Głosna praca silnika po rozruchu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golfikIV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 24, 2008 10:37
Lokalizacja: Poznań

Głosna praca silnika po rozruchu

Post autor: golfikIV » wt mar 23, 2010 12:19

Witam
Od jakiegoś czasu po rannym odpaleniu silnika (lub po dłuższym postoju) silnik klekocze dosyć głośno. Trwa to ok. 1-2 . Po tym czasie w okolicach deski rozdzielczej słychać jakieś tyknięcie prawdopodobnie przekaźnika i wszystko wraca do normy, silnik pracuje normalnie.
Podczas tych pierwszych 2 minut pracy silnika włączenie jakiegoś dodatkowego obciążenia np. ogrzewania szyby powoduje jeszcze głośniejsza pracę. W tym czasie ruch kierownicą również wywołuje jakieś takie pisko-trzaski chyba wspomagania. Po owym magicznym „pstryku” wszystko pracuje normalnie.
Co to może być?
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, choć nie wiem czy jest ona związana z powyższym. Podczas ruszania np. jazda w korku, pojawia się przez moment jakiś pisk, trzask podobny do tego ze wspomagania. Po ruszeniu jest wszystko ok.
Dodam tylko, że wszystkie płyny są w normie.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » wt mar 23, 2010 15:03

Ty masz PD a ja VP ale moze to bedzie związane tak jak u mnie z napinaczem paska wielorowkowego. Jak u mnie był *#cenzura#* to do czasu właśnie takiego pyknięcia po odpaleniu strasznie go było słychać, a gdy już pykło to nagle cisza. po wymianie sprzęgła alternatora i tego napinacza już sie tak nie dzieje. spradz czy ci cały czas napinacz paska nie skacze jak szalony, powinien stać w miejscu i miec takie ruchy ok 1mm.



Awatar użytkownika
golfikIV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 24, 2008 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: golfikIV » pt mar 26, 2010 09:31

mateo86 pisze:Ty masz PD a ja VP ale moze to bedzie związane tak jak u mnie z napinaczem paska wielorowkowego. Jak u mnie był ****** to do czasu właśnie takiego pyknięcia po odpaleniu strasznie go było słychać, a gdy już pykło to nagle cisza. po wymianie sprzęgła alternatora i tego napinacza już sie tak nie dzieje. spradz czy ci cały czas napinacz paska nie skacze jak szalony, powinien stać w miejscu i miec takie ruchy ok 1mm.
Rzeczywiście napinacz skacze znacznie bardziej niż 1 mm. W przyszłym tygodniu wymienię i napiszę czy pomogło. A na marginesie wiesz może, jaki jest koszt wymiany napinacza i tego paska?

Wymieniłem napinacz i kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze i wszystkie opisane objawy minęły. Dzięki za radę.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 22:28 przez golfikIV, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości