[Mk IV] Wydech - zgłupiałem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Mk IV] Wydech - zgłupiałem
Ostatnio coś trzaska mi się w podwoziu. Wiachałem na kanał, i okazało się że jest urwany zaczep od tłumika środkowego i coś tłucze się w środku trzeciej bańki od końca. Co to jest?
Katalizator? Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?
A zgłupiałem dlatego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=79324471 - to jest katalizator,
i to tez jest katalizator:)
http://allegro.pl/show_item.php?item=79154122
Co ja tak naprawdę mam zepsute???
Pozdrawiam
Katalizator? Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?
A zgłupiałem dlatego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=79324471 - to jest katalizator,
i to tez jest katalizator:)
http://allegro.pl/show_item.php?item=79154122
Co ja tak naprawdę mam zepsute???
Pozdrawiam
Na oko to te katalizatory z allegro są razem w jednym kawałku z kolektorem wydechowym, tylko od różnych wersji.
Pierwszy do 1.4 16V (przynajmniej tak pisze ten co wystawia)
Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
Trzeba sprawdzić, co siedzi w aucie, musi mieć wytłoczone numery katalogowe, porównać z etką i tym co na aukcji.
Pierwszy do 1.4 16V (przynajmniej tak pisze ten co wystawia)
Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
Trzeba sprawdzić, co siedzi w aucie, musi mieć wytłoczone numery katalogowe, porównać z etką i tym co na aukcji.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo.Mosart pisze:Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
-
- Ma gadane
- Posty: 185
- Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
- Lokalizacja: Rabka Zdrój
jest dokładnie tak samo tzn. idąc od końca dwa tłumiki, katalizator i kolektor.ksionc pisze:w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo
niestety nie były to puszczone spawy tłumika tylko pęknięta ceramika katalizatora.waldekkkkk pisze:tez tak miałem poprosu pusciły spawy i trzesie sie tłumnik
Po wymianie kata jest cichutko i przyjemnie.
Z tego co mówił gościu od tłumików, to druga sonda jest wtedy, jak na pokładzie jest komputer. Wtedy w razie jakichś usterek katalizatora komputerek pokazuje błędy.Rafaello27 pisze:Ale zauważcie, że w puszce pokazanej w pierwszym linku jest miejsce na sondę lambda, w drugiej również jest sonda lambda.
Wniosek - samochód ma ma 2 katalizatory i 2 sondy lambda. Jeden jest wstępny drugi docelowy. Ma to na pewno za zadanie maxymalne oczyszczenie spalin
Dzięki wszystkim z podpowiedzi i pozdrawiam.
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Katalizator jest zawsze zaraz po kolektorze z przyczyn technicznych a dokladnie ze wzgledu na temperature spalin ktore dalej nie sa juz na tyle gorace aby katalizator mogl spelniac swoja role czyli dopalac spaliny ze wzgledu na to ze bylby za malo ogrzewany.
Skoro napisales ze tlucze ci sie cos w trzeciej bance od konca tzn ze masz od konca tlumik koncowy tlumik srodkowy i katalizator a tlucze sie pewnie dlatego ze porcelana z kata sie rozleciala i zrobila sie grzechotka ktora przy pewnych obrotach daje znac o sobie. Znam to bo przerabialem ten temat u siebie.
Kurcze teraz zauwazylem ze juz rozwiazales problem a mialem pisac dalej
Skoro napisales ze tlucze ci sie cos w trzeciej bance od konca tzn ze masz od konca tlumik koncowy tlumik srodkowy i katalizator a tlucze sie pewnie dlatego ze porcelana z kata sie rozleciala i zrobila sie grzechotka ktora przy pewnych obrotach daje znac o sobie. Znam to bo przerabialem ten temat u siebie.
Kurcze teraz zauwazylem ze juz rozwiazales problem a mialem pisac dalej
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
kolego ucze się mechaniki i nie słyszałem zy któraś firma stworzyła silnik o 5 zaworach V5 to oznacza 5 cylindrów a 20V 20zaworów tak dla sprostowaniaczyś pisze:Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości