Kontrolka cisnienia oleju POMOCY !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka cisnienia oleju POMOCY !!!
Witam Fachowców!!! Czytalem wiele o tym ale nic nie dotyczylo konkretnie mojego problmu a mianowicie jakies 3 mieiace temu(do dzis przejechalem 2tys) zaswicila mi sie kontrolka cisnienia oleju z komunikatem o tym!-po przegladnieciu forum postanowilem wymienic filtr i olej!!..do wczoraj wszystko ok!!wiec myslalem ze problem tkwil w tym ale wczoraj problem powtorzyl sie na rozgrzanym silniku zwolnilemtroche i wszystko wrocilo do normy(zadnych objawow oprocz tego ze widnial komunikat i to tylko chwile nie bylo)!! dzis postanowilem wymienic czujnik cisnienia oleju przy filtrze zrobilem jakies 15 km znow to samo zwolnilem i powrot do normy!!po chwili przerwy wrracalem do domu zadnej kontrolki zadnego komunikatu:/ Prosze Pomózcie!!! dodam ze mam mk4 z 2 litrowym benzyniakiem!!!
chyba nie:/ znaczy sie na czym by mial polegac te problemy??mara_010 pisze:Na wszelki wypadek sprawdz cisnienie oleju na biegu jalowym i obrotach
masz jakies problemy moze z alternatorem??
aha mam jeszcze pytanie czy przy wlaczeniu sie tego komunikatu i swiecacej sie kontrolce braku cisnienia oleju powinny wystepowac jakies dodatkowe objawy? i czy czasem przy braku cisnienia na rozgrzanym silniku kontrolka nie powinna wrocic zaraz po tym jak zgasnie???
No fakt, sprawdzenie ciśnienia byłoby najpewniejsze.
Napisz może jeszcze coś konkretniej odnośnie oleju i filtra. Mam nadzieję, że nie masz Filtrona? Bo mi na tym pseudofiltrze też kontrolka zapalała się co kilkadziesiąt km. A od kiedy mam Knechta jest spokój. Ewentualnie może Ci się rozwadniać olej. Niska temperatura i krótkie trasy temu sprzyjają. Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Tak jak pisał Kolega mara_010, problem może też występować jeśli zacznie Ci wariować alternator.
Napisz może jeszcze coś konkretniej odnośnie oleju i filtra. Mam nadzieję, że nie masz Filtrona? Bo mi na tym pseudofiltrze też kontrolka zapalała się co kilkadziesiąt km. A od kiedy mam Knechta jest spokój. Ewentualnie może Ci się rozwadniać olej. Niska temperatura i krótkie trasy temu sprzyjają. Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Tak jak pisał Kolega mara_010, problem może też występować jeśli zacznie Ci wariować alternator.
[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]
sprawdze w sobote dopiero jak mechanik bedzie mial chwile!! a co do oleju to mam Mobie 1 polsyntetyka a filtr faktycznie tak jak mowisz filtrona(wiec pewnie zle) a co do krotkich tras to faktycznie tylko raz w tygodniu mialem dluzsza (okolo 50km) a tak pozatym odcinki 2-3 km!!:/ w takim razie czy przy sprawdzaniu cisnienia takiego(rozwodnionego) oleju moze pokazac dobre cisnienie? pewnie dopuki nie zaleje swiezego cisnienie bedzie slabe??!!remiq88 pisze:No fakt, sprawdzenie ciśnienia byłoby najpewniejsze.
Napisz może jeszcze coś konkretniej odnośnie oleju i filtra. Mam nadzieję, że nie masz Filtrona? Bo mi na tym pseudofiltrze też kontrolka zapalała się co kilkadziesiąt km. A od kiedy mam Knechta jest spokój. Ewentualnie może Ci się rozwadniać olej. Niska temperatura i krótkie trasy temu sprzyjają. Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Tak jak pisał Kolega mara_010, problem może też występować jeśli zacznie Ci wariować alternator.
witaj
nie daj sie wkrecic w ponowna wymiane oleju a przede wszystkim filtra
to jakies bujdy-ponad poł Polski jexdzi na filtronie i nikomu nic sie nie dzieje.
po prostu jedz i zmierz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku w momencie gdy kontrolka zacznie sie drzec
najpewniej nie masz cisnienia i jak olej sie rozgrzeje to sie rozrzedza
do sprawdzenia: wał, panewki, wałki rozrzadu, pompa oleju:generalnie jak kontrolka sie włacza nie wróży to nic dobrego niestety
temat przetrabiałem u siebie wiec wiem o czym mowie
nie daj sie wkrecic w ponowna wymiane oleju a przede wszystkim filtra
to jakies bujdy-ponad poł Polski jexdzi na filtronie i nikomu nic sie nie dzieje.
po prostu jedz i zmierz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku w momencie gdy kontrolka zacznie sie drzec
najpewniej nie masz cisnienia i jak olej sie rozgrzeje to sie rozrzedza
do sprawdzenia: wał, panewki, wałki rozrzadu, pompa oleju:generalnie jak kontrolka sie włacza nie wróży to nic dobrego niestety
temat przetrabiałem u siebie wiec wiem o czym mowie
Jak Mobil 1 to nie półsyntetyk. Pewnie chodzi Ci o Mobil Super S 10W/40.loczinio pisze:a co do oleju to mam Mobie 1 polsyntetyka
Olej dobry - miałem go, aczkolwiek teraz wlałem Elfa i też nie narzekam.
Najpierw sprawdź to ciśnienie. Najlepiej na dobrze rozgrzanym silniku.
Jeśli robisz krótkie trasy to pewnie masz masło pod korkiem oleju, czyli woda się zbiera. Przydałoby się więc od czasu do czasu gdzieś dalej pojechać i go dobrze rozgrzać.
[ Dodano: 24 Mar 2010 20:24 ]
Sam mam jeszcze 2 VW w domu i oba prawie od zawsze jeżdzą na Filtronie. Gdy kupowałem swojego miał założony filtr Mann'a. Gdy przy wymianie oleju założyłem mu Filtrona to po kilkuset km się zbuntował i pomogła dopiero zmiana na Knechta.to jakies bujdy-ponad poł Polski jexdzi na filtronie i nikomu nic sie nie dzieje.
A z lektury forum wiem, że nie jestem jedynym przypadkiem. Więc nie uogólniaj i nie strasz od razu loczinio remontem silnika.
[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]
dobra Panowie jestem malo obcykany w tych sprawach ale czy w takim razie jesli zbierala sie ta woda bod korkiem(maz jest) to czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie?? slaby bylem z fizyki wiec pytam!! a z drugiej strony jesli cos by sie dowstawalo do oleju to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)
I tak, i nie. Nie unikniesz kondensacji pary wodnej w oleju, ale możesz się jej trochę pozbyć jeżdżąc na dłuższych trasach.loczinio pisze:czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie??
Czyli uszczelkę pod głowicą możemy wykluczyć.loczinio pisze:to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)
Najlepiej jedź na ten pomiar ciśnienia oleju i zobacz co będzie.
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać, a dobry mechanik to wykryje. Jeśli nic nie znajdzie to przed rozłożeniem połowy silnika możesz zaryzykować wymianę oleju i filtra, najwyżej będziesz stówkę w plecy. A póki co bez żadnych pomiarów najlepiej powstrzymać się od zbędnych dyskusji typu "co by było gdyby...".
[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]
remiq88 pisze:I tak, i nie. Nie unikniesz kondensacji pary wodnej w oleju, ale możesz się jej trochę pozbyć jeżdżąc na dłuższych trasach.loczinio pisze:czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie??Czyli uszczelkę pod głowicą możemy wykluczyć.loczinio pisze:to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)
Najlepiej jedź na ten pomiar ciśnienia oleju i zobacz co będzie.
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać, a dobry mechanik to wykryje. Jeśli nic nie znajdzie to przed rozłożeniem połowy silnika możesz zaryzykować wymianę oleju i filtra, najwyżej będziesz stówkę w plecy. A póki co bez żadnych pomiarów najlepiej powstrzymać się od zbędnych dyskusji typu "co by było gdyby...".
przebieg to 160tys przy roczniku auta 2000 rok!! niewiem czy nikt nic w nim nie krecil !!!
Remiq88 ma rację sprawny mechanik od razu to wykryje bez sprawdzania ciśnienia oleju, bo ciśnienie i tak może wskazywać książkowe a kontrolka i tak będzie migała...remiq88 pisze:ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać
RED MEXICANA by uPiter
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 319 gości