[VP] Turbina i olej przy niej wyciekający.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[VP] Turbina i olej przy niej wyciekający.
Witam. Posiadam VW Bora 1.9 Tdi ASV no i jak wiadomo turbina jest w nim "trochę" schowana. Zrobiłem zdjęcie turbiny i zauważyłem dość spore osadzenie się oleju na rurze dochodzącej do niej. Czy powinienem coś z tym zrobić czy może zostawić tak jak jest? Nie wiem właściwie skąd się tam zbiera olej i jakie zadanie pełni ta rura. Z góry dzięki za wskazówki. Pozdrawiam.
Zdjęcie
Zdjęcie
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 15:56 przez SvR, łącznie zmieniany 3 razy.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
SvR, na moje oko,to wyciek jest ale spod pokrywy zaworów...cieknie olej w dół po głowicy,później po blasze osłonowej kolektora wydechowego (widać na fotce),następnie skapuje na rurę dolotową do turbiny
Gdyby turbo puszczało olej,to i owszem pojawiłby się olej,ale w pierwszej kolejności na rurze która idzie w dół,bo to właśnie tam tłoczone jest powietrze...tymczasem ona jest suchutka
Przyglądnij się uszczelce pod pokrywą ...
Gdyby turbo puszczało olej,to i owszem pojawiłby się olej,ale w pierwszej kolejności na rurze która idzie w dół,bo to właśnie tam tłoczone jest powietrze...tymczasem ona jest suchutka
Przyglądnij się uszczelce pod pokrywą ...
Mam wcześniejsze zdjęcie:
ZDJĘCIE 2
Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .
ZDJĘCIE 2
Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
I jak widać pięknie "wali' z EGR-a - załap rurę dolotową do turbo- tę plastikową co jest tuż pod zaworem egr, będzie mokra od oleju który spływa po nie aż do turbosprężarki i dla tego masz mokry wąż przy turbo. Odma też jest lekko tłusta sprawdź czy oleju nie puszcza do dolotu.SvR pisze:Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .
Odma jest tłusta i pewnie puszcza ten olej do dolotu chociaż jej nie zdejmowałem. Zadaniem odmy jest tylko dopuszczanie oparów do dolotu ? Nie oleju tak ? Trzeba coś z tym robić? Jeśli nawet bym wyczyścił to mogę mieć pewność że przez dłuższy czas nie pojawi się tam olej (odma, EGR , itp). Wolałbym zająć się przyczyną nie skutkiem.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Po pierwsze to zdejmij ten gruby karbowany wąż który jest połączony z plastikową rurą która łączy go z turbo, wystarczy ścisnąć tę opaskę samozaciskową i jak go ściągniesz to będziesz widział czy odma puszcza olej i jak dużo. Jak puszcza olej to wyczyść i zamontuj coś takiego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195 lu prostsze rozwiązanie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424. I sprawdź na vagu czy działa ci zawór egr, bo ten olej wycieka z pod "puszki" w której jest membrana sterująca zaworem egr.
Następnie wytrzyj wszystko do sucha- egr, kolektor dolotowy, rurę plastikową przy turbo i obserwuj skąd cieknie ten olej.
Następnie wytrzyj wszystko do sucha- egr, kolektor dolotowy, rurę plastikową przy turbo i obserwuj skąd cieknie ten olej.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Z tego co widać na forum w wieluSvR pisze:W każdym dieselku problem z odmą się pojawia
Jak nie chcesz, żeby ciekło ...SvR pisze:Czy warto inwestować w "oil catch tank
Może, dlatego warto to sprawdzić, tam jest "zawsze" mgiełka olejowa trochę z odmy trochę z turbo, ale jak zaczyna ciec to już sygnał,że coś jest nie tak. A u Ciebie widać na fotce, że cieknie z "puszki" podciśnienia w której jest membrana sterująca zaworem egr. Dlatego warto sprawdzić na vag-u czy egr działa czy nie.SvR pisze:Olej pojawiający się na EGR pochodzi z odmy
Logi 003 Basic Settings (na zimnym silniku/po odpaleniu z rana):
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/svrobert7_9376.html
Logi 003 Basic Settings (stare logi 4 miesiące temu):
Grupy: 003 - http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/svrobert7_9376.html
Logi 003 Basic Settings (stare logi 4 miesiące temu):
Grupy: 003 - http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html
coś jednak chyba z tym zaworem EGR jest nie do końca OK gdyż przy jego niby zamknięciu podaje zbyt małą masę powietrza, przy odczytach ON wartość powietrza spada do 160 a powinna się utrzymywać w granicach 270 więc albo jednak EGR się nie domyka albo łapie na dolocie fałszywe powietrze przez nieszczelność, możesz zdjąć z obudowy EGR wąż powietrza doładowanego i po 2 minutach od odpalenia silnika popatrzeć do wnętrza obudowy EGR czy zawór się całkowicie domyka, zwłaszcza że taką niską wartość pokazuje na zupełnie zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 23:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości