ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

ALH wymiana napinacza paska wielorowkowego.

Post autor: 2fines » czw mar 25, 2010 21:28

Witam

Od jakiegos czasu drażni mnie hałasujący amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego w moim GOLFIE. Silnik ma kod ALH na pokładzie znajduje się klima na reflektorach sa spryskiwacze lamp( im wiecej wodotrysków tym mniej miejsca w komorze silnika). Problem jest w tym że narazie nie wiem jak sie zabrać do wymiany tego napinacza, bo wszedzie jest ciasno, także liczę na sugestie osób które ten napinacz już wymieniały. Jak krok po kroku to wykonać . Narazie opracowałem strategie działania:
1.demontaż zderzaka w celu demontażu lampy
2. demontaż rury powietrza od intercoolera
3.demontaż sprężarki klimatyzacji
4. demontaż alternatora
5. demontaż pompy wspomagania
6. demontaż napinacza(zakichane 3 sruby ktore są przykryte kołem pasowym pompy wspomagania)

Moze ktos ma jakieś inne pomysły co w odpowiedniej kolejności zdemontować.

SZUKAJKA mi nie pomogła - forum przeszukałem na różne sposoby. Stawiam piwo dla osoby która znajdzie na forum info krok po kroku jak wymienic napinacz paska alternatora w silniku ALH


pozdrawiam 2fines



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw mar 25, 2010 21:46

Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw mar 25, 2010 21:54

A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:



2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

Post autor: 2fines » czw mar 25, 2010 21:56

Haki pisze:Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:
piwko jest- możesz podać numerek konta :d na priv :pub:
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.

A może jestes po wymianie potrzebuje porady :) żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.

pozdro

[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]
Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..

sorry



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw mar 25, 2010 21:58

2fines pisze:
Haki pisze:Powinno pomóc :bajer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91926 masz tam linka z fotkami :pub:
piwko jest- możesz podać numerek konta :d na priv :pub:
To juz czytałem niestety. Zobacz że nie ma ani jednego zdania w postach co wykręcić. Bez demontażu pompy się chyba nie obejdzie a tymbardziej rury intercoolera. ja u siebie palucha nie włożę a tymbardziej klucza.

A może jestes po wymianie potrzebuje porady :) żeby nie ślęczeć pół dnia i nie chce na darmo rozkręcać pół auta.

pozdro

[ Dodano: 25 Mar 2010 20:57 ]
Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
przez pomyłkę net mi siadł i dwa razy sie wkleiło jeden do smieci..

sorry

Spoko ,,, nie będziemy wszystkiego robili za :pub: heheh ... spotkamy się kiedyś na zlocie jakimś ,,, to postawisz... co do wymiany - to niestety nie pomogę ,,,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » czw mar 25, 2010 22:36

2fines,
Wystarczy zdemontować tylko rurę powietrza od intercoolera, nie trzeba demontować pompy wspomagania, a tym bardziej alternatora. Dostęp do śrub jest elegancki po wyjęciu rury - nasadka 13 i "grzechotka" wystarcza by to odkręcić :grin:
Dzisiaj wymieniałem w IV taki napinacz :bigok:



2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

Post autor: 2fines » czw mar 25, 2010 23:04

bombelek pisze:2fines,
Wystarczy zdemontować tylko rurę powietrza od intercoolera, nie trzeba demontować pompy wspomagania, a tym bardziej alternatora. Dostęp do śrub jest elegancki po wyjęciu rury - nasadka 13 i "grzechotka" wystarcza by to odkręcić :grin:
Dzisiaj wymieniałem w IV taki napinacz :bigok:

A rura od intercoolera nie łączy sie pod lewą lampą opaską , nie trzeba lampy demontować żeby tą rurę wypiąć :) ( mam na myśli tą plastykową). Jakies to za proste sie wydaje.

dzieki za cenne informacje :)

ps. jutro spróbuje z napinaczem zawalczyć jak tak :food:

Bombelek ta Twoja grzechotka i nasadka to rozmiar mini ? :chytry:
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 23:08 przez 2fines, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » czw mar 25, 2010 23:57

2fines, rura łączy się pod lampą :) Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy :bigok:

http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html


Grzechotka duża tradycyjna 3/8`` :goof:



2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

Post autor: 2fines » pt mar 26, 2010 00:19

bombelek pisze:2fines, rura łączy się pod lampą :) Ja demontuje te opaski za pomocą takich szczypiec - wtedy nie trzeba wyjmować lampy :bigok:

http://www.specmajster.pl/product-pol-1 ... 60021.html


Grzechotka duża tradycyjna 3/8`` :goof:
A to czaje. Ja jednak zdemontuje lampę to i zderzak muszę, bo takich szczypiec nie posiadam-cena nie maąa, ale za markę się płaci,dobrze wiedzieć ze takie cudo jest.

dziękuje za odpowiedzi :pub:
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 00:20 przez 2fines, łącznie zmieniany 1 raz.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pt mar 26, 2010 00:24

Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.



2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

Post autor: 2fines » pt mar 26, 2010 00:34

arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Dzieki.Własnie chcę z tym zrobić porzadek i sprawdzic czy działa poprawnie to kolo wolnobieżne alternatora czy nie. Przy okazji wymienię napnacz. Zdam relacje co i jak.
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 00:36 przez 2fines, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt mar 26, 2010 09:12

arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
szu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 18, 2009 23:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szu » czw kwie 01, 2010 14:41

Bongo pisze:A ten temat to po co?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317024
załóż jeszcze kilka :bajer:
A ten to nie istnieje... :(



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw kwie 01, 2010 18:19

marcin999 pisze:
arturo pisze:Za drganie tego napinacza odpowiada zatarte sprzegiełko alternatora i wymiana napinacza nic lub nie wiele pomoże. Trzeba wymienić kółko ze sprzęgiełkiem na alternatorze.
Tu kolega może miec racje. Ja wymienialem ten amortyzatorek jakis czas temu i rzeczywiście dalej drga, ale zazwyczaj przy ujemnych temp przez kilka sekund po starcie, widac jak caly napinacz chodzi.
Drgania napinacza nie sa od alternatora tylko od kola pasowego walu glownego. Sa w sprzedaży kola pasowe z tlumikiem drgan skretnych firmy cortego i tam sa niwelowane to drgania. Zreszta czemu niby golfy z silnikami 1.6 w benzynie nia maja tego tlumika na napinaczu i nie maja sprzegielka na alternatorze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości