[MK3 Zawieszenie] Rozrzedzenie oleju oraz dziwne terkotanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grzywek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 16, 2010 17:39
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[MK3 Zawieszenie] Rozrzedzenie oleju oraz dziwne terkotanie

Post autor: Grzywek89 » czw mar 25, 2010 14:00

1. Problem
Po ostatniej wymianie oleju zaobserwowalem ze wcale nie musze go dolewac, poziom zawsze jest kolo maksa - zawsze robilem na jednym oleju od 10 do ok 17 tys km i akurat opakowanie oleju wystarczalo. Olej widac ze jest rzadszy poza tym jest czarny swoje juz przejechal. Dodatkowo dodam ze przy zaladunku 3 plus bagaż podreczny czuc niewielki niedobor mocy (choc jest to raczej opinia subiektywna), zauwazylem ze minimalnie zwiekszylo sie spalanie auta. Olej Lotos City 15W40, silnik 1.8 90KM. Czy przyczyna sa pierscienie tlokowe czy moze cos innego ?

2.Problem
Od 2 lat jak mam golfiaka cos doslownie "terkocze" mi w przednim zawieszeniu na dziurach i nierownosciach (nawet minimalnych). Stalo sie to moze po 100 km od wyjazdu na Łódzkie drogi i do tej pory nie wiem co to moze byc. 3 mechanikow nie moze tego zidentyfikowac :jezor: moze tutaj ktos podpowie cos ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw mar 25, 2010 15:41

co do tematu nr1, to zmierz kompresję na wszystkich cylindrach. Spadek mocy przy ABS/RP... heh wiesz to tylko 90KM. Powiększenie spalania może być przyczyną niedrożnego filtra powietrza, świec, kabli, ustawienia zapłonu, temperatury silnika itp... dużo przyczyn. Jeśli nie pali Ci dwukrotnie więcej a różnica jest w litrze, to ja bym się nie martwił.

co do tematu nr2, to jest do przejrzenia cała zawieszka z przodu... pomijając typoowe rzeczy typu: sworzeń dolny wahacza, silentbloki wahacza - przedni i tylny, końcówka drążka; są jeszcze elementy mniej typowe lub jak kto woli rzadziej sprawdzane. A mianowicie: łożysko oporowe kolumny MacPherson oraz jej ułożyskowanie w kielichu nadwozia, drążek maglownicy (często pojawia się luz na jabłku/ przegubie kulistym - pod gumą, blisko maglownicy), również może być nie dokręcona maglownica do sanek, bądź wybite otwory w miejscu skręcania śrub od zawieszenia, tzn z okrągłego otworu zrobiła się fasolka i przy sprawdzaniu jest sztywno a przy jeździe kiedy zadziała masa auta na zawieszenie słychać pukanie. Najczęściej dzieje się to przy przednim silent bloku wahacza oraz przy mocowaniu sanek do nadwozia...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw mar 25, 2010 15:45

Grzywek89, powąchaj olej czy nie czuć benzyny w nim. Poza tym zmienił bym olej na coś lepszego. Z lotosem najlepszych doświadczenie nie mam a do tego City to najtańszych z dostępnych u nich.
Na pewno dla Lotosu nie przekraczałbym granicy 10 kkm. Poza tym zachęcam do lektury:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280739

W problemie 2 też zwróciłbym szczególną uwagę na łożysko McPersona oraz pozostałem podzespołu do przeglądu.



Grzywek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 16, 2010 17:39
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Grzywek89 » czw mar 25, 2010 23:09

-=ren=- Wrocilem wlasnie od przyjaciela mechanika no i kwestia oleju wyglada splywajaco - wyjmuje bagnet i olej splywa jak woda z niego, po otwarciu korka na moj nos wlewu wali stamtad paliwem no i jesli chodzi o paliwo to przez 82 km spalil mi ok 8 litrow (gdzie przy moim ekonomicznym stylu jazdy 8 litrow pozwala mi srednio przejechac "troche" wiecej) - roznica jest kolo 2 litrow. Na manometr niestety musze czekac, bedzie pozyczony a jakie powinno byc cisnienie na kazdym z cylindrow ??
Z zawieszeniem narazie wojowac nie bede bo mam wiekszy problem z tym silnikiem ale mam juz skompletowana liste czesci do wymiany i w dodatku jest spora ale wezme pod uwage takie drobnostki jakie wymieniles.

jhosef Ogolem olej na bagnecie niezbyt pachnie paliwem ale po otwarciu korka jak dla mnie to czuc paliwo. Z lotosem masz racje 40 zl z groszami za baniak ale bylo to podyktowane finansami jednorazowo a olej faktycznie wtedy wymagal wymiany.

Pierwsze sprobuje wymienic olej na jakis powiedzmy najlepszy jakosciowo (np. Mobil), naleje do ok polowy miary bagnetu i mysle ze w niedlugim czasie okaze sie czy oleju przybywa i mam rozbiorke czy moze ten cholerny lotos sie wyeksploatowal. Napisze niebawem co z tego wyszlo. Napewno w przypadku wymiany pierscieni znajdzie sie w tym temacie kilka dodatkowych pytan z mojej strony.

Pozdrawiam

[ Dodano: 13 Kwi 2010 13:52 ]
Cisnienie w cylindrach waha sie od 9,5 - 10. Olej zmienilem na Mobil 1 15W40 i nadal smierdzi benzyna i jest lekko przerzedzony. Poszedl kolejny pomysl ze ktorys wtryskiwacz zamiast rozpylac leje paliwo, co wy na to ? Silnik nie przechodzi rowno pomiedzy obrotami na gazie wcisnietym do ok 1/3, spadajace obroty zatrzymuja sie na sekunde np przy ok 1600 rpm i przy ok 1100 rpm. Ostatnio (po wymianie oleju) sprawdzalem kilka razy na wyzszych obrotach wydaje mi sie ze silnik stracil troche mocy. Jakies dalsze pomysly macie ?
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 00:45 przez Grzywek89, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 273 gości