednomas nie skróci życia bebechów silnika (a spotkałem się z opinią, że motor ma ciężej na jednomasówce)..


Leon ASV+

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr mar 31, 2010 12:51

mniej więcej takie same cyfry mam w dwójce, troche mniejsze miałem przez ostatnie 2 lata i na sprzęgle 228 od 90KM nic sie nie dzieje


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości