Polerowanie aluminium

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » śr mar 31, 2010 11:17

lifty maski ? , mysle ze to aluminium , z chromem nigdy nie mialem doczynienia



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » śr mar 31, 2010 11:48

Lakier zdjemuj raczej chemią... Scansol czy PaintRemover,
Wygląda to tak jakby ktoś pokrył felgę na prawdę grubą warstwą farby, (szpachla) lol, bo pod wpływem chemii ładnie lakier odchodzi ale ta warstwa już nie, potraktowałem ją drucianą szczotką na wiertarce i wtedy zaczęło odchodzić...



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » śr mar 31, 2010 12:00

Witam. Mam pytanie- po zdjeciu farby, przy użycia tego środka scansol czy jakos tak, w duzej ilosci miejsc zszedł tez lakier, i jest bardzo gładziutka powierzchnia, tyle tylko ze delikatnie widać ta sniedź. Zeby pózniej wszystko wygladało tak samo, to pewnie musze cała powierzchnie jechac papierami? Jeszcze jedno pytanie. Jak mam np te miejsce gładkie gdzie nie ma farby ani lakieru i jest gładziutko tylko ta śniedź w strukturze aluminium, to jak wale papierkiem nawet 1000 (wiem ze musze dojść do 2500 najlepiej ;p) to jest strasznie matowe w porównaniu do tego gdzie jeszcze nic nie było szorowane. Nie wiem, zostawic troszke tej sniedzi czy szorować wszystko? p.s zastanawia mnie gdzie ta sniedz siedzi, skoro powierzchnia jest idealnie gładka praktycznie ;p?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr mar 31, 2010 15:11

rider525 pisze:Nie wiem, zostawic troszke tej sniedzi czy szorować wszystko? p
szoruj wszystko
to nic że wydaje Ci sie gładkie, wszystko masz wyszlifować odpowiednimi papierami aż dojdziesz do 2xxx
i tak ma być matowe ! przy drobniejszych papierach niż 1000 będzie ci sie robiło trochę mniej matowe ale i tak będzie mat :) dopiero pasta wyciąga połysk. papierami maż za zadanie zrobić sobie gładziutką powierzchnię, im dokładniej szlifujesz tym lepszy efekt po paście :)



Awatar użytkownika
rider525
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 09:50
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: rider525 » śr mar 31, 2010 16:59

Spoko, będę jechał, tylko nie spodziewałem się że to takie trudne będzie. A co do szorowania. Lepiej jest mozolnie długo trzeć papierem np 500 aż śniedź zniknie, czy lepiej wziąć nawet jakiś zwykły papier powiedzmy 300, zedrzeć szybciej do czystego aluminium a później niwelować rysy? Nie wiem czy jak pojadę zwykłym papierem, to czy powstałe głębsze rysy uda mi się usunąć później?



Serek_s91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 18:33
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Serek_s91 » śr mar 31, 2010 20:16

a ja mam takie pytanie... po skończeniu szlifowania papierem 2xxx myć felge czy odrazu automax i polerka ?? Jak myć to w czym ?? dodam że poleruje rant, środek felgi mam czarny. Felga została na początku umyta attackiem autolandu



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » śr mar 31, 2010 20:17

Wodą możesz opłukać, żadnej chemii... nie wiadomo jakby reagowała z pastą polerską.



waldek_x
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: waldek_x » czw kwie 01, 2010 16:22

Mam pytanie moja felga jest w nie najlepszym stanie, a dokładniej wygląda tak. Obrazek
Może ktoś wie jak wygląda ta felga po wypolerowaniu już??
druga sprawa ta felga jest oryginalnie polerowana?? bo ładnie się świeciła, ale już nie wygląda jak powinna chyba, a i przed zimą wyglądała dużo lepiej (lakier zszedł bardziej chyba czy coś)
trzecia sprawa to czy da się spolerować felgi, żeby tego czarnego lakieru nie usunąć co jest we wnękach felgi, oraz pod miejscem na dekielek?? Bo chciałbym tylko te miejsca od przodu i rant jakoś odnowić (spolerować) ale chętnie bym polożył na to lakier jeżeli się da. Jak myślicie czy te wżery nie będa za głębokie??



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob kwie 03, 2010 08:14

barteKKK03 pisze:Wodą możesz opłukać, żadnej chemii... nie wiadomo jakby reagowała z pastą polerską.
to kierowane do mnie ?



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » sob kwie 03, 2010 08:42

Serek_s91 pisze:a ja mam takie pytanie... po skończeniu szlifowania papierem 2xxx myć felge czy odrazu automax i polerka ?? Jak myć to w czym ?? dodam że poleruje rant, środek felgi mam czarny. Felga została na początku umyta attackiem autolandu
barteKKK03 pisze:Wodą możesz opłukać, żadnej chemii... nie wiadomo jakby reagowała z pastą polerską.
A Twoje lifty to tylko wypoleruj... nie dotykaj papierem, jestem niemal przekonany że gołe alu to to na pewno nie jest.



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob kwie 03, 2010 09:41

barteKKK03 pisze:A Twoje lifty to tylko wypoleruj... nie dotykaj papierem, jestem niemal przekonany że gołe alu to to na pewno nie jest.
czym najlepiej ? automax starczy ?



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » sob kwie 03, 2010 10:33

Panowie która pasta lepsza to i to AUTOSOL-a
http://allegro.pl/item977865141_autosol ... _75ml.html
http://www.allegro.pl/item977862843_aut ... _75ml.html



Awatar użytkownika
jackdaniel1125
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr cze 10, 2009 08:19
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno
Kontakt:

Post autor: jackdaniel1125 » sob kwie 03, 2010 12:16

Tominator pisze:ja właśnie próbuje zdjąć lakier z felg Oz i jest choernie trudno,b yłem w castoramie po scansol ale nie można tego już u nas dostac, więc kupiłem bondex, całą felge tym pokreyłem i myślałem że załatwi to jak scansol, który kiedyś używałem a tu nic, nawet lakieru nie tknęło i teraz mam problem bo nie wiem co kupić do zdjęcia tego lakieru? możecie coś polecić innego niż scansol bo go chyba najtrudniej będzie mi kupić na żywo?
Szukaj paint remuwera: http://hobby-elektronika.eu/pcb.html" onclick="window.open(this.href);return false; czy jakoś tak się to pisze;)
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2014 13:34 przez jackdaniel1125, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » sob kwie 03, 2010 14:14

Młody90 pisze:
barteKKK03 pisze:A Twoje lifty to tylko wypoleruj... nie dotykaj papierem, jestem niemal przekonany że gołe alu to to na pewno nie jest.
czym najlepiej ? automax starczy ?
Możesz spróbować.. w przypadku chromu pasta nie gra większej roli... na początku spróbuj ręcznie, jak nie pójdzie użyj filca.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości