Kontrolka cisnienia oleju POMOCY !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Kontrolka cisnienia oleju POMOCY !!!

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 19:26

Witam Fachowców!!! Czytalem wiele o tym ale nic nie dotyczylo konkretnie mojego problmu a mianowicie jakies 3 mieiace temu(do dzis przejechalem 2tys) zaswicila mi sie kontrolka cisnienia oleju z komunikatem o tym!-po przegladnieciu forum postanowilem wymienic filtr i olej!!..do wczoraj wszystko ok!!wiec myslalem ze problem tkwil w tym ale wczoraj problem powtorzyl sie na rozgrzanym silniku zwolnilemtroche i wszystko wrocilo do normy(zadnych objawow oprocz tego ze widnial komunikat i to tylko chwile nie bylo)!! dzis postanowilem wymienic czujnik cisnienia oleju przy filtrze zrobilem jakies 15 km znow to samo zwolnilem i powrot do normy!!po chwili przerwy wrracalem do domu zadnej kontrolki zadnego komunikatu:/ Prosze Pomózcie!!! dodam ze mam mk4 z 2 litrowym benzyniakiem!!!



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Post autor: mara_010 » śr mar 24, 2010 20:36

Na wszelki wypadek sprawdz cisnienie oleju :) na biegu jalowym i obrotach ;)
masz jakies problemy moze z alternatorem??


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 20:51

mara_010 pisze:Na wszelki wypadek sprawdz cisnienie oleju :) na biegu jalowym i obrotach ;)
masz jakies problemy moze z alternatorem??
chyba nie:/ znaczy sie na czym by mial polegac te problemy??

aha mam jeszcze pytanie czy przy wlaczeniu sie tego komunikatu i swiecacej sie kontrolce braku cisnienia oleju powinny wystepowac jakies dodatkowe objawy? i czy czasem przy braku cisnienia na rozgrzanym silniku kontrolka nie powinna wrocic zaraz po tym jak zgasnie???



Awatar użytkownika
remiq88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn maja 28, 2007 00:12
Lokalizacja: GST

Post autor: remiq88 » śr mar 24, 2010 20:56

No fakt, sprawdzenie ciśnienia byłoby najpewniejsze.
Napisz może jeszcze coś konkretniej odnośnie oleju i filtra. Mam nadzieję, że nie masz Filtrona? Bo mi na tym pseudofiltrze też kontrolka zapalała się co kilkadziesiąt km. A od kiedy mam Knechta jest spokój. Ewentualnie może Ci się rozwadniać olej. Niska temperatura i krótkie trasy temu sprzyjają. Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Tak jak pisał Kolega mara_010, problem może też występować jeśli zacznie Ci wariować alternator.


[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 21:03

remiq88 pisze:No fakt, sprawdzenie ciśnienia byłoby najpewniejsze.
Napisz może jeszcze coś konkretniej odnośnie oleju i filtra. Mam nadzieję, że nie masz Filtrona? Bo mi na tym pseudofiltrze też kontrolka zapalała się co kilkadziesiąt km. A od kiedy mam Knechta jest spokój. Ewentualnie może Ci się rozwadniać olej. Niska temperatura i krótkie trasy temu sprzyjają. Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
Tak jak pisał Kolega mara_010, problem może też występować jeśli zacznie Ci wariować alternator.
sprawdze w sobote dopiero jak mechanik bedzie mial chwile!! a co do oleju to mam Mobie 1 polsyntetyka a filtr faktycznie tak jak mowisz filtrona(wiec pewnie zle) a co do krotkich tras to faktycznie tylko raz w tygodniu mialem dluzsza (okolo 50km) a tak pozatym odcinki 2-3 km!!:/ w takim razie czy przy sprawdzaniu cisnienia takiego(rozwodnionego) oleju moze pokazac dobre cisnienie? pewnie dopuki nie zaleje swiezego cisnienie bedzie slabe??!!



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » śr mar 24, 2010 21:12

witaj

nie daj sie wkrecic w ponowna wymiane oleju a przede wszystkim filtra

to jakies bujdy-ponad poł Polski jexdzi na filtronie i nikomu nic sie nie dzieje.

po prostu jedz i zmierz cisnienie oleju na rozgrzanym silniku w momencie gdy kontrolka zacznie sie drzec

najpewniej nie masz cisnienia i jak olej sie rozgrzeje to sie rozrzedza

do sprawdzenia: wał, panewki, wałki rozrzadu, pompa oleju:generalnie jak kontrolka sie włacza nie wróży to nic dobrego niestety

temat przetrabiałem u siebie wiec wiem o czym mowie



Awatar użytkownika
remiq88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn maja 28, 2007 00:12
Lokalizacja: GST

Post autor: remiq88 » śr mar 24, 2010 21:17

loczinio pisze:a co do oleju to mam Mobie 1 polsyntetyka
Jak Mobil 1 to nie półsyntetyk. Pewnie chodzi Ci o Mobil Super S 10W/40.
Olej dobry - miałem go, aczkolwiek teraz wlałem Elfa i też nie narzekam.
Najpierw sprawdź to ciśnienie. Najlepiej na dobrze rozgrzanym silniku.
Jeśli robisz krótkie trasy to pewnie masz masło pod korkiem oleju, czyli woda się zbiera. Przydałoby się więc od czasu do czasu gdzieś dalej pojechać i go dobrze rozgrzać.

[ Dodano: 24 Mar 2010 20:24 ]
to jakies bujdy-ponad poł Polski jexdzi na filtronie i nikomu nic sie nie dzieje.
Sam mam jeszcze 2 VW w domu i oba prawie od zawsze jeżdzą na Filtronie. Gdy kupowałem swojego miał założony filtr Mann'a. Gdy przy wymianie oleju założyłem mu Filtrona to po kilkuset km się zbuntował i pomogła dopiero zmiana na Knechta.
A z lektury forum wiem, że nie jestem jedynym przypadkiem. Więc nie uogólniaj i nie strasz od razu loczinio remontem silnika.


[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 21:31

dobra Panowie jestem malo obcykany w tych sprawach ale czy w takim razie jesli zbierala sie ta woda bod korkiem(maz jest) to czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie?? slaby bylem z fizyki wiec pytam!! a z drugiej strony jesli cos by sie dowstawalo do oleju to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » śr mar 24, 2010 21:39

nie ma co wróżyć

jedz jak najszybciej zmierzyć ciśnienie i to co ci napisałem

ewentualnie wymiana oleju na mineralny ale tego nie polecam , ani wlewania motodoktorkow-zageszczaczy do oleju



Awatar użytkownika
remiq88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn maja 28, 2007 00:12
Lokalizacja: GST

Post autor: remiq88 » śr mar 24, 2010 21:43

loczinio pisze:czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie??
I tak, i nie. Nie unikniesz kondensacji pary wodnej w oleju, ale możesz się jej trochę pozbyć jeżdżąc na dłuższych trasach.
loczinio pisze:to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)
Czyli uszczelkę pod głowicą możemy wykluczyć.
Najlepiej jedź na ten pomiar ciśnienia oleju i zobacz co będzie.
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać, a dobry mechanik to wykryje. Jeśli nic nie znajdzie to przed rozłożeniem połowy silnika możesz zaryzykować wymianę oleju i filtra, najwyżej będziesz stówkę w plecy. A póki co bez żadnych pomiarów najlepiej powstrzymać się od zbędnych dyskusji typu "co by było gdyby...".


[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 21:55

remiq88 pisze:
loczinio pisze:czy po dluzszych trasach ona wyparuje z oleju czy nie??
I tak, i nie. Nie unikniesz kondensacji pary wodnej w oleju, ale możesz się jej trochę pozbyć jeżdżąc na dłuższych trasach.
loczinio pisze:to by rosla ilosc a na bagnecie jest norma (przy maxie)
Czyli uszczelkę pod głowicą możemy wykluczyć.
Najlepiej jedź na ten pomiar ciśnienia oleju i zobacz co będzie.
Nie napisałeś jaki masz przebieg, ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać, a dobry mechanik to wykryje. Jeśli nic nie znajdzie to przed rozłożeniem połowy silnika możesz zaryzykować wymianę oleju i filtra, najwyżej będziesz stówkę w plecy. A póki co bez żadnych pomiarów najlepiej powstrzymać się od zbędnych dyskusji typu "co by było gdyby...".

przebieg to 160tys przy roczniku auta 2000 rok!! niewiem czy nikt nic w nim nie krecil !!!



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » śr mar 24, 2010 22:09

remiq88 pisze:eśli robisz krótkie trasy to pewnie masz masło pod korkiem oleju,
byłem ostatonio u mechanika i powiedział że jaki się jakieś gruszki nie czyści co jest tam na dole to właśnie się robi maź na korku wlewu oleju :bigok:



loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » śr mar 24, 2010 22:25

Cypis876 pisze:
remiq88 pisze:eśli robisz krótkie trasy to pewnie masz masło pod korkiem oleju,
byłem ostatonio u mechanika i powiedział że jaki się jakieś gruszki nie czyści co jest tam na dole to właśnie się robi maź na korku wlewu oleju :bigok:
a co to za gruszka?gdzie sie znajduje?



Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Upiter » śr mar 24, 2010 22:31

remiq88 pisze:ale jeśli faktycznie panewki i wał masz do roboty to powinno być już je powoli słychać
Remiq88 ma rację sprawny mechanik od razu to wykryje bez sprawdzania ciśnienia oleju, bo ciśnienie i tak może wskazywać książkowe a kontrolka i tak będzie migała...


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości