Geometria zawieszenia
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Tak dobrze wyczytales:)
Te letnie oponki Yokohama (alusy) TERAZ nie byly sprawdzane w zadnej kombinacji.
Opony zimowe (obecnie stalowy + zimowy) byly zamieniane przod-tyl i nawet przeciwbieznie.
Pewnie teraz ciezko bedzie mi sie zorganizowac zeby to poprzekladac, mam troche spraw na glowie. Jak tylko sprawdze to - dam tutaj znac jak poszlo.
[ Dodano: 02 Kwi 2009 23:22 ]
Dzis zalozylem stara kombinacje czyli Aluski + oponki letnie Yokohama i... i jest super Teraz XX Jahre jedzie jak po szynach Tego mi brakowalo.
Te letnie oponki Yokohama (alusy) TERAZ nie byly sprawdzane w zadnej kombinacji.
Opony zimowe (obecnie stalowy + zimowy) byly zamieniane przod-tyl i nawet przeciwbieznie.
Pewnie teraz ciezko bedzie mi sie zorganizowac zeby to poprzekladac, mam troche spraw na glowie. Jak tylko sprawdze to - dam tutaj znac jak poszlo.
[ Dodano: 02 Kwi 2009 23:22 ]
Dzis zalozylem stara kombinacje czyli Aluski + oponki letnie Yokohama i... i jest super Teraz XX Jahre jedzie jak po szynach Tego mi brakowalo.
kolego proponuje podnieść autko do góry i zakręcić kołem obserwując czoło opony
wypatruj czy czoło opony jest równomierne tzn czy potocznie mówiąc leci ,,,,, nie faluje jedna ze stron
ja tak miałem kolo wcale nie biło a na wyważarce było idealne
zamień koła tył przód
ja kiedyś tak miałem i po wymianie felgi wszystko git
następnie po wymianie mocowania amortyzatora zaczęło się ściąganie
awaryjne hamowanie pomogło guma ułożyła się
wypatruj czy czoło opony jest równomierne tzn czy potocznie mówiąc leci ,,,,, nie faluje jedna ze stron
ja tak miałem kolo wcale nie biło a na wyważarce było idealne
zamień koła tył przód
ja kiedyś tak miałem i po wymianie felgi wszystko git
następnie po wymianie mocowania amortyzatora zaczęło się ściąganie
awaryjne hamowanie pomogło guma ułożyła się
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
No to znowu sie zaczelo
Koledzy, jakims tam dziwnym trafem odkrecila mi sie sruba mocujaca tylnia tulejke wachacza przedniego od strony pasazera.
Zaczelo cos tam stukotac i pozniej skrzypiec jak cholera.
Po zajrzeniu pod auto okazalo sie ze wlasnie wyzej wspomniana sruba byla poluzowana. Kiedy auto stalo na kanale, normalnie ciagnalem autem do przodu i do tylu zeby go rozbujac tyl-przod widac bylo jak caly wachacz przesuwa sie troche pod obciazeniem lekko do tylu i do przodu i wlasnie zobaczylem ze tam na tulejce tylniej jest LUZ, tulejka nie jest nigdzie wypruta ani naderwana, ona zwyczajnie w osi sruby miala luz w miare przesuwania sie auta, tak na oko ok 2-3mm raz w jedna strone raz w druga. Zostala dokrecona na postoju.
W zwiazku z tym pytanie do Was Jak to sie ma do geometrii zawieszenia ? Czytajac caly ten watek szybko da sie dojsc do wniosku ze mialem geometrie zawieszenia robiona w serwisie VW jakies ~8000km temu i boje sie ze wlasnie poszla sie j***c
Koledzy, jakims tam dziwnym trafem odkrecila mi sie sruba mocujaca tylnia tulejke wachacza przedniego od strony pasazera.
Zaczelo cos tam stukotac i pozniej skrzypiec jak cholera.
Po zajrzeniu pod auto okazalo sie ze wlasnie wyzej wspomniana sruba byla poluzowana. Kiedy auto stalo na kanale, normalnie ciagnalem autem do przodu i do tylu zeby go rozbujac tyl-przod widac bylo jak caly wachacz przesuwa sie troche pod obciazeniem lekko do tylu i do przodu i wlasnie zobaczylem ze tam na tulejce tylniej jest LUZ, tulejka nie jest nigdzie wypruta ani naderwana, ona zwyczajnie w osi sruby miala luz w miare przesuwania sie auta, tak na oko ok 2-3mm raz w jedna strone raz w druga. Zostala dokrecona na postoju.
W zwiazku z tym pytanie do Was Jak to sie ma do geometrii zawieszenia ? Czytajac caly ten watek szybko da sie dojsc do wniosku ze mialem geometrie zawieszenia robiona w serwisie VW jakies ~8000km temu i boje sie ze wlasnie poszla sie j***c
Mi też się tak dziejeRossi_PL pisze: widac bylo jak caly wachacz przesuwa sie troche pod obciazeniem lekko do tylu i do przodu i wlasnie zobaczylem ze tam na tulejce tylniej jest LUZ, tulejka nie jest nigdzie wypruta ani naderwana, ona zwyczajnie w osi sruby miala luz w miare przesuwania sie auta, tak na oko ok 2-3mm raz w jedna strone raz w druga. Zostala dokrecona na postoju.
Jeżeli przykręcisz w tej samej pozycji co było wcześniej przykręcone to geometria będzie się zgadzać. Jeśli nie potrafisz, nie pamiętasz lub nie możesz ustawić wachacza w takiej pozycji jak był wcześniej to jedno jest pewne - geometria się posypała. Może nie w jakimś dużym stopniu ale jednak. Jeśli chcesz to tymczasowo przykręcić lub też jeździć tak długotrwale to ustaw tak, żeby koła były bardziej rozbieżne niż zbieżne (wachacz przesunięty ku przodowi).Rossi_PL pisze:W zwiazku z tym pytanie do Was Jak to sie ma do geometrii zawieszenia ? Czytajac caly ten watek szybko da sie dojsc do wniosku ze mialem geometrie zawieszenia robiona w serwisie VW jakies ~8000km temu i boje sie ze wlasnie poszla sie j***c
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 02:06 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwierdzasz moj tok myslenia
Generalnie jak mi ustawiali geometrie to nie widzialem tego i tak naprawde nie wiem ktore sruby tam sie reguluje do uzyskania odpowiednich katow.
Ale czy wlasnie sruba ktora mi sie odkrecila, COKOLWIEK reguluje przy zbieznosci/geometrii ???
Jest chyba taka opcja zebym pojechal gdzies na pomiar i zezwolil TYLKO na odkrecanie i regulacja tej jednej sruby ?
Generalnie jak mi ustawiali geometrie to nie widzialem tego i tak naprawde nie wiem ktore sruby tam sie reguluje do uzyskania odpowiednich katow.
Ale czy wlasnie sruba ktora mi sie odkrecila, COKOLWIEK reguluje przy zbieznosci/geometrii ???
Jest chyba taka opcja zebym pojechal gdzies na pomiar i zezwolil TYLKO na odkrecanie i regulacja tej jednej sruby ?
Na kąty zawieszenia ta śruba nie wpłynie (oprócz zbieżności).Rossi_PL pisze:ktore sruby tam sie reguluje do uzyskania odpowiednich katow.
Na tej śrubie się nic nie reguluje. Jednak luz na tym elemencie może wypłynąć na zbieżność.Rossi_PL pisze:kCOKOLWIEK reguluje przy zbieznosci/geometrii ???
No na mój rozum jest. Jednak muszą oni założyć przyrządy pomiarowe i zmierzyć zbierzność jaka jest aktualnie a potem ustawić wachacz w pozycji A lub B.Rossi_PL pisze:Jest chyba taka opcja zebym pojechal gdzies na pomiar i zezwolil TYLKO na odkrecanie i regulacja tej jednej sruby ?
A tak ogólnie to Ci dodam, że kąt pochylenia koła reguluje się na dwóch śrubach u dołu amortyzatora w miejscu gdzie się styka ze zwrotnicą (śruba nr.19 + nakrętka nr.18). Jednak ten kąt w instrukcji jest podane, że jest nieregulowalny, można go regulować na amortyzatorach np. sportowych, lub rozpiłowując otwory w amortyzatorze. Samą zbieżność reguluje się kręcąc drążkami kierowniczymi.
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 00:05 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 2 razy.
Piszę tu żeby nie zakładać nowego tematu
Mam pytanko: niedługo prawdopodobnie jutro (albo w ciągu tygodnia) będę zakładać kit no i wiem że po tym trzeba ustawić całą geometrię; do wymiany mam tuleje tylnej belki ale narazie nie chcę ich wymieniać bo nie mam kasy. Czy jak założę kit i pojadę na geometrię to wywalone tuleje nie będą przeszkadzać w poprawnym ustawianiu geometrii? Czy mam poczekać i dopiero po wymianie tuleji jechać na geometrię?
Mam pytanko: niedługo prawdopodobnie jutro (albo w ciągu tygodnia) będę zakładać kit no i wiem że po tym trzeba ustawić całą geometrię; do wymiany mam tuleje tylnej belki ale narazie nie chcę ich wymieniać bo nie mam kasy. Czy jak założę kit i pojadę na geometrię to wywalone tuleje nie będą przeszkadzać w poprawnym ustawianiu geometrii? Czy mam poczekać i dopiero po wymianie tuleji jechać na geometrię?
Dzięki!
Jeszcze jedno, czy rozmiar kół ma znaczenie przy ustawianu geometrii? Teraz mam jeszcze zimówki 185/60/14 ale już niedługo zakładam alu 205/45/16. Na geometrie jechać na alu?
Jeszcze jedno, czy rozmiar kół ma znaczenie przy ustawianu geometrii? Teraz mam jeszcze zimówki 185/60/14 ale już niedługo zakładam alu 205/45/16. Na geometrie jechać na alu?
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 09:25 przez Robertuss, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma znaczenia... kat bedzie nadal taki sam...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
witam a ja mam takie pytanie,
mam bore 2003 i auto mi sciaga w lewo a przy dodawaniu gazu jeszcze bardziej ciagnie w lewo, wymienialem amory, gumy na wahaczach(okolo mieisac bylo oki teraz znowu jest lipa) a jak bylem na zbieznosci wszystko cacy oprocz konta wyprzedzenia zwrotnic, czy to ze guma na wahaczach zuzywa sie szybciej moze byc spowodowane tym ze ten kont jest do bani, czy moze szukac problemu gdzie indziej
pozdrawiam
mam bore 2003 i auto mi sciaga w lewo a przy dodawaniu gazu jeszcze bardziej ciagnie w lewo, wymienialem amory, gumy na wahaczach(okolo mieisac bylo oki teraz znowu jest lipa) a jak bylem na zbieznosci wszystko cacy oprocz konta wyprzedzenia zwrotnic, czy to ze guma na wahaczach zuzywa sie szybciej moze byc spowodowane tym ze ten kont jest do bani, czy moze szukac problemu gdzie indziej
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości