Spadajace obroty gdy wlacza sie wentylator...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Spadajace obroty gdy wlacza sie wentylator...

Post autor: rem08 » sob mar 27, 2010 09:05

Witam! Posiadam golfa 1.8 rp. Moim problemem jest gasniecie auta gdy jest zimne. bylo o tym duzo i podejrzewam niebieski czujnik temperatury cieczy. Ale zaobserwowalem jeszcze jedno zjawisko. Gdy wentylator chlodnicy sie zalaczy obroty rowniez bardzo mocno spadaja. Nawet tak bardzo ze golf potrafi zgasnac. Mysliscie za ma to zwiazek z niebieskim czujnikiem temperatury? Dodam ze wentylator zalacza sie w odpowiedniej temperaturze. Za odpowiedzi z gory dzieki :D



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 27, 2010 10:18

ten silnik ma kody blyskowe
na tronie vwgolf.pl w dziale porady jest jak odczytac kody z tego silnika 1.8 RP i 1.6PN
po ich odczytaniu wyjdzie czy to jest wina niebieskiego czujnika
w tym silniku jest silnik regulacji biegu jalowego ktory utrzymuje stle obroty na biegu jalowym, gdy wlaczy sie wentylator silnik dostaje wieksze obciazenie i wtedy silniczek powinien wyrownac obroy
moze byc tak ze masz uszkodzony niebeski czujnik i go zalewa na cieplym silniku ale wtedy mailbys klopot z odpaleniem ilnika
odczytaj kody to sie duzo dowiesz



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Post autor: rem08 » sob mar 27, 2010 13:21

Z odpalaniem to jest tak ze jesli nie nacisne troche na gaz to auto nie odpali... Chwyci na sekunde i gasnie... a na cieplym jest ok. Dopiero jak wentylator sie zalaczy...



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 27, 2010 22:54

na cieplym (ok 60 stopni lub wiecej), pracujacym silniku odepnij wtyczke od niebieskiego czujnika - jezeli obroy silnika podskocza do ok 1100 to czujnik jest raczej sprawny
najlepiej zmierzyc jego rezystancje: przy 20 stopniach powinien miec ok 2-3 kOhm, przy 90 stopniach ok 200-300 Ohm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 218 gości