xenony HID h1 i dziwne zachowanie obrotomierza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- karned
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: czw paź 09, 2008 17:57
- Lokalizacja: Gostycyn CTU
- Kontakt:
xenony HID h1 i dziwne zachowanie obrotomierza
Witam.
Mam taki problem. Otóż po zamontowaniu zestawu ksenonów HID na H1 na światła mijania, obrotomierz zaczął mi się dziwnie zachowywać. Po odpaleniu auta obroty trzymają się normalnie na ~900rpm, kiedy włączę światła, obroty spadają do około 300rpm, ale silnik nie zmienia trybu pracy, chodzi normalnie. Po przegazowaniu nie wraca do normy, również po wyłączeniu świateł nie wraca do normy. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika obroty wracają na normalne 900rpm, natomiast po włączeniu świateł znowu spadają. Rzadko się zdarzy, ale czasami po włączeniu świateł obrotomierz działa normalnie, znaczy pokazuje te 900rpm. Dodam, że jak już ta wskazówka spadnie do 300rpm, to po przegazowaniu maksymalne obroty dochodzą do max 2000.
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Zastanawiam się, czy przetwornice przypadkiem nie są uszkodzone. Znaczy felerne. Ewentualnie zastanawiam się, może zastosować diody, które będą puszczały mi prąd tylko w jednym kierunku?
Założyłbym je na przewodzie zasilającym, dobiegającym do przetwornicy, może po prostu auto ma jakieś spadki napięcia i dlatego obrotomierz tak się zachowuje?
Czy może w jakiś sposób odizolować przetwornice? Bo obudowa przetwornic dotyka karoserii, ale nie wydaje mi się żeby to było przyczyną...
Jeśli ktoś się orientuje w temacie i jest w stanie pomóc - proszę o rady.
Pozdravwiam
Mam taki problem. Otóż po zamontowaniu zestawu ksenonów HID na H1 na światła mijania, obrotomierz zaczął mi się dziwnie zachowywać. Po odpaleniu auta obroty trzymają się normalnie na ~900rpm, kiedy włączę światła, obroty spadają do około 300rpm, ale silnik nie zmienia trybu pracy, chodzi normalnie. Po przegazowaniu nie wraca do normy, również po wyłączeniu świateł nie wraca do normy. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika obroty wracają na normalne 900rpm, natomiast po włączeniu świateł znowu spadają. Rzadko się zdarzy, ale czasami po włączeniu świateł obrotomierz działa normalnie, znaczy pokazuje te 900rpm. Dodam, że jak już ta wskazówka spadnie do 300rpm, to po przegazowaniu maksymalne obroty dochodzą do max 2000.
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Zastanawiam się, czy przetwornice przypadkiem nie są uszkodzone. Znaczy felerne. Ewentualnie zastanawiam się, może zastosować diody, które będą puszczały mi prąd tylko w jednym kierunku?
Założyłbym je na przewodzie zasilającym, dobiegającym do przetwornicy, może po prostu auto ma jakieś spadki napięcia i dlatego obrotomierz tak się zachowuje?
Czy może w jakiś sposób odizolować przetwornice? Bo obudowa przetwornic dotyka karoserii, ale nie wydaje mi się żeby to było przyczyną...
Jeśli ktoś się orientuje w temacie i jest w stanie pomóc - proszę o rady.
Pozdravwiam
Ja miałem zakładać ksenony ( fundusz operacyjny 250zł i nie więcej ) do swojej mk3 ( nie ze względu na szpan, tylko na lepsze widzenie na drodze i miał być żarnik 4700K ), ale dużo poczytałem i zrezygnowałem z tego przez właśnie takie przypadki i dla tego żeby nie oślepiać innych, bo sam tego nie lubię na drodze. Dużo jest ogłoszeń na forum " Sprzedam H.I.D Xenon .... ", bo te tanie nie zawsze działają dobrze.
U siebie doprowadziłem instalacje elektryczną do porządku z woltażem na żarówkach do 13.4-13.6V ( na przekaźnikach ) i teraz świeci CACY
A co do twojego problemu, to stawiam na niską jakość przetwornic i muszą powodować jakieś duże zakłócenia na elektryce. Może i nie słusznie, ale ja obawiał bym się o sterownik auta przy takim stanie rzeczy.
Spróbuj z tymi diodami może to pomoże, albo były takie urządzenia przeciw zakłóceniowe pod radio samochodowe. Co się podpinało na zasilanie i eliminowały zakłócenia i trzaski z instalacji elektrycznej ( ale czy takie coś uciągnie przetwornice to nie wiem ).
U siebie doprowadziłem instalacje elektryczną do porządku z woltażem na żarówkach do 13.4-13.6V ( na przekaźnikach ) i teraz świeci CACY
A co do twojego problemu, to stawiam na niską jakość przetwornic i muszą powodować jakieś duże zakłócenia na elektryce. Może i nie słusznie, ale ja obawiał bym się o sterownik auta przy takim stanie rzeczy.
Spróbuj z tymi diodami może to pomoże, albo były takie urządzenia przeciw zakłóceniowe pod radio samochodowe. Co się podpinało na zasilanie i eliminowały zakłócenia i trzaski z instalacji elektrycznej ( ale czy takie coś uciągnie przetwornice to nie wiem ).
- karned
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: czw paź 09, 2008 17:57
- Lokalizacja: Gostycyn CTU
- Kontakt:
podpiąłem przetwornice pod zasilanie ze świateł mijania, czyli pod włącznik od świateł.
Nie ciągnąłem żadnych dodatkowych instalacji i włączników, wpiąłem się prosto pod lampki.
A to ma jakieś znaczenie?
Dodam, że po odłączeniu lewej przetwornicy, obrotomierz nie wariuje.
Podpiąłem zatem lewą przetwornicę do prawej lampy i robi to samo.
Wymieniłem lewą przetwornicę - obrotomierz spada.
Kiedy zaś odłączam tylko prawą przetwornicę a lewa działa to cały czas obrotomierz wariuje,
a jak odłączę lewą a prawa działa to jest w porządku.
Po podmienieniu przetwornicy z innego auta - te same objawy...
Wpinałem diody prostownicze i też nic.
Nie mam już pomysłu... a jednak chciałbym aby ten zestaw mi towarzyszył, nie ze względu na "szpan", a jakość świecenia, bo doskonale doświetla pobocza i naprawdę jestem zadowolony.
Nie ciągnąłem żadnych dodatkowych instalacji i włączników, wpiąłem się prosto pod lampki.
A to ma jakieś znaczenie?
Dodam, że po odłączeniu lewej przetwornicy, obrotomierz nie wariuje.
Podpiąłem zatem lewą przetwornicę do prawej lampy i robi to samo.
Wymieniłem lewą przetwornicę - obrotomierz spada.
Kiedy zaś odłączam tylko prawą przetwornicę a lewa działa to cały czas obrotomierz wariuje,
a jak odłączę lewą a prawa działa to jest w porządku.
Po podmienieniu przetwornicy z innego auta - te same objawy...
Wpinałem diody prostownicze i też nic.
Nie mam już pomysłu... a jednak chciałbym aby ten zestaw mi towarzyszył, nie ze względu na "szpan", a jakość świecenia, bo doskonale doświetla pobocza i naprawdę jestem zadowolony.
Spróbuj podłączyć to na przekaźnikach, tak jak wszyscy światłą mijania robią.
Zasilanie żarówki prosto z aku, a załączanie przekaźników jest z przewodów co fabrycznie dostarczają + i - do żarówki i jeszcze po bezpieczniku przy akumulatorze żeby przy zwarciu auta nie spalić
Jeżeli to nic nie da, to znaczy że przetwornice wprowadzają jakieś zakłócenia.
Ale wtedy zostanie ci instalacja na przekaźnikach i jak podłączysz ( po wywaleni HID ) normalne żarówki to powinny lepiej świecić niż poprzednio.
Zasilanie żarówki prosto z aku, a załączanie przekaźników jest z przewodów co fabrycznie dostarczają + i - do żarówki i jeszcze po bezpieczniku przy akumulatorze żeby przy zwarciu auta nie spalić
Jeżeli to nic nie da, to znaczy że przetwornice wprowadzają jakieś zakłócenia.
Ale wtedy zostanie ci instalacja na przekaźnikach i jak podłączysz ( po wywaleni HID ) normalne żarówki to powinny lepiej świecić niż poprzednio.
- karned
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: czw paź 09, 2008 17:57
- Lokalizacja: Gostycyn CTU
- Kontakt:
Czy mógłbyś podpiąć tutaj jakiegoś linka ze schematem takiej instalacji ? Po wpisaniu słówek kluczowych do wyszukiwarki wyskoczyło mi ponad 400str
Byłbym wdzięczny. Jaki przekaźnik do tego celu użyć? I pod co się wpinać?
Byłbym wdzięczny. Jaki przekaźnik do tego celu użyć? I pod co się wpinać?
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 02:07 przez karned, łącznie zmieniany 1 raz.
Przekaźniki potrzebujesz 2 ( jakiekolwiek, byle ZAŁĄCZAJĄCE - po podaniu prądu załączają obwód/przepływ prądu ) mogą być różne.
Trochę kabla ( żeby starczyło od akumulatora do jednej i do drugiej lampy - u Cibie do przetwornic ) dosyć grubego ( w końcu z aku i duży prąd ).
Ze sklepu elektronicznego 2 gniazda na bezpiecznik samochodowy i 2 bezpieczniki samochodowe 10-15A.
Do tego wsuwki na nóżki przekaźników ( wsuwki żeńskie i kilka męskich ), ewentualnie gniazda na przekaźniki z wyprowadzonymi kablami.
Kable na których dajesz te bezpieczniki ( jak najbliżej akumulatora te bezpieczniki ) ciągniesz od aku z PLUS-a w okolice lamp i zapinasz na przekaźnik nóżka 30. Dalej kabel z przekaźnika nóżka 87 dajesz na żarówkę/przetwornice ( na PLUS ).
Teraz kabel zasilający żarówkę świateł mijania w lampie ( "+" ) dajesz na nóżkę przekaźnika 86, a minus zapożyczasz gdzieś z auta ( karoseria - ja wiozłem minus też z lampy ) i dajesz na nóżkę przekaźnika 85 i z tego samego minusa możesz pociągnąć kabel na minus przetwornicy i tyle.
Teraz po przekręceniu przełącznika świateł prąd co wcześniej szedł na żarówkę teraz uruchamia przekaźnik/i, które puszczają prąd ( "+" ) prosto z akumulatora bez spadków ( jakieś 13.6-13.8V - tyle ile ma aku podczas ładowania )
Tutaj jest FAQ co i jak z tymi przekaźnikami ( moim zdaniem trochę nieczytelnie opisane i te schematy też średnio czytelne jak ktoś nie wie do końca o co chodzi ).
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... eka%BCniki
Jak coś to pisać i pytać, a z chęcią wyjaśnię.
Trochę kabla ( żeby starczyło od akumulatora do jednej i do drugiej lampy - u Cibie do przetwornic ) dosyć grubego ( w końcu z aku i duży prąd ).
Ze sklepu elektronicznego 2 gniazda na bezpiecznik samochodowy i 2 bezpieczniki samochodowe 10-15A.
Do tego wsuwki na nóżki przekaźników ( wsuwki żeńskie i kilka męskich ), ewentualnie gniazda na przekaźniki z wyprowadzonymi kablami.
Kable na których dajesz te bezpieczniki ( jak najbliżej akumulatora te bezpieczniki ) ciągniesz od aku z PLUS-a w okolice lamp i zapinasz na przekaźnik nóżka 30. Dalej kabel z przekaźnika nóżka 87 dajesz na żarówkę/przetwornice ( na PLUS ).
Teraz kabel zasilający żarówkę świateł mijania w lampie ( "+" ) dajesz na nóżkę przekaźnika 86, a minus zapożyczasz gdzieś z auta ( karoseria - ja wiozłem minus też z lampy ) i dajesz na nóżkę przekaźnika 85 i z tego samego minusa możesz pociągnąć kabel na minus przetwornicy i tyle.
Teraz po przekręceniu przełącznika świateł prąd co wcześniej szedł na żarówkę teraz uruchamia przekaźnik/i, które puszczają prąd ( "+" ) prosto z akumulatora bez spadków ( jakieś 13.6-13.8V - tyle ile ma aku podczas ładowania )
Tutaj jest FAQ co i jak z tymi przekaźnikami ( moim zdaniem trochę nieczytelnie opisane i te schematy też średnio czytelne jak ktoś nie wie do końca o co chodzi ).
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... eka%BCniki
Jak coś to pisać i pytać, a z chęcią wyjaśnię.
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 12:24 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości