Jakie turbo do ARL na 200KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Jakie turbo do ARL na 200KM
Otóż padło mi oryginalne turbo(uszczelniacze), zaczeło brać strasznie olej. A skoro spotkał mnie już ten pech to zastanawiam się co jest ograniczeniem w ARL na 200KM? Z tego co tu wyczytałem to chyba turbina właśnie.
I teraz pytanie: jakie turbo by pasowało plug&play do tego silnika? Chodzi mi konkretnie o symbol i firme. Dodam, że dobrze jakby nie miała dużego laga bo już ta fabryczna mnie nieco w tym temacie denerwowała.
I czy po takiej zmianie moge jakiś czas jeździć bez zmiany programu?
I teraz pytanie: jakie turbo by pasowało plug&play do tego silnika? Chodzi mi konkretnie o symbol i firme. Dodam, że dobrze jakby nie miała dużego laga bo już ta fabryczna mnie nieco w tym temacie denerwowała.
I czy po takiej zmianie moge jakiś czas jeździć bez zmiany programu?
chłopie, jesteś prawie 2000 dni na forum i nie poszukałeś...
o turbinach było setki razy..
jak Ci przeszkadzał LAG w GT1749VB to nie kombinuj tylko załóż ori ARL
na niej mozna zrobić 190KM wiec nie ma większej odczuwalenej róznicy w stosunku do 200KM
plug&play to tylko oryginał, jak chcesz wiecej mocy to trzeba rzeźbić inne turbiny albo hybrydy ale dla 200KM to dla mnie nie ma sensu
o turbinach było setki razy..
jak Ci przeszkadzał LAG w GT1749VB to nie kombinuj tylko załóż ori ARL
na niej mozna zrobić 190KM wiec nie ma większej odczuwalenej róznicy w stosunku do 200KM
plug&play to tylko oryginał, jak chcesz wiecej mocy to trzeba rzeźbić inne turbiny albo hybrydy ale dla 200KM to dla mnie nie ma sensu
denerwowal Cie lag w ori ARL? to ja nie wiem jaka bedzie miala mniejszego
oryginalna gt1749vb starcza do ~195ps, nieco bardziej wydajna jest ta z 2.0tdi 170PS - starcza do ~210PS
potem to juz chyba gt2256 - od 220ps w gore.
w gre wchodza jeszcze hybrydy ale nie wiem czy jestes zainteresowany ta opcja.
korekta softu bedzie niezdbedna
edit: cowboy mnie uprzedzil
oryginalna gt1749vb starcza do ~195ps, nieco bardziej wydajna jest ta z 2.0tdi 170PS - starcza do ~210PS
potem to juz chyba gt2256 - od 220ps w gore.
w gre wchodza jeszcze hybrydy ale nie wiem czy jestes zainteresowany ta opcja.
korekta softu bedzie niezdbedna
edit: cowboy mnie uprzedzil
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 11:59 przez majkitdi, łącznie zmieniany 1 raz.
vw > all
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
NO i widzisz jestem te ponad 2000 dni, ale Ty też nie odpowiedziałeś mi na pytanie.cowboy pisze:chłopie, jesteś prawie 2000 dni na forum i nie poszukałeś...
o turbinach było setki razy..
jak Ci przeszkadzał LAG w GT1749VB to nie kombinuj tylko załóż ori ARL
na niej mozna zrobić 190KM wiec nie ma większej odczuwalenej róznicy w stosunku do 200KM
plug&play to tylko oryginał, jak chcesz wiecej mocy to trzeba rzeźbić inne turbiny albo hybrydy ale dla 200KM to dla mnie nie ma sensu
Chodziło mi o coś takiego(przykład podaje nie wiem czy tak jest):
1. Np GT2256 - podchodzi plu&play
2. KKK K14 - nie podchodzi wogóle
3. ITD
I mniejsza już z tym dużym LAGiem! Zapiekały mi sięciągle kierownice turbiny i pewnie to było przyczyną laga.
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 11:36 am ]
A ta od wersji 170KM to jest GARRET 1749VC?majkitdi pisze:denerwowal Cie lag w ori ARL? to ja nie wiem jaka bedzie miala mniejszego
oryginalna gt1749vb starcza do ~195ps, nieco bardziej wydajna jest ta z 2.0tdi 170PS - starcza do ~210PS
potem to juz chyba gt2256 - od 220ps w gore.
w gre wchodza jeszcze hybrydy ale nie wiem czy jestes zainteresowany ta opcja.
korekta softu bedzie niezdbedna
edit: cowboy mnie uprzedzil
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 12:15 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
A ona ma jeszcze jakiś zapas na ponad 200KM? Bo chodzi mi o taką turbinke z lekkim zapasem, żeby na tych 200KM nie była jeszcze bardzo wysilona i długo pożyła.cowboy pisze:NO i widzisz jestem te ponad 2000 dni, ale Ty też nie odpowiedziałeś mi na pytanie.
Chodziło mi o coś takiego(przykład podaje nie wiem czy tak jest):
1. Np GT2256 - podchodzi plu&playcowboy pisze:plug&play to tylko oryginał
NO i zastanawia mnie właśnie jeszce ten Garret 1749VC(chyba od 2.0TDI 170KM).Czy też plug&play? Bo widze, że kolektor coś inny chyba ma. Czy da rade na te 200KM?
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 13:25 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.
nie obraź sie, ale załóż seryjną i daj se spokój. chcesz dużą ale z małym lagiem, p&p ale ponad 200KM to musisz do VW pisać, żeby wymyślili inną konstrukcję.
arlowska nie ma wcale dużego laga, każda inna większa bedzie miałą większego, w zależności jak bedzie sprawna i jaki tuner bedzie pisał program. nie licz na to że bedzie i z dołu ładnie i mocno i z góry płasko i długo. chyba że biturbo albo jakiś dodatkowy kompresor
arlowska nie ma wcale dużego laga, każda inna większa bedzie miałą większego, w zależności jak bedzie sprawna i jaki tuner bedzie pisał program. nie licz na to że bedzie i z dołu ładnie i mocno i z góry płasko i długo. chyba że biturbo albo jakiś dodatkowy kompresor
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Pewnie dlatego tak mnie denerwuje ten lag bo cześniej miałem golfa III AAZ a tam było KKK K03 i pięknie się zbierał...Wcale nie było takiej strasznej różnicy(podkręcony był nieco) miedzy nim a tym teraz ARLem.Cinek pisze:nie obraź sie, ale załóż seryjną i daj se spokój. chcesz dużą ale z małym lagiem, p&p ale ponad 200KM to musisz do VW pisać, żeby wymyślili inną konstrukcję.
arlowska nie ma wcale dużego laga, każda inna większa bedzie miałą większego, w zależności jak bedzie sprawna i jaki tuner bedzie pisał program. nie licz na to że bedzie i z dołu ładnie i mocno i z góry płasko i długo. chyba że biturbo albo jakiś dodatkowy kompresor
Być może teraz jak mi padło całkiem turbo(no może nie całkiem ale rzyga olejem)i je wymienie to sie zmieni LAG(zapiekały sie też nonstop kierowniczki turbo).
Czyli nie ma nic mocniejszego PLUG&PLAY? A ta z wersji 170KM(z silnika BMN bodajże)?
p&p to tylko chyba podleci od arl, reszta wymaga iście prac rzemieślniczych, dopasowywania kolektorów, wyspawania przelotowego wydechu dla dużej turbawy żeby się nie udławiła, w którym tedeku nie będziesz miał laga?? turbo dziura w dieselu to normalka, im większa na dole tym lepsze pierdyknięcie przy górze mi tam nie przeszkadza; to kkk 03 to miałeś w tdi czy w benzynie
[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
KKK K03 miałem w 1.9TD czyli AAZ(nie TDI). I tam można powiedzieć, że nie było laga. Co więcej ciągneła też wyżej. W ARL do 4100obr/min a w AAZ do 4400 szedł równo.Broker89 pisze:p&p to tylko chyba podleci od arl, reszta wymaga iście prac rzemieślniczych, dopasowywania kolektorów, wyspawania przelotowego wydechu dla dużej turbawy żeby się nie udławiła, w którym tedeku nie będziesz miał laga?? turbo dziura w dieselu to normalka, im większa na dole tym lepsze pierdyknięcie przy górze mi tam nie przeszkadza; to kkk 03 to miałeś w tdi czy w benzynie
Czyli jednak nie ma nic plug&play. A myślałem, że jednak jest. Ale skoro tyle rzeźby to zakładam oryginał.
Michnik,
zapakuj GT2052V
będzie podobnie reagować na gaz jak K03 a starcza spokojnie na 200KM
[ Dodano: 27 Mar 2010 19:51 ]
Michnik,
chyba nie widziałeś jak ciągnie TD w górze bo na K03 on się dławił własnymi spalinami, na T3 już ładnie w górze ciągnie ale jeszcze można było lepiej.
a po drugie bierz też pod uwagę że Mk4 jest cięższe niż MK3
i radzę się uważniej przyjrzeć turbinie tej co masz .
albo jest sztanga wydłużona albo ktoś się bawił ogranicznikiem i kierownicę są mniej przymknięte w w pozycji max ciśnienia doładowania niż być powinny.
GT20 nie ma praktycznie laga a już nie mówię o turbinach serii GT1749v
one wstają natychmiast po wciśnięciu gazu i to prawie w każdych obrotach.
zapakuj GT2052V
będzie podobnie reagować na gaz jak K03 a starcza spokojnie na 200KM
[ Dodano: 27 Mar 2010 19:51 ]
Michnik,
chyba nie widziałeś jak ciągnie TD w górze bo na K03 on się dławił własnymi spalinami, na T3 już ładnie w górze ciągnie ale jeszcze można było lepiej.
a po drugie bierz też pod uwagę że Mk4 jest cięższe niż MK3
i radzę się uważniej przyjrzeć turbinie tej co masz .
albo jest sztanga wydłużona albo ktoś się bawił ogranicznikiem i kierownicę są mniej przymknięte w w pozycji max ciśnienia doładowania niż być powinny.
GT20 nie ma praktycznie laga a już nie mówię o turbinach serii GT1749v
one wstają natychmiast po wciśnięciu gazu i to prawie w każdych obrotach.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
No i wstawiłem oryginał(GT1749VB). Powiem tak. Jest super. Dziwnym trafem i LAG zniknął, także z tamtą turbiną było coś nie tak od momentu zakupu samochodu.
Dziękuje wszystkim za pomoc!
Dziękuje wszystkim za pomoc!
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 15:03 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości