Zplon 1.6RF na monowtrysku z RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Zplon 1.6RF na monowtrysku z RP

Post autor: MaRo1705 » wt mar 30, 2010 10:20

Witam otoz mam problem z zaplonem niewiem jak ustawic zaplon pod silnik 1.6rf(blok glowica i wnetrznosci) czy pod 1.8rp z ktorego mam osprzet tzn wtryskiwacz itp najpierw byl gaznik teraz jest monowtrysk.
kolo zamachowe z pn
Jakie powinno byc prawidlowe ustawienie zaplonu
jak sie do tego zabrac i jak uzyc lampy stroboskopowej dodam ze dzisiaj przywiezie mi ja dziewczyna mojego brata , bo jej ojciec byl mechanikiem i ma taki sprzet w domu takze poco mam placic za ustawienie zaplonu jak lampe dzisiaj bede miec
Prosze o lopatologiczne wytlumaczenie

[ Dodano: 30 Mar 2010 10:25 ]
dla rfa znalazlem to
Rozrzad stroboskopowy (odlaczony przewod prozniowy)
(° / obr. na minute) 16 +- 1
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 11:09 przez MaRo1705, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt mar 30, 2010 11:18

Po pierwsze to trzeba zobaczyć jaki kąt ma rf, rp ma -6 stopni jeżeli mają różne to znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła są pod kąt silnika rf i tak nie ustawisz zapłonu dla rp

cała procedura ma być taka jak dla silnika rp, przewód podciśnieniowy z aparatu zapłonowego zdjęty i zaślepiony, silnik rozgrzany, obroty stałe z zakresu 800-950

w normalnym przypadku zapłon ustawia się wykręcając zatyczkę z obudowy sprzęgła, lampę podpinasz pod akumulator a sondę na przewód świecy pierwszego cylindra, jeżeli lampa jest z regulowanym kątem ustawia się go na 0 bo znaki są ustawione tak że wskazują -6stopni, luzujesz aparat zapłonowy lampę kierujesz w otwór obudowy sprzęgła i kręcisz aparatem aż znaki na obudowie sprzęgła i na kole zamachowym się będą pokrywać, dokrecasz aparat patrzysz czy nic się nie zmieniło i po robocie

jak ma się lampę z regulowanym kątem oraz koło wałka rozrządu z napisem OT i obudowę rozrządu z napisem OT to na lampie ustawia się -6 stopni i kręcąc aparatem znaki OT na kole i obudowie mają się pokrywać, jak jest inne koło bez symboli OT to ma kropkę i sobie sprawdź z czym ona się zgrywa aby pierwszy tłok był w górnym martwym punkcie, ja wiem że kropka jest na 16 zębie w lewo koła rozrządu względem koła z napisem OT
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 11:21 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » wt mar 30, 2010 11:32

RasPL, a mi sie wydaje ze w tym przypadku powinno byc ustawienie zaplonu pod silnik rf


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » wt mar 30, 2010 11:48

W sumie wałek dalej jest ten co był więc ustawiać możesz na rf


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt mar 30, 2010 13:46

daj temu RF osprzet z PF zobaczysz co sie bedzie dzialo :bigok:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » wt mar 30, 2010 14:14

To w koncu ma byc wezyk odlaczony czy podlaczony?Ja mam ustawiony zaplon na znakach na obudowie skrzyni przy nasadzonym wezyku,18stopni przed zz (tak jest napisane w ksiazce)tylko teraz juz nie wiem znowu czy pokrywanie sie tych znakow to 18 stopni przy zalozonym wezyku?kazdy pisze inaczej.



MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » wt mar 30, 2010 14:33

spawacz, ta chyba cala glowice i reszte bo pf ma wtryskiwacze w glowicy lukis, w rf napewno odlaczony


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr mar 31, 2010 09:41

No tak tak oczywiscie ze glowice tez. A ja bym zaplon ustawil troszke inaczej, odpial niebieski czujnik i wezyk podcisnienia, i wtedy zaplon na 0
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 09:43 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 31, 2010 10:34

Ja ustawiałem ze zdjętym wężykiem tak dla bezpieczeństwa by mi Ecu nie opóźnialo zapłonu, przy zdjętym wężyku niebieski czujnik nie ma nic do gadania i nie ma sensu go odpinać


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » śr mar 31, 2010 10:37

RasPL, czyli lopatologicznie odpalam auto zagrzewam podlanczam se lampe zdejmuje podcisnienie zaslepiam je i ustawiam na znak na kole zamachowym, acha jeszcze cos niewiem czy mam aparat dobrze na znaki usawiony mozna tak ustawiac czy musi byc idealnie wlozony


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 31, 2010 12:08

Jeżeli samochód odpala ale ledwo chodzi wystarczy regulacja zapłonu a jeżeli przy próbie odpalenia strzela z wydechu trzeba ustawić najpierw aparat, u mnie gdy znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła się pokrywają, palec w aparacie jest naprzeciwko nacięcia na obudowie aparatu


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » śr mar 31, 2010 12:57

RasPL, ja mam tak ze jakmam znak na kole rozrzadu to blaszana czesc palca rozdzielacza jest naprzeciw naciecia strzelac nie strzela pali normalnie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 31, 2010 17:40

MaRo1705, no to nie masz za dobrze :P bo zapłon masz ustawiony na 0 stopni


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » śr mar 31, 2010 19:43

RasPL, jeszcze mi lampy nie przywiezli hehe ale wiem ze jest zle bo mulaty trochu i obroty czasem swiruja a tps wyregulowany czujnik niebieski nowy sonda nowa ecu sprawne

[ Dodano: 05 Kwi 2010 15:44 ]
RasPL, dzisiaj ustawilem zaplon tzn na rozgrzanym silniku wyjety wezyk zaslepiony znaki na kole zamachowym sie pokrywaja silnik ladnie wkeca sie na obroty ale na wolnych tak jak by wybijal czasem zaplony lampe mialem zwykla najprostrza bez regulacji wyprzedzenia zaplonu dobrze ustawilem


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości