Układ podgrzewania swiec zarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ podgrzewania swiec zarowych
Witam
Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Bo przez to pasek od alternatora piszczy i szybciej sie świece palą
Chciał bym zrobić zeby włączały sie tylko na chwile przed startem silnika
pozdr
Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Bo przez to pasek od alternatora piszczy i szybciej sie świece palą
Chciał bym zrobić zeby włączały sie tylko na chwile przed startem silnika
pozdr
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
V12,
te co sie wlaczaja po odpaleniu silnika to inne swiece, sa po stronie kierowcy bloku silinika, trzy sztuki w wezu chlodnicy. jak nie chcesz zeby grzaly to odlacz fajki, albo jakis wlacznik na kablach zrob
[ Dodano: 29 Mar 2010 17:14 ]
tylko teraz sa takie temp ze to sie juz nie wlacza, musi byc min 5 stopni zeby to dzialalo
te co sie wlaczaja po odpaleniu silnika to inne swiece, sa po stronie kierowcy bloku silinika, trzy sztuki w wezu chlodnicy. jak nie chcesz zeby grzaly to odlacz fajki, albo jakis wlacznik na kablach zrob
[ Dodano: 29 Mar 2010 17:14 ]
tylko teraz sa takie temp ze to sie juz nie wlacza, musi byc min 5 stopni zeby to dzialalo
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
A poco kombinowac?? lepiej sprawdz czy masz dobrze pasek napiety lub poprostu go zmien i po kłopocie a swiece i tak profilaktycznie powinno sie wymieniac co roku zeby miec spokuj w zime... oczywiscie mozna zrobic tak jak pisałes wystarczy ze wyciagniesz przekaznik i pociagniesz kable bezposrednio od aku na listwe i zrobisz wlacznik na + w kabinie przed odpalenie wciskasz przycisk grzeje swiece odpalasz i juz niedogrzewaja ale mam tak w patrolu zrobione i po odpaleniu musze recznie kilka razy wciskac bo sie dławi i kopci wiec jak masz dobre przekazniki to wydaje mi sie ze nie ma sensu bawic sie w taka rzeźbe pozdro
mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025
Nie ma takich w TD, koledze się wydaje, że świece grzeją się przez pół dnia, a rozrusznik nie pobiera prądu z akumulatora.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 18:43 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi mi o te w bloku nie mam dogrzewaczy płynu
Co do tego to chce to zrobić bo duzo jeźdze na krótkich dystansach a swiece z 5 min grzeją
co do altenatora to nie da sie zrobić zeby nie piszczał od 4 lat z tym walcze nowy pasek 2 tyg nie piszczy nowe kólko pasowe wytrzymało pół roku po czym sie wytarło jeszcze gorzej niz orginał
Co do tego to chce to zrobić bo duzo jeźdze na krótkich dystansach a swiece z 5 min grzeją
co do altenatora to nie da sie zrobić zeby nie piszczał od 4 lat z tym walcze nowy pasek 2 tyg nie piszczy nowe kólko pasowe wytrzymało pół roku po czym sie wytarło jeszcze gorzej niz orginał
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jest .Robisz sobie grzanie ręczne na przyciskV12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pytanie brzmiałot0mal pisze:To jest bez sensu bo i tak alternator będzie obciążony - musi doładować akumulator po rozruchu
moja odpowiedż :Jest .robisz ręczne grzanie na przycisk.A sens jest taki że ubywa nam ok 50 Amper obciążenia a to bardzo dużoV12 pisze:Czy jest mozliwosc wyłączenia tego ze świece grzeją po zapaleniu silnika dokuki nie osiagnie on jakiejs temperatury
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 11:34 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Witam,
Pozwolicie ze wypowiem się na ten temat ponieważ walczyłem chyba dwa miesiace ze swiecami zarowymi w golfie 3 1.9 TDI 90 KM.
Sprawa wygląda tak ze świece żarowe odpalają się przy temperaturze ponizej dziesięciu stopni i grzeja proporcjonalnie długo do temperatury. Przy tym nie liczy sie temp powietrza tylko temperatura czujnika przy krućcu wody chłodzącej.
Świece żarowe odpalają się w momencie zapalania sie kontrolki i gasną kilkanascie sekund po jej zgaszeniu dla tego właśnie żeby podczas odpalania były załączone.
zapewniam ciebie ze jezeli bys nimi grzał nawet pol dnia i na moment odpalania ja wylaczysz to w czasie mrozu nie odpalisz. Wiem to poniewaz jakis czas mialem swiece zarowe na sterowaniu recznym z prowizorycznego przycisku.
Świece żarowe musza grzać jeszcze kilka sekund żeby silnik miał dobre warunki do stabilizacji pracy.
Jezeli jezdzisz na krotkie dystanse to nie martw sie poniewaz temperatura wody wolno opada i nawet po godzinie postoju na mrozie jak bedziesz chcial znow odpalic to one nie zalacza.
Nie martw się tym ze kontrolka swiec zapali sie na sekunde poniewaz ona nawet przy 40 stopniach latem sie zapala ale przekaznik swiec nie zalacza.
Jezeli na prawde grzeja tobie 5 minut to masz cos spitolone w sterowaniu i wtedy faktycznie radze albo to naprawic albo przerobic na sterowanie reczne:) One nie moga grzać 5 minut nawet przy temp - 100 poniewaz maksymalny czas grzania swiec zarowych jest ustawiony na kilkadziesiat sekund (chyba 40):)
pozdro
Pozwolicie ze wypowiem się na ten temat ponieważ walczyłem chyba dwa miesiace ze swiecami zarowymi w golfie 3 1.9 TDI 90 KM.
Sprawa wygląda tak ze świece żarowe odpalają się przy temperaturze ponizej dziesięciu stopni i grzeja proporcjonalnie długo do temperatury. Przy tym nie liczy sie temp powietrza tylko temperatura czujnika przy krućcu wody chłodzącej.
Świece żarowe odpalają się w momencie zapalania sie kontrolki i gasną kilkanascie sekund po jej zgaszeniu dla tego właśnie żeby podczas odpalania były załączone.
zapewniam ciebie ze jezeli bys nimi grzał nawet pol dnia i na moment odpalania ja wylaczysz to w czasie mrozu nie odpalisz. Wiem to poniewaz jakis czas mialem swiece zarowe na sterowaniu recznym z prowizorycznego przycisku.
Świece żarowe musza grzać jeszcze kilka sekund żeby silnik miał dobre warunki do stabilizacji pracy.
Jezeli jezdzisz na krotkie dystanse to nie martw sie poniewaz temperatura wody wolno opada i nawet po godzinie postoju na mrozie jak bedziesz chcial znow odpalic to one nie zalacza.
Nie martw się tym ze kontrolka swiec zapali sie na sekunde poniewaz ona nawet przy 40 stopniach latem sie zapala ale przekaznik swiec nie zalacza.
Jezeli na prawde grzeja tobie 5 minut to masz cos spitolone w sterowaniu i wtedy faktycznie radze albo to naprawic albo przerobic na sterowanie reczne:) One nie moga grzać 5 minut nawet przy temp - 100 poniewaz maksymalny czas grzania swiec zarowych jest ustawiony na kilkadziesiat sekund (chyba 40):)
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości