MK III GTI 2.0 8v 115KM czy 20. 16v 150KM

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wojtaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 10, 2009 13:52
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: wojtaniak » sob lut 06, 2010 09:47

emilson, w czerwonym opakowaniu jest erling=)

A ja mam pytanie z innej beczki...powiedzcie mi Panowie...mam mozliwosc wsadzic do mojej golfiny mk2 silnik od toledo 2,0 16v 150KM =) koszty utrzymania to wiadomo schodza na 2 plan=) bo bede chcial w przyszlosci zwiekszac moc w silniku a co za tym idzie pakuje sie w koszty ale mniejsza o to=) powiedzcie mi czy bede musial zmieniac polosie czy mi podejda do mk2?? wiadomo ze caly zestaw biore z toledo=) zwrotnice itd...tylko czy nie beda za dlugie ??



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » sob lut 06, 2010 14:13

wojtaniak, rozbieralem toledo GT abf i z tego co widze to wahacze sa tej samej dlugosci co w golfie mk3 (takie same jak GTI,VR6) polosie chyba tez maja identyczna dlugosc chociaz tego jeszcze dokladnie nie sprawdzilem. duzo elementow jest identycznych jak z golfa mk2 chociazby mocowanie serwa do pedalu hamulca itp gadzety



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » sob lut 06, 2010 17:28

wojtaniak, poloski podejda z mk2 gti bez problemu teraz pytanie z jaka skrzynia chcesz spiac motor oryginalna CDA czy cos na wodziki ?


never ending story

Awatar użytkownika
wojtaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 10, 2009 13:52
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: wojtaniak » sob lut 06, 2010 18:06

Powiem tak...jeszcze nie myslalem o skrzyni bo jak bede w stanie przelozyc caly silnik ze skrzynia...to mechanizm tez przeloze=) mam cale toledo dla siebie wiec o czesci sie nie boje=) co chce to wyciagam =) chociaz nie wiem czy nie lepiej zostawic skrzyni na wodziki od 1,8...tylko boje sie czy wytrzyma=) ogolnie plan mam taki zeby wyciagnac caly silnik przeklanie kier i skrzynia z sankami w wstawic to do MK2 =) i potem martwic sie o drazki i polosie=) emilson, mowisz ze polosie od mk2 GT pasuja rozmiarami?? tzn ze moje poloski podejda =) tylko kwiestia przelozenia drazkow kierowniczych=) zeby nie byly za dlugie=) robil juz ktos cos takiego ?? 2,0 16v od seata w mk2 ?? bo na forum cos znalesc nie moge =(



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » sob lut 06, 2010 18:31

Jeśli chcesz rozstaw 5x100 to wkładasz całe sanki z wahaczami, zwrotnicami od Toledo, wtedy półosie z Toledo i gra gitara, tylko, że masz większy rozstaw kół. W 4x100 sworzeń inaczej jest mocowany, przez co musisz zastosować wahacze z 5x100 i będzie szerzej z przodu.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 18:34 przez yahoo_p, łącznie zmieniany 2 razy.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » sob lut 06, 2010 19:44

tak jak napisalem wczesniej w toledo GT ( u mnie 95rok) cala podpora dla silnika sanki wahacze itp elementy sa takie same jak w golfie III GTI



Awatar użytkownika
wojtaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob paź 10, 2009 13:52
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: wojtaniak » sob lut 06, 2010 20:37

yahoo_p, a nie bedzie przeszkadzalo to ze amortyzator ze zwrotnica bedzie nachylony pod katem?? bo jak zaloze szersze wahacze z dolu a gora zostanie nie zmieniona to kat nachylenia amora wzgledem wahacza sie zmieni...uswiadomcie mnie bo nie wiem czy nie gadam teraz glupot=D



Awatar użytkownika
adek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 09, 2009 18:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adek85 » ndz mar 28, 2010 14:49

Uważajcie na silniki 2e ady agg bo tam pękają bloki! kiedyś miałem ADY po ostrym katingu otwieram maske a tam w zbiorniczku od płynu jest olej, no i koniec jazdy... mechanik stwierdził, ze to uszczelka pod głowica, po rozebraniu okazało sie, ze uszczelka jest dobra, głowica szczelna, więc blok strzelił( co jest w innych silnikach bardzo nie spotykane). W bloku w kanał olejowy wklepałem miedzianą rurkę no i działało przez tydzień... po czym kupiłem silnik na allegro za 800zł i mogłem zrobić tak odrazy, przynajmniej bym kasy nei stracił. Teraz jezdze ABF'em MOC rewelacja, silnik odporny na kating i nic się nie dzieje, nie bierze oleju jak 8 zaworowe! Polecam. a co do tdi do TDI do zawsze można znaleść dojście do cięzarowych oszczędności i wyjdzie napewno taniej niz na LPG. Gaz to polecam do gazówki, albo do zapalniczki, bo jak wygląda wlew do gazu w vr6 albo w abf ie??



Awatar użytkownika
Terpis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pn maja 25, 2009 10:10
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Terpis » ndz mar 28, 2010 15:24

adek85 pisze:, bo jak wygląda wlew do gazu w vr6 albo w abf ie??

Zawsze mozna ukryc i juz nie wyglada :jezor:


<<ZAPRASZAM do obejrzenia tematu>>
Obrazek

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz mar 28, 2010 19:36

adek85 pisze: bo jak wygląda wlew do gazu w vr6 albo w abf ie??
Obrazek

:grin:


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Terpis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pn maja 25, 2009 10:10
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Terpis » ndz mar 28, 2010 21:27

AD6 pisze:
adek85 pisze: bo jak wygląda wlew do gazu w vr6 albo w abf ie??
[url=http://images38.fotosik.pl/274/9830a62522076a47m.png]Obrazek[/URL]

:grin:
ładnie to uchyciles :P u siebie musze schowac LPG :jezor:
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 21:28 przez Terpis, łącznie zmieniany 1 raz.


<<ZAPRASZAM do obejrzenia tematu>>
Obrazek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt mar 30, 2010 16:32

adek85 pisze:Uważajcie na silniki 2e ady agg bo tam pękają bloki! kiedyś miałem ADY po ostrym katingu otwieram maske a tam w zbiorniczku od płynu jest olej, no i koniec jazdy... mechanik stwierdził, ze to uszczelka pod głowica, po rozebraniu okazało sie, ze uszczelka jest dobra, głowica szczelna, więc blok strzelił( co jest w innych silnikach bardzo nie spotykane). W bloku w kanał olejowy wklepałem miedzianą rurkę no i działało przez tydzień... po czym kupiłem silnik na allegro za 800zł i mogłem zrobić tak odrazy, przynajmniej bym kasy nei stracił. Teraz jezdze ABF'em MOC rewelacja, silnik odporny na kating i nic się nie dzieje, nie bierze oleju jak 8 zaworowe! Polecam. a co do tdi do TDI do zawsze można znaleść dojście do cięzarowych oszczędności i wyjdzie napewno taniej niz na LPG. Gaz to polecam do gazówki, albo do zapalniczki, bo jak wygląda wlew do gazu w vr6 albo w abf ie??
Kolega chyba nie wie co pisze :bajer:

Silnik 8v jest moim zdaniem bardziej odporny, ale nie został on stworzony do jazdy z obrotami na odcince bo i po co się pytam, jak on idzie do 6000 i koniec mocy, trzeba następny bieg wrzucać, 8v to nie jest maszynka wysokoobrotowa!!!!.
ja miałem 8v i oleju nie brał, więc nie wiem skąd wizja, że 8b biorą olej a 16v nie.
Przypuszcza, że abf zaniedbany będzie miał większe predyspozycje do brania oleju, właśnie przez prace w wysokich obrotach.
Wstawianie miedzianej rurki w kanał olejowy nie mogło przynieść efektu :crazy:
A blok jak strzelił to sam z siebie tego nie zrobił, musiał być doprowadzony do stanu kiedy nie wytrzymał materiał.
Samochodem szybko i sprawnie jeździć trzeba umieć, a nie mówić, że ten silnik mi padł to 8v są słabe,
Jak w abf-ie obrócisz panewkę bo przetrzymasz go na odcince to też się wypowiesz, że 16v to są słabe!!!
A co do lpg, to nie jeździłeś chyba dobrze wystrojonym autem z lpg :green_fuck:
Ja jestem zwolennikiem lpg w aucie i dobrze zamontowana instalacja na pewno nie przyniesie złych efektów :bajer:

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 16:34 ]
Terpis pisze:ładnie to uchyciles :P u siebie musze schowac LPG :jezor:
najlepszym miejscem na schowanie wlewy gazu, jest wciśnięcie go pod klapkę z wlewem PB :bigok:



Awatar użytkownika
adek85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 09, 2009 18:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adek85 » wt mar 30, 2010 17:24

kolego Marioo ja tu tylko pisze o moich doświadczeniach, a były właśnie takie jak napisałem wyzej! a wklepanie miedzianej rurki w kanał olejowy pomogło, ale tylko na tydzień ( niestety w ten czas nie udało mi sie sprzedać auta). Powiem szczerze, ze kupiłem ady w niemczech z udokumentowanym przebiegiem 190 tys i chodził jak igła, tylko ze brał olej! wymieniłem uszczelniacze na zaworach nie ściągająć głowicy ( i nie pisz mi czasem ze tego sie nie da zrobić) i skończyło się branie oleju TOTALNIE! Pózniej jak pękł blok to pojechałm do takiego mechanika w poszukiwaniu silnika. Mechanik tylko od vw i audi i powiedział mi ze czesto widzi, ze w tych 2.0 8v pękają bloki. Wiadomo dobrze, ze nawet po mocniejszym przegrzaniu pęka najpierw głowica, ale nie w tym silniku... Osobiście z tego co widze na allegro za ta samą cene mozna kupić golfa z 8v i 16v a jazda tymi dwoma silnikami nie ma porównania!!!

[ Dodano: 30 Mar 2010 17:27 ]
ps widze ze rozumiesz przez słowo kating coś innego niż ja, bo dobrze wiem ze niema co jezdzić ady powyzej 6000 (co innego abf'em) :green_fuck:

... ale jaki to piękny dźwięk usłyszeć odcinke DYN DYN DYN DYN ( szczegolnie w służbowym aucie :bigok:



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr mar 31, 2010 08:45

kolego Marioo ja tu tylko pisze o moich doświadczeniach, a były właśnie takie jak napisałem wyzej! a wklepanie miedzianej rurki w kanał olejowy pomogło, ale tylko na tydzień ( niestety w ten czas nie udało mi sie sprzedać auta). Powiem szczerze, ze kupiłem ady w niemczech z udokumentowanym przebiegiem 190 tys i chodził jak igła, tylko ze brał olej! wymieniłem uszczelniacze na zaworach nie ściągająć głowicy ( i nie pisz mi czasem ze tego sie nie da zrobić) i skończyło się branie oleju TOTALNIE! Pózniej jak pękł blok to pojechałm do takiego mechanika w poszukiwaniu silnika. Mechanik tylko od vw i audi i powiedział mi ze czesto widzi, ze w tych 2.0 8v pękają bloki. Wiadomo dobrze, ze nawet po mocniejszym przegrzaniu pęka najpierw głowica, ale nie w tym silniku... Osobiście z tego co widze na allegro za ta samą cene mozna kupić golfa z 8v i 16v a jazda tymi dwoma silnikami nie ma porównania!!!
Czyli po prostu chciałeś kogoś wpakować na minę z miedzianą rurką zamiast kanału olejowego - takich ludzi powinno się kastrować za przeproszeniem.
Zdecyduj się czy twój brał olej czy wszystkie 8v jak to napisałeś wcześniej!
To, że da się wymienić uszczelniacze beż ściągania głowicy to wiem bardzo dobrze i nawet wiem jak to zrobić i nie muszę jechać do specjalisty od vag, żeby się dowiedzieć.
Ja mam mechanika, który bardzo często naprawiał VW i jakoś przy moim 8v nie stwierdził - nie kupuj tego bo tu bloki pękają!!!. Blok nie ma prawa pęknąć jak jest dobrze utrzymywany.

I jakoś nie przekonuje mnie to, że 16v można kupić za tą samą cenę co 8v. Powiem tak na ładne mk3 16v z naprawdę zdrowym silnikiem trzeba wydać nie mniej niż 10kzł, a 8v zdrowe można kupić sporo taniej. Są też wypasione 16v i inne które kosztują pod 20kzł.

ps.
adek85 pisze:Wiadomo dobrze, ze nawet po mocniejszym przegrzaniu pęka najpierw głowica, ale nie w tym silniku...
zazwyczaj to puszcza najpierw uszczelka pod głowicą, głowica pęknie jak się naprawdę konk :bajer: retnie przegrzeje silnik



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości