[VP] Turbina i olej przy niej wyciekający.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[VP] Turbina i olej przy niej wyciekający.

Post autor: SvR » ndz mar 28, 2010 15:51

Witam. Posiadam VW Bora 1.9 Tdi ASV no i jak wiadomo turbina jest w nim "trochę" schowana. Zrobiłem zdjęcie turbiny i zauważyłem dość spore osadzenie się oleju na rurze dochodzącej do niej. Czy powinienem coś z tym zrobić czy może zostawić tak jak jest? Nie wiem właściwie skąd się tam zbiera olej i jakie zadanie pełni ta rura. Z góry dzięki za wskazówki. Pozdrawiam.

Zdjęcie
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 15:56 przez SvR, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 28, 2010 16:03

nie ścieka ci przypadkiem z EGR lu kolektora ssącego po rurze na dół do turbiny- obejżyj dobrze kolektor dolotowy i zawór EGR.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 28, 2010 16:05

SvR, na moje oko,to wyciek jest ale spod pokrywy zaworów...cieknie olej w dół po głowicy,później po blasze osłonowej kolektora wydechowego (widać na fotce),następnie skapuje na rurę dolotową do turbiny :bajer:
Gdyby turbo puszczało olej,to i owszem pojawiłby się olej,ale w pierwszej kolejności na rurze która idzie w dół,bo to właśnie tam tłoczone jest powietrze...tymczasem ona jest suchutka :bigok:
Przyglądnij się uszczelce pod pokrywą :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz mar 28, 2010 16:32

Mam wcześniejsze zdjęcie:
ZDJĘCIE 2
Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 28, 2010 17:26

SvR pisze:Czy możliwe że aż tyle tego oleju ucieka? Widzę lekki spadek oleju na miarce oleju .
I jak widać pięknie "wali' z EGR-a - załap rurę dolotową do turbo- tę plastikową co jest tuż pod zaworem egr, będzie mokra od oleju który spływa po nie aż do turbosprężarki i dla tego masz mokry wąż przy turbo. Odma też jest lekko tłusta sprawdź czy oleju nie puszcza do dolotu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz mar 28, 2010 20:31

Odma jest tłusta i pewnie puszcza ten olej do dolotu chociaż jej nie zdejmowałem. Zadaniem odmy jest tylko dopuszczanie oparów do dolotu ? Nie oleju tak ? Trzeba coś z tym robić? Jeśli nawet bym wyczyścił to mogę mieć pewność że przez dłuższy czas nie pojawi się tam olej (odma, EGR , itp). Wolałbym zająć się przyczyną nie skutkiem.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 28, 2010 21:26

Po pierwsze to zdejmij ten gruby karbowany wąż który jest połączony z plastikową rurą która łączy go z turbo, wystarczy ścisnąć tę opaskę samozaciskową i jak go ściągniesz to będziesz widział czy odma puszcza olej i jak dużo. Jak puszcza olej to wyczyść i zamontuj coś takiego: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195 lu prostsze rozwiązanie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424. I sprawdź na vagu czy działa ci zawór egr, bo ten olej wycieka z pod "puszki" w której jest membrana sterująca zaworem egr.
Następnie wytrzyj wszystko do sucha- egr, kolektor dolotowy, rurę plastikową przy turbo i obserwuj skąd cieknie ten olej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz mar 28, 2010 22:05

Olej pojawiający się na EGR pochodzi z odmy ? Czy warto inwestować w "oil catch tank" ? W każdym dieselku problem z odmą się pojawia ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 28, 2010 22:46

SvR pisze:W każdym dieselku problem z odmą się pojawia
Z tego co widać na forum w wielu
SvR pisze:Czy warto inwestować w "oil catch tank
Jak nie chcesz, żeby ciekło ...
SvR pisze:Olej pojawiający się na EGR pochodzi z odmy
Może, dlatego warto to sprawdzić, tam jest "zawsze" mgiełka olejowa trochę z odmy trochę z turbo, ale jak zaczyna ciec to już sygnał,że coś jest nie tak. A u Ciebie widać na fotce, że cieknie z "puszki" podciśnienia w której jest membrana sterująca zaworem egr. Dlatego warto sprawdzić na vag-u czy egr działa czy nie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » ndz mar 28, 2010 23:12

Powiedz mi jakie logi zrobić a zaraz Ci podam bo mam wszystkie zrobione.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn mar 29, 2010 06:35

EGR będzie działać mimo widocznego wycieku, dla potwierdzenia wklej log 003 w trybie Basic Settings.


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » pn mar 29, 2010 09:27

Logi 003 Basic Settings (na zimnym silniku/po odpaleniu z rana):

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/svrobert7_9376.html

Logi 003 Basic Settings (stare logi 4 miesiące temu):

Grupy: 003 - http://rtnet.pl/vaglog/svrobert7_4965.html



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn mar 29, 2010 23:08

coś jednak chyba z tym zaworem EGR jest nie do końca OK gdyż przy jego niby zamknięciu podaje zbyt małą masę powietrza, przy odczytach ON wartość powietrza spada do 160 a powinna się utrzymywać w granicach 270 więc albo jednak EGR się nie domyka albo łapie na dolocie fałszywe powietrze przez nieszczelność, możesz zdjąć z obudowy EGR wąż powietrza doładowanego i po 2 minutach od odpalenia silnika popatrzeć do wnętrza obudowy EGR czy zawór się całkowicie domyka, zwłaszcza że taką niską wartość pokazuje na zupełnie zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 23:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SvR » wt mar 30, 2010 15:48

Silnik może nie był zupełnie zimny (temp powietrza 10 stopni no i pochodził z 5min na biegu jałowym). Załóżmy że EGR się nie domyka. Jakie mogą być tego skutki ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości