kontrola ustawienia kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

kontrola ustawienia kół

Post autor: palio » pn mar 29, 2010 14:10

Witam.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia stanu amorów przód i tył, oraz sprawdzenia czy są jakieś luzy w zawieszeniu.

Podczas sprawdzania auta nie wykryto żadnych luzów. Stan amorów jest taki
- oś przednia str. prawa 71% , str. lewa 72%
- oś tylna str. prawa 75% , str. lewa 76%
Czyli wszystko jest ok :D

Podczas badania sprawdzana była też kontrola ustawienia kół.
Następujące wyniki:
- oś przednia -1,1mm
- oś tylna 4,0mm
O co w tym wszystkim chodzi? w tym temacie jestem zielony :helm: .
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Czy mogę z tym tak dalej jeździć i się niczym nie przejmować? Czy może jechać na ustawienie zbieżności?
Jeżdżę golfem 3 1,9TDI 90PS z 1995 roku. Proszę o pomoc.

Na końcu wyniku tak było napisane: PODCZAS BADANIA POJAZDU NIE STWIERDZONO USTEREK.

Co mam o tym wszystkim myśleć?
Za wszelką pomoc serdeczne dzięki :pub:

[ Dodano: 29 Mar 2010 14:14 ]
Auto robi dwa ślady. Nie zauważyłem aby opony się ścierały nierówno.



Awatar użytkownika
Arkadiush
Forum Master
Forum Master
Posty: 1672
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Arkadiush » pn mar 29, 2010 15:03

Czasem belki tylnej krzywej nie masz, nie przywaliłeś gdzieś tylnym kołem w krawężnik? A i nie mogłeś się podpytać tego co sprawdzał? No na zbieżność możesz podjechać.


MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
Obrazek
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Post autor: palio » pn mar 29, 2010 17:08

Kołem w krawężnik nigdy nie przywaliłem. A czy belka krzywa to tego nie wiem. Przeszłości auta nie zam. Może już tak było gdy go sprowadziłem. A wcześniejszy właściciel nic nie wspominał na ten temat.
A jakieś inne przyczyny, jakieś propozycje?W takim razie trzeba będzie jeszcze raz tam pojechać i się zapytać.

A co może się przytrafić jak będę tak z tą krzywą belką jeździł?

[ Dodano: 29 Mar 2010 17:15 ]
A czy winą takiego a nie innego pomiaru mogą być krzywe felgi stalowe?
Jak ostatnio sprawdzałem to żadna NIE była prosta. Wszystkie biły. Jedne bardziej drugie mocniej.



Awatar użytkownika
Arkadiush
Forum Master
Forum Master
Posty: 1672
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Arkadiush » pn mar 29, 2010 17:44

palio45 pisze: A co może się przytrafić jak będę tak z tą krzywą belką jeździł?
No ja tydzień temu wymieniałem tylna belke, bo w zime przywaliłem w krawężnik, i to samo co ty miałem. No wiadomo jak krzywa belka to ci ściąga, buja auto itp ale czy u ciebie coś takiego jest to nie wiem

No ale jak masz wszystko proste to musisz ustawić zbieżność i będzie ok.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 17:47 przez Arkadiush, łącznie zmieniany 3 razy.


MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
Obrazek
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Post autor: palio » pn mar 29, 2010 19:04

Dzięki serdeczne kolego. Trzeba będzie najpierw sprawdzić belkę czy jest prosta i pojechać zrobić zbieżność.

Wielki plus dla ciebie :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości